Pošti propadaju franšize, nitko neće preuzeti poštanski ured za 200.000 kn

Autor: Marija Brnić , 27. lipanj 2014. u 11:58
Davanje nerentabilnih ureda u franšizu dio je restrukturiranja/Tomislav Miletić/PIXSELL

U Pošti su uvjereni da će franšizni model ipak zaživjeti, kao što je to slučaj u Njemačkoj, Austriji, Nizozemskoj….

Hrvatska pošta (HP) još ne uspijeva dati u franšizu nerentabilne poštanske urede u manjim hrvatskim mjestima. Ovih dana zatvoren je još jedan natječaj za dva ureda, u Korčuli i Donjem Dolcu pokraj Omiša, no izostalo je zanimanje među radnicima, trgovcima ili ugostiteljima, iz čijih su se redova, prema iskustvima iz europskih zemalja gdje taj model uspješno funkcionira, očekivale ponude. 

 

24poštanska

ureda Hrvatska pošta zatvorila je u 2013.

'Zadnja mjera'
"U Hrvatskoj takav model još nije prepoznat te u sredinama za koje je dosad bilo raspisanih natječaja nije bilo velika interesa jer je obično riječ o mjestima koja nisu gusto naseljena i stanovnici rijetko koriste poštanske urede, a i na manjim udaljenostima im se nalazi sljedeći poštanski ured", odgovaraju iz Pošte. Od kraja 2012., kad je u sklopu programa restrukturiranja tvrtke odlučeno da se za poštanske urede koji bilježe višegodišnje gubitke posegne za ovim modelom poslovanja, objavljeno je nekoliko desetaka natječaja, no bez uspjeha. U prošloj godini stoga su prema podacima Pošte zatvorena 24 poštanska ureda. Iz Pošte objašnjavaju kako je riječ o uredima diljem Hrvatske u ruralnim područjima u kojima je sve manja potražnja za poštanskim uslugama.

 

100tisuća

kuna jednokratne naknade Pošta traži od ponuditelja

Napominju kako je to i krajnja mjera za kojom se poseže. Ako se nije pronašao partner za franšizu, nudila se lokalnoj samoupravi mogućnost sufinanciranja rada ureda, a tek potom razmatrala odluka o zatvaranju. "Zatvaranje nerentabilnih poštanskih ureda bilo je nužno kako bi se smanjili financijski gubitci. Uz ostale mjere racionalizacije, cilj je stabilizirati poslovanje Pošte, kako univerzalna usluga za građane ne bi bila dovedena u pitanje", poručuju iz Pošte. Ove godine, inače, nije zatvoren nijedan ured. Sam postupak zatvaranja, ističu, kontrolira regulatorna agencija, a po broju stanovnika na jedan poštanski ured Hrvatska je unutar europskog prosjeka.

 

100tisuća

kuna godišnje naknade traži od korisnika franšize

Previsoke naknade 
U Pošti su uvjereni da će u budućnosti franšizni model ipak zaživjeti, kao što je to slučaj u Njemačkoj, Austriji, Nizozemskoj i drugim zemljama, u kojima uzimanje u franšizu trgovcima i drugim tvrtkama predstavlja dodatnu uslugu i prihod bez infrastrukturnoga troška. No, slab interes mogao bi biti rezultat ne baš malih naknada koje Pošta traži od korisnika franšiza. U slučaju ureda u Korčuli i Donjem Dolcu, pristupna jednokratna naknada iznosi 100 tisuća kuna, a jednako toliko Pošta od korisnika traži i na godišnjoj razini. 

Komentari (4)
Pogledajte sve

Za 200 000 kuna napraviš novu zgradicu od 50 kvadrata u takvim mjestima. Ovaj ko je određivao uvjete natječaja nema pojma o poslu. Zato i posluju tako loše. Valjda čovjek ne zna da nas ima samo 4,3 miliona, a ne 85 kao švaba.

Pa oni bi nekome trebalo platiti da to preuzme, a ne da potražuju tolike novce, posebno u mjestima gdje nema puno stanovnika. I dalje će zarađivati na prodaji poštanskih maraka, zar ne? I usluga slanja paketa bude naplaćivana koncesionaru.
Ne razumijem.
Očito je tih 100 tis kuna “management fee”.
Sramota.
Rasturena je mreža autobusa, vlakova, sad pošta, nema više komunikacije za ljude bez mobitela i interneta.
Sramota.

Njima generiraju gubitke-ne zunači da će netko drugi poslovati sa gubitkom!
Treba samo promatrati konkurenciju i pravovremeno reagirati!
Pakete im je preuzeo Tisak, znači treba raditi na tome da vrate te pakete u poštu. Još uvijek ima puno građana koji svoje račune plačaju u raznim institucijama na šalterima tipa FINA, banke, Tisak i dr., te građane treba vratiti u poštanske urede.
Šaltere treba otvoriti drugim “proizvodima”, razna osiguranja, posredovanja, a što se tiče prodaje raznoraznih sitnica koje im samo stoje na onim neuglednim policama-toga se treba riješiti i pijeći na online ili katalošku prodaju!Imaju prostore na najatraktivnijim lokacijama, klijentela su im konzervativci koji plaćaju gotovinom…. Ima tu puuuno prostora za napredak!

Ne razumijem. Njima ti uredi generiraju gubitke, a drugima bi taj svoj nerentabilan model poslovanja kao franšizu prodali za 100k jednokratno + 100k svake godine? U čemu je kvaka 22?

New Report

Close