Ponuda nadjačava potražnju, domaći turisti popravili ‘skor’

Autor: Marija Crnjak , 10. rujan 2019. u 22:00
U kolovozu je u Hrvatskoj ostvareno pet milijuna dolazaka i 33,1 milijuna noćenja/Duško Marušić/PIXSELL

Do kraja kolovoza u Hrvatskoj je bilo 5 posto više dolazaka i dva posto više noćenja, na skoro 5 posto veći broj kreveta nego lani.

Turistička statistika eVisitora za osam ovogodišnjih mjeseci pokazala je da je turistički promet imao manji porast od porasta broja smještajnih kapaciteta, da se strani turisti na ljetovanju  u Hrvatskoj zadržavaju sve kraće, te da je smanjen interes s ključnih tržišta kao što su njemačko, češko i poljsko, dok je povećan onaj domaćih gostiju.  Tako je od početka godine do kraja kolovoza bilo 5 posto više dolazaka i dva posto više noćenja, na skoro 5 posto veći broj kreveta nego lani, i to najviše u privatnom smještaju.

U apsolutnim brojkama, u prvih osam mjeseci imali smo približno 800 tisuća dolazaka te 1,5 mil. noćenja više nego tijekom usporedivog razdoblja prethodne godine. 

Špica sezone
No u visokoj sezoni, koja kod nas i dalje traje samo dva mjeseca, imali smo 333.000 dolazaka i 476.000 noćenja više nego u istim mjesecima prethodne godine. A sve na ukupno 54 tisuća novih kreveta, od toga 30-tak tisuća u obiteljskom smještaju koji je posebno nabujao u Zagrebu, s 6000 novih kreveta više nego lani (+16%).  "Prva polovica 2019.,  kao i prethodna dva vršna mjeseca, srpanj i kolovoz, u skladu su s našim ovogodišnjim očekivanjima i planovima.

 

333 tisuće

dolazaka više u 'visokoj sezoni'

Ukupno smo od početka godine ostvarili 5% više dolazaka i 2% više noćenja, a ono što nas o može veseliti su pozitivni trendovi vezani uz financijske rezultate. Prema podacima Porezne uprave od početka godine je u segmentu djelatnosti pružanja usluga smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića fiskalizirano računa ukupne vrijednosti 20,6 milijardi kuna što je povećanje od osam posto, odnosno čak 1,6 milijardi kuna", izjavio je ministar turizma Gari Cappelli, koji smatra da su rezultati odlična najava i za cjelokupne rezultate turističkih prihoda u 2019. godini.

Ipak, strani gosti ove godine napravili su tek 1 posto noćenja više nego prošle godine, dok su statistiku popravili domaći sa 7 posto noćenja na 10 posto više dolazaka. U apsolutnim brojkama, najviše noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (34,5 milijuna) i hotelima (19,4 milijuna) te kampovima (16,2 milijuna). Pritom kreveta u privatnom smještaju ima čak 3,6 puta više nego u hotelima, što je daleko veća razlika nego u broju noćenja koji je jedva 1,8 puta manji u hotelima.

Bum s dalekih tržišta
Samo u kolovozu je u Hrvatskoj ostvareno pet milijuna dolazaka i 33,1 milijuna noćenja što, u usporedbi s kolovozom 2018., predstavlja porast od 8 posto u dolascima i 3 posto u noćenjima. Najveći rast u cijeloj ljetnoj sezoni imamo s dalekih tržišta zahvaljujući i povećanom avioprometu, ali to je i dalje na relativno niskoj bazi. Poreč, Dubrovnik i Umag u visokoj sezoni zabilježili su najviše hotelskih noćenja. Split je i dalje vodeća destinacija obiteljskog smještaja, ispred Crikvenice i Dubrovnika.

Kada je riječ o kampingu, vodeći je Rovinj, ispred Funtane i Tara.  Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić podsjeća da je za posezonu u tijeku kampanja na 14 europskih tržišta. "U rujnu i listopadu očekujemo ponavljanje prošlogodišnjih brojki ili, ovisno o tržištu, daljnji rast broja dolazaka i noćenja prije svega s dalekih tržišta SAD-a, Kine i Koreje, ali i s tržišta Rusije i Francuske", kaže Staničić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close