U prosincu prošle godine u Hrvatskoj je promet u trgovini na malo pao 6,1 posto na godišnjoj razini, više nego mjesec dana prije i znatno više nego što se očekivalo.
Državni zavod za statistiku objavio je prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti u prosincu nominalno pao za dva, a realno za 6,1 posto u odnosu na isti mjesec prethodne godine. To je veći pad nego što se očekivalo, komentirao je rezultate Zdeslav Šantić, glavni ekonomist Splitske banke. Šantić je, naime, očekivao pad, ali u rasponu od 4,5 do 5,6 posto. Prosinac je već 10. mjesec zaredom kako potrošnja pada, i to brže nego u studenom, kada je promet u trgovini na malo skliznuo 5,7 posto. Pad potrošnje ponajviše je posljedica rasta nezaposlenosti, smanjenja raspoloživog dohotka i potrošačkog pesimizma.
"Dinamika pada osobne potrošnje upozorava da će se takvi trendovi vrlo vjerojatno zadržati i tijekom 2013. S obzirom da je osobna potrošnja jedna od najznačajnijih komponenti BDP-a, teško je očekivati i pozitivne stope rasta BDP-a, bez obzira na očekivani oporavak investicija", kaže Šantić i dodaje da osobna potrošnja uvelike ovisi o raspoloživom dohotku kućanstava, koji će se i dalje smanjivati zbog rasta cijena za otprilike tri posto ove godine. Također, slaba je potražnja za kreditima od strane građana, pa je jasno da se ne mogu očekivati promjene trendova u maloprodaji, dok ne nastupe pozitivni trendovi na tržištu rada. Šantić i u ovoj godini očekuje pad prometa u trgovini na malo, od oko 3 posto, što bi bilo manje nego lani kada je pao više od 4 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu