Potrošači u Sjedinjenim Državama iskazali su u trećem tromjesečju najveći optimizam u šest godina, a snažno je poboljšano i povjerenje potrošača u Europi, uključujući Hrvatsku, iako su hrvatski potrošači i dalje među najvećim pesimistima, pokazalo je globalno istraživanje tvrtke Nielsen.
Globalni indeks povjerenja potrošača, koji izrađuje globalna istraživačka tvrtka Nielsen, u trećem je tromjesečju ostao nepromijenjen u odnosu na prethodna tri mjeseca, na 94 boda, dok je u usporedbi s istim razdobljem prošle godine uvećan za dva boda.
Vrijednost toga indeksa ispod 100 bodova pokazuje ipak da je povjerenje među potrošačima i dalje relativno slabo.
Američki su potrošači u skupini razvijenih gospodarstava iskazali najveći optimizam, uz rast odgovarajućeg indeksa povjerenja na najvišu razinu u šest godina, od 94 boda, zahvaljujući poboljšanim izgledima za zapošljavanje i osobne financije.
U toj skupini poboljšano su povjerenje iskazali i potrošači u Njemačkoj i Velikoj Britaniji.
U cijeloj Europi povjerenje potrošača zabilježilo je najizrazitije poboljšanje na tromjesečnoj razini od prvog tromjesečja 2010., uz skok odgovarajućeg indeksa na tri boda.
Portugal se pritom ističe i kao zemlja s najznačajnijim poboljšanjem u svjetskim razmjerima, sa skokom odgovarajućeg indeksa za čak 22 boda.
Ta je europska zemlja ipak i dalje u skupini najslabijih potrošačkih tržišta u svijetu, koju još čine i Italija, Grčka i Francuska.
"U Europi bilježimo promjenu ozračja budući da su tamošnje vlade napore s oštrih mjera štednje preusmjerile mjerama za rast gospodarstva. Premda je oporavak i dalje neujednačen, mnogi potrošači, poglavito u zemljama poput Njemačke i Velike Britanije (s 92 i 87 bodova), stječu dojam da je najgore prošlo", tumači Venkatesh Bala, glavni ekonomist u The Cambridge Groupu, u sastavu Nielsena.
Hrvatska bilježi 48 bodova, kao i Grčka, i na začelju je svjetske ljestvice, premda je indeks u usporedbi s drugim tromjesečjem poboljšan za tri boda.
Lošije su od Hrvatske Italija i Slovenija, s po 47 bodova, te Mađarska, sa 45 bodova, čiji su potrošači najveći pesimisti na globalnoj razini, premda je i kod njih poboljšano povjerenje u odnosu na drugo tromjesečje.
U Nielsenu navode da su u globalno istraživanje po prvi put uključili Sloveniju i Srbiju.
Tvrtka Nielsen provela je online anketu među više od 30.000 potrošača na 60 tržišta u razdoblju između 14. kolovoza i 6. rujna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu