Znak za srce jedan je od univerzalno razumljivih simbola koji nadilazi sve jezične i kulturne barijere. Njegovi najstariji nalazi datiraju iz vremena antike, a danas na svim dijelovima naše planete taj jednostavni znak simbolizira ljubav, ali i povezanost i brižnost.
Ova je priča započela davne 1934. godine, u Koprivnici, gdje su braća Wolf osnovala radionicu za preradu voća. Od tada je prošlo 70 godina, a radionica voća izrasla je u vodeću hrvatsku prehrambenu kompaniju koja posluje diljem svijeta. “Od srca srcu” dobro je poznati slogan koji mnoge od nas prati još od djetinjstva, a mnogi su uz njezine proizvode naučili i “kuhati sa srcem”.
Vođeni vlastitim vrijednostima
Iako je glavni cilj svake kompanije, uspješno poslovanje koje donosi dobit, ne treba zaboraviti da se to poslovanje odvija u kontekstu određene društvene zajednice, u određenom prirodnom okolišu te na tržištu podložnom različitim utjecajima. Stoga je, posebice u posljednjih petanestak godina, mnogima postalo jasno da društveno odgovorno poslovanje, koje uzima u obzir sve ove čimbenike, snažno doprinosi dugoročnoj održivosti tvrtke, posebice u vremenima kada se mora nositi s izazovima.
Jedan od možda najvećih izazova ikad, bila je pandemija COVID-a 19, kada je jedan mali, oku nevidljiv virus, gotovo na dva mjeseca potpuno zaustavio svijet. Važno je istaknuti da izazovi uvijek zahtjevaju kreativnost u djelovanju. Tako smo i u korona krizi svjedočili sjajnim idejama, inovacijama i partnerstvima s golemom empatijom i solidarnosti prema onima koji su bili najteže pogođeni.
U toj, iznimno kaotičnoj i teškoj situaciji, ne samo za Hrvatsku, nego i za cijeli svijet, hrvatski prehrambeni div svoje je veliko srce opet darovao svojoj zajednici, onima kojima je bilo najpotrebnije. Kreativnost, inovativnost, izvrsnost, hrabrost, strast, povjerenje, timski rad i dobročinstvo, osam je vrijednosti na kojima se temelji sedamdesetogodišnji uspjeh koprivničke Podravke.
“Uvijek se vodimo našim vrijednostima zbog kojih nikad ne zaboravljamo ni važnost društveno odgovorne uloge koju, poput mnogih drugih tvrtki, imamo u zajednici u kojoj radimo i živimo. Iako kontinuirano pružamo podršku mnogim društveno odgovornim projektima, ova situacija s korona virusom bila je posebno izazovna i mi smo se brzo prilagodili novonastalim uvjetima života i rada te pronašli načine kako da olakšamo, prvenstveno rad naših zdravstvenih djelatnika, koji su se u to vrijeme našli doslovno na prvoj crti borbe s virusom”, ističe predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar.
Kako je najbolje uvijek početi vlastitim primjerom, Podravkin menadžment, sa željom da pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija, iz osobnih je primanja izdvojio sredstva za humanitarnu namjenu, pa je tako, u korona krizi, ukupno prikupljeno više od 950 tisuća kuna.
Suradnja s Hrvatskom poštom
“Najmanje što smo kao pojedinci mogli napraviti u tom trenutku je bilo da, pored organizacije poslovanja u tim izvanrednim vremenima i mi osobno financijski pomognemo, kako bi naš doprinos bio, primjerice, ugrađen u respiratore pomoću kojih ćemo nekome pomoći da živi ili kako bi, zahvaljujući nabavci zaštitne opreme, sačuvali zdravlje onih koji spašavaju živote. Ponosan sam što sam na čelu kompanije čiji su radnici svesrdno pojačanim ritmom odrađivali svoje zadatke te čiji menadžment ni trenutka nije dvojio da pojedinačno odvajajući svoja vlastita sredstava bude dio ove humanitarne priče”, pojasnio je pokretač ove inicijative, predsjednik Uprave Pucar.
Kako bi hrvatskim građanima olakšala svakodnevicu uslijed epidemije koronavirusa te da što manje izlaze iz svojih domova, Podravka je udružila snage s Hrvatskom poštom i omogućila online narudžbu paketa prehrambenih proizvoda, uz besplatnu dostavu. Podravkini zaposlenici neumorno su radili kako bi proizveli dovoljne količine proizvoda, ulažući dodatne napore u pripremi i pakiranju paketa.
Svjesni napora koje su zdravstveni djelatnici ulagali u liječenje oboljelih i dijagnostiku, te povećanih potreba zdravstvenih ustanova za medicinskom opremom, posebice respiratorima, prema preporuci Nacionalnog stožera civilne zaštite, Podravka je donirala respirator KBC-u Split. Stožeru civilne zaštite Koprivničko-križevačke županije i Gradu Koprivnici donirala je osam tisuća komada zaštitnih maski i deset tisuća komada zaštitnih rukavica za potrebe bolničkog osoblja i pripadnike civilne zaštite.
Vatrogasnoj zajednici grada Koprivnice donirana je cisterna za vatrogasne potrebe, a Vatrogasnoj zajednici općine Sokolovac vatrogasno vozilo za pomoć u radu. Kako je čuveni “korona lockdown” trajao i u vrijeme Uskrsa, u okviru zajedničke akcije s Koprivničko-križevačkom županijom, Podravka je osigurala donaciju 500 paketa prehrambenih proizvoda i 250 paketa proizvoda dječje hrane za potrebite obitelji uoči uskršnjih blagdana, a veliku količinu prehrambenih proizvoda uputila je i Hrvatskom crvenom križu kao pomoć građanima u potrebi.
Iako nam je donijela strah za zdravlje i ekonomsku nesigurnost , pandemija COVID-a 19 opet je u fokus stavila ljudskost i našu iskonsku potrebu da skrbimo jedni za druge, a Podravka je jedan od lijepih primjera društveno odgovornog poslovanja zbog kojeg smo ovu krizu lakše podnijeli.