Poduzetnici imali priliku dobiti nova poslovna znanja i steći nove vještine

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 22. listopad 2015. u 14:04
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

Na edukacijama su dobili dodatne informacije o EU fondovima te osnaživanju proizvodnje, ruralnog razvoja i turizma u Dalmaciji, a posjetitelje je i HBOR informirao kako do povoljnih sredstava za ulaganje u turističke kapacitete.

U sklopu Poslovnog uzleta grada Makarske, 18. po redu od ukupno 23 planirana za 2015. godinu, mali i srednji poduzetnici imali su prilike dobiti nova poslovna znanja te ujedno usavršiti postojeće i steći neke nove vještine. Na edukacijama su dobili dodatne informacije o EU fondovima te osnaživanju proizvodnje, ruralnog razvoja i turizma u Dalmaciji, a posjetitelje je i HBOR informirao kako do povoljnih sredstava za ulaganje u turističke kapacitete, dok je riječi bilo i o izradi kvalitetne projektne dokumentacije i prednostima tehnoloških inovacija.

Krešimir Budiša, direktor društva UHY SAVJETOVANJE d.o.o. i revizor EU projekata, svoja znanja i vještine iz područja upravljanja, pripreme i provedbe EU projekata, podijelio je s okupljenima te pobliže pojasnio poslovne planove, investicijske studije, CBA analize, kao i studije izvodljivosti). Na edukaciji „Iskoristite EU fondove i osnažite proizvodnju i turizam u Dalmaciji“, donio je primjere iz prakse.

Ministarstvo poljoprivrede i Tomislav Petrović usmjerili su se na iskorištavanje EU fondova za ruralni razvoj kojima se može unaprijediti gospodarstvo, potičući male i srednje poduzetnike na češće i efikasnije korištenje mjera koje im mogu biti dobar vjetar u leđa. Edukacija ministarstva poljoprivrede približila je Europske fondove koji su zamišljeni kao financijski instrumenti koji podupiru provedbu pojedine politike Europske unije u zemljama članicama.

Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) i Mira Krmeta govorili su o povoljnim sredstvima za ulaganje u turističke kapacitete. Posebno posvećena problemima malog i srednjeg poduzetništva, osvrnula se na osiguranja izvora financiranja za pokretanje samostalnog poslovanja i samozapošljavanje.

Niki Dešković, iz Internet partnera održao je edukaciju na temu „Digitalni marketing u službi turizma – naučite kako povoljno oglašavati vaše turističke kapacitete na Googleu i Facebooku“, dok je Krešimir Jusup iz HT-a svoje vrijeme posvetio edukaciji „Ured u oblaku – uz Cloud usluge ured je tamo gdje ste Vi“. Internet partner je firma koja se već 10 godina bavi razvojem internet tehnologija za turizam, dok su sudjelujem i organizacijom edukacija o prodaji putem interneta u turizmu od velike pomoći malim i srednjim poduzetnicima ovog sektora. Što se tiče Cloud usluga, Jusup tvrdi: „Većina ljudi misli da cloud usluge nisu dovoljno sigurne za njihovo poslovanje. Poduzetnicima je potrebno objasniti kako ne moraju nužno biti vezani za ured da bi mogli obavljati svoj posao. Prednosti clouda su mnogostruke, a ja ću ih poduzetnicima otkriti“. Edukacije Poslovnih uzleta kvalitetno su oruđe upravo u demistifikaciji ovakvih i sličnih stavova, kao i u otkrivanju nebrojenih mogućnosti koje noviteti poput internetskih društvenih servisa i novih tehnologija poduzetnicima mogu olakšati i ubrzati poslovanje.

Interligo i Euro Grant konzalting omogućili su korisne informacije o malim iznajmljivačima, poslovanju obiteljskog smještaja te pisanju dobrih projektnih prijedloga za dobivanje sredstava iz EU fondova. Jelena Simić iz Euro Grant konzaltinga pokretačica je lokalne sekcije i nacionalna predstavnica studentske organizacije Erasmus Student Network Internationa, a upoznata je i s različitim načinima vođenja treninga za poduzetnike i djelatnike javnih institucija iz područja upravljanja projektima. U sklopu Uzleta grada Makarske prezentirala vještine organizacije poslovanja, marketinga i projektnog menadžmenta. Istaknula je koje preduvjete mora zadovoljiti projekt da bi prošao na natječaju: „U samom projektu treba zadovoljiti kriterije, koji su standardni za većinu natječaja, od kojih je važno naglasiti relevantnost ili drugim riječima odgovor na pitanje zašto se baš moj projekt treba financirati, koliko će on pridonijeti rješavanju problema, odnosno postizanju općeg cilja navedenog u natječaju“. Roman Marinović, isto Euro Grant Konzalting, tvrdi kako uživa u vođenju edukacija: „Naučio sam razumjeti procese u različitim grupama i implementirati raznolike tehnike vođenja kako bih izvukao najbolje od svojih polaznika. Kao konzultant volim informirati o mogućnostima koje nude EU projekti i uvijek imam priliku susresti razne profile ljudi, učiti od njih, a pritom razvijati i sebe.“ Uz Juricu Zormana i Antonia Surjan Žanka, okupljenima su se predstavili edukacijom „Kako napisati dobar projektni prijedlog – saznajte učinkovite metode za dobivanje EU fondova.“

Interligo je agencija za savjetovanje u turizmu koja se bavi savjetovanjem u turizmu, dok je vlasnica Anamarija Cicarelli ujedno i autorica triju knjiga na temu obiteljskog smještaja prodanih u nekoliko tisuća primjeraka – "Mali iznajmljivač – veliki posao", "Kako pripremiti apartman za iznajmljivanje" i "Vodič za vlasnike obiteljskog smještaja", pa su za jedno turističko područje poput makarskog njena znanja bila i više nego vrijedna. U sklopu Poslovnog uzleta grada Makarske, sudjelovala je edukacijom na temu „Mali iznajmljivači – veliki posao“, gdje se posvetila poslovanju obiteljskog smještaja.

Sandro Kraljević, iz Ramira, održao je edukaciju „Sama ideja nije dovoljna – četiri pravila za motiviranog i uspješnog poduzetnika“. Otkrio je da je kreiranje kvalitetne poslovne ideje vrlo složen postupak koji se sastoji od tri glavna koraka: osmišljavanja, planiranja i realizacije, dok sam uspjeh ovisi o mnoštvu faktora. Upozorio je da u procesu izrade kvalitetnog proizvoda ili usluge kojima se poduzetnik planira plasirati na tržištu od posebne važnosti dovoljno vremena posvetiti fazama osmišljavanja i planiranja.

Komentirajte prvi

New Report

Close