Prosinac je vrijeme razmišljanje što drugima pokloniti za Božić, a mnoge firme daruju svoje klijente i poslovne partnere. Poslovni pokloni za Božić osim što su znak ljubaznosti, mogu i ojačati poslovni odnosi i stvoriti veće povjerenje.
Impresivan i jedinstven božićni poklon razveselit će suradniku blagdansko vrijeme, a ako odaberete kvalitetne proizvode malih hrvatskih firmi i njima ćete uljepšati kraj godine. Razgovarali smo s nekoliko malih poduzetnika koji su nam opisali kakve poslovne poklone nude i što blagdansko vrijeme znači za njihovo poslovanje.
Boca gina čest je poslovni poklon, potvrđuje nam Josip Tolić, vlasnik Commodore’s gina i napominje da se već na jesen počeo pripremati za jedan projekt koji će obilježiti božićni period. Napominje kako se za njegov brend odlučuju oni koji ne žele da boca alkohola koju su poklonili prođe neprimjetno, a u njegovom ginu koriste se biljke malih proizvođača i OPG-ova.
Posebnost malih proizvođača
“Ako imate nekoga tko živi vani i povremeno pati od nostalgije za mirisima i okusima domovine, vjerujemo da će ih naš gin razveseliti. Također, u istu grupu spadaju oni koji više vole ljeto, duge dane i sunčanje”‘, ističe Tolić.
Primarna prodaja ovog domaćeg gina je usmjerena na HoReCa sektor i ljetnu sezonu, jer se u to vrijeme gin najviše konzumira, no prosinac je svakako zimska “anomalija”.
Ivana Krstić, vlasnica Motion Candlesa, smatra kako su svijeće izvrstan poklon zbog iskaza ljubavi i unošenja svjetlosti u nečiji dom njihovim poklanjanjem.
‘Uoči blagdana priredili smo plakate otisnute na platno. To je, za naše uvjete, prilično ozbiljno ulaganje’, kaže Marko Babić iz Artplakata/PD
“Poklon kreiran od ruku malog handmade proizvođača daje toplinu i svjetlost kao niti jedan serijski proizvod. Posebnu pažnju pridajemo luksuznom pakiranju te porukama ispisanih rukom za dodatni emocionalni utisak na osobu koju se daruje”, kazala je Krstić.
U blagdansko vrijeme za Motion Candles proizvodnja se utrostručuje. Time je povećano i ulaganje u promociju, Krstić kaže kako se scena ručno rađenih mirisnih svijeća u zadnje vrijeme iznimno proširila.
“Danas brojimo sigurno pedesetak aktivnih malih proizvođača svijeća, dok je prije tri godine, kad je Motion nastao, bilo svega nas pet”, svjedoči Krstić. Artplakata plakati idealni su za sve koji žele nešto drugačije i tako postići unikatan utisak na poslovne partnere za koju je poklon namijenjen. Na plakatima Marka Babića nalaze se brojne lokacije diljem Hrvatske predstavljene na unikatan način. Artplakata uz klasične printove na papiru nudi i radove na platnu.
“Plakati su odličan poklon, jer izgledaju profinjeno, a nije potreban okvir, što je vrlo praktično. Plakat je rastegnut na drvene letvice, ima kukicu i može se odmah postaviti na zid”, ističe Babić.
Vlasnik brenda ističe da se plakati obično uzmu na dar ljudima koji su iz određenog grada koji je obradio. Takav poklon je onda osoban i jedinstven. Babić ističe kako u stvaranje radova ulaže puno ljubavi i pozitivne energije, te je najsretniji kad ljudi to prepoznaju.
“Uoči nadolazećih blagdana priredili smo novi proizvod – plakate otisnute na platno. To je, za naše uvjete, prilično ozbiljno ulaganje. Financirali smo razvoj i probne otiske samih platna, a uz to razvili i proizveli transportnu kutiju. Dio sredstava otišao je na fotografiranje u studiju i kreiranje promotivnih materijala”, izjavio je Babić.
U predblagdanskom razdoblju mora dodatno investirati u veću produkciju materijala i ambalaže. U prosincu od 30 do 40 posto prodaje plakata odlazi na poslovne poklone.
Biraju nas jer ne žele da boca alkohola koju su poklonili prođe neprimjetno kod partnera, kaže Josip Tolić, vlasnik Commodore’s gina/Nada Piacun
Pripreme za božićno vrijeme
Mnogi za božićne poklone vole odabrati kozmetiku, a domaći brend JouJou Botanicals popularan je izbor. Vlasnica Nikolina Firm ističe da su stvoreni s misijom da obogate svakodnevne rituale njege.
“Uz JouJou darujete poklon koji simbolizira ljubav i brigu i idealan je za one koji žele pokloniti nešto posebno i pamtljivo. JouJou je savršen poklon za one koje žele pokloniti nešto jedinstveno, luksuzno i osobno”, kazala je Firm.
Vlasnica brenda pojašnjava kako su fokusirani pretežno na razvoj brenda u B2C segmentu i fokusirani su na dobru komunikaciju s vjernom publikom, dok na B2B segment otpadne oko 5 do 10 posto ukupne mjesečne prodaje kroz studeni i prosinac.
“Kako bi se pripremili za božićno vrijeme, ove godine smo kreirali posebne poklon pakete. U prosjeku u prosincu su troškovi vezani za proizvodnju i promociju veći u odnosu na prosječan mjesec oko 20 posto zbog posebnog pakiranja, dodatnih poklona za kupce, troškova promo materijala i slika”, rekla je Firm.
Dizajnerica Vesna Zadro koja stoji iza brenda nakita Frajerica Handcrafted Jewelry rekla je kako se prodaja pred kraj godine osjetno poveća, a kupci su većinom zainteresirani za poklone koji su jedinstveni. Zadro vjeruje da je nakit sjajan odabir, no nekad je teško pogoditi što bi se nekome svidjelo i zato je ove godine kao posebnu božićnu ponudu osigurala da za svaku online narudžbu na adresu kupca stiže Xmass Joy Box by Frajerica H.J. – puna kutija poklona.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu