Hrvatska se na krilima politike predsjednice Kolinde Grabar Kitarović počinje snažnije pozicionirati prema Poljskoj kao članici Višegradske skupine, a u okviru njezina službenog posjeta Varšavi na poziv predsjednika Andrzeja Dude, u drugoj polovici ovog tjedna će i predstavnici 50-ak hrvatskih tvrtki pregovarati s potencijalnim partnerima u Poljskoj.
Prema podacima iz Hrvatske gospodarske komore, koja organizira njihovo predstavljanje na gospodarskom forumu, mnoge od tvrtki već dugo godina prisutne su na tom tržištu, a neke su poput Podravke imale i proizvodnju u Poljskoj. Ta je zemlja, ističe vlasnik zagrebačke Munje Ivan Miloloža, pozitivan primjer tranzicije, a njegova tvrtka, logično, želi ojačati postojeće poslovne odnose s partnerima u zemlji čije je gospodarstvo među najbrže rastućima u EU i broji gotovo 40 milijuna stanovnika.
Lov na poslove
Sličan zadatak imat će i Agrolaguna, Cromaris, Belje, Zvjezda, Belupo, Gogreen – idemo zdravo, Kraš, Orbico, a među onima koji se žele više povezati s poljskim tržištem značajan je broj tvrtki iz energetskog i prometnog sektora. To ne čudi, zna li se da je u narednim godinama Poljskoj na raspolaganju oko 100 milijardi eura iz europskih fondova. Na razgovore u Varšavu stoga odlaze i predstavnici Zagreb-montaže, Montinga, Končara, HŽ Cargoa, Eurorail logisticsa, Đure Đakovića, Janafa, Plinacroa, GDi-a,…
Među tvrtkama koje traže priliku u Poljskoj je i tvornica željezničkih vozila Gredelj, koja i u stečaju uspješno dolazi do novih poslova, a izravno u prodaju po prvi puta na to tržište želi doći i požeška viljamovka i ostale rakije proizvedene iz obiteljskog voćnjaka Zlatka Šimića iz Požege. Dosad se, kaže, uspio probiti u desetak zemalja, čak i do Kine, a novi izazov vidi upravo u Poljskoj.
Važno tržište
Za hrvatsko gospodarstvo Poljska je inače sve važnije tržište – 15. po veličini je to zemlja za izvoz roba, a šesto po redu emitivno turističko tržište s kojega je lani u Hrvatsku stiglo 702 tisuće gostiju i ostvarilo 4,6 milijuna noćenja. Zbog toga je gospodarskom izaslanstvu i značajan broj hoteljerskih tvrtki i putničkih agencija
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu