Prvi rezultati potrošnje u prosincu pokazuju da je, prema fiskaliziranim računima, blagdanska potrošnja iznosila oko 13,5 milijardi kuna, a analiza Hrvatske gospodarske komore pokazala je da je najviše ljudi na blagdanske darove potrošilo između 100 i 500 kuna (39%).
Slijede ih oni koji su ove godine izdvojili između 500 i 1000 kuna (31%), a gornju granicu od 1000 kuna na darove premašilo je tek 9%, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21% ispitanika ankete HGK. Istraživanje je provedeno na 1300 ispitanika u razdoblju od 22. do 29. prosinca ove godine, a cilj je bio steći uvid u sadržaj ovogodišnje blagdanske košarice, s obzirom na iznose i kategorije proizvoda kupljenih kao blagdanski dar.
"Povećana blagdanska potrošnja posljedica je porasta životnog standarda, što je vidljivo i po porastu plaća i zaposlenosti, porastu prometa u trgovini na malo te po rastu BDP-a", rekao je direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić.
Gotovo 40% ispitanika ispod bora ostavilo je igračke, kozmetiku 37 posto anketiranih, obuću i odjeću 36 posto, osoba, dok je četvrtina darovala delikatesne prehrambeni proizvodi 25%. Preko 16% ispitanika odabralo je neki ukrasni predmet, dok je elektroniku i uređaje poklonilo 13% ispitanika, od čega se 40 posto odnosilo na mobitele i popratnu opremu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu