Podravka s 9 milijuna eura automatizirala Žito

Autor: Josipa Ban , 11. srpanj 2024. u 10:00
Ulaganje je bilo nužno jer se prije samo par godina Žito nalazilo u vrlo nezavidnoj situaciji/PD

Koprivnička kompanija u pekarsku industriju u Sloveniji uložila više od 26 milijuna eura.

Proizvodnja Žitove pekare u Mariboru, investicijom vrijednom devet milijuna eura, u potpunosti je moderniziranana i automatizirana. Ulaganjem, koje je počelo 2022., pogon Žita u Mariboru uvećat će proizvodne kapacitete kruha 30, a peciva 50 posto, a time, naravno, i konkurentnost na tržištu.

“Nadam se da smo ovom investicijom loša vremena ostavili iza nas te da smo Žitu osigurali poziciju za uspješnu budućnost”, istaknula je predsjednica Uprave Podravke, Martina Dalić na svečanom otvaranju ulaganja.

Napomenula je i da je ono dio važnog investicijskog procesa Zaokret Žita, koji je počeo prije dvije godine, a u sklopu kojega će Grupa Podravka u pekarsku industriju u Sloveniji, koja je u njezinom sastavu od 2015., uložiti više od 26 milijuna eura.

“Time idemo prema postizanju statusa najveće moderne pekare u Sloveniji. Noviteti predstavljaju važan korak prema automatizaciji proizvodnje i boljoj kontroli kvalitete proizvodnje pekarskog peciva, kruha i slastica. Sve to donosi brojne pozitivne učinke, kako za tvrtku, tako i za zaposlenike te za naše potrošače i kupce”, rekao je generalni direktor Žita Tomislav Bujanović.

Izvoz u Hrvatsku, Italiju, Austriju…

Žito pola proizvodnje izvozi, a značajno izvozno tržište je Hrvatska. Potom slijedeItalija, Austrija i druge zemlje zapadne Europe.

Ulaganje je bilo nužno jer se prije samo par godina Žito nalazilo u vrlo nezavidnoj situaciji. Rast cijena energenata i sirovina zbog ruske agresije na Ukrajinu i Covid kriza snažno su pogodili pekarsku industriju i navike potrošača, rekla je u svom govoru Dalić.

“Ove su poteškoće posebno teško pogodile Žito jer su bile dodane na terete prošlosti koji su se gomilali i rasli u dugom razdoblju”, istaknula je predsjednica Uprave Podravke te dodala da je prozvodnja u Žitu bila rascjepkana, automatizacija na niskoj razini, proizvodnje većinom ručna, tehnologija zastarjela, a procesi složeni.

“Možda ova svečarska prigoda nije situacija za spominjati poteškoće, no željela bih da se razumije zašto smo morali poduzimali teške odluke, ali i one koje su dovele do ovoga trenutka”, poručila je Dalić.

Položaj i brend
Nova komora za automatsko dizanje kruha, nova linija za proizvodnju pekarskog peciva te nove dvoetažne tunelske peći za pekarsko pecivo, hladne spirale i dva tunela za zamrzavanje peciva – sve dio velike investicije u pekaru Maribor – loše bi dane i vremena pekare Maribor trebale ostaviti u prošlosti.

Treba spomenuti i da je lani dovršena investicija u nove linije za proizvodnju kruha u pekari Vič kod Ljubljane vrijedna oko pet milijuna eura. Pekara u Viču druga je od tri proizvodnje lokacije Žita u Sloveniji. Treće je Vrhnika, čime je pekarska proizvodnja objedinjena na tri lokacije.

Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke, i Tomislav Bujanović, generalni direktor Žita na svečanom otvaranju/PD

Sve poduzete investicije, financirane vlastitim sredstvima, za cilj su imale koncentraciju i modernizaciju pekarstva u Sloveniji kako bi tom segmentu poslovanja osigurale veću konkurentnost i efikasnost proizvodnje.

No posao time nije završen. “Da bi te investicije polučile rezultate pred nama su brojni zadaci koji se mogu vrlo jednostavno sažeti – okrenuti se treba potrošaču, samo potrošaču i jedino potrošaču. Vrijeme bavljenja vlastitim problemima i samima sobom je završeno. Biti brz, smanjiti vrijeme reakcije na potrebe potrošača i promjene u navikama, biti nekompromisan u kvaliteti te otvarati nove kanale dolaska do potrošača, sljedeći su zadaci koje moramo ostvariti”, poručila je Dalić, vjerujući da će ih menadžment uspješno izvršiti jer “Žito ima položaj i brend”.

Njega sada treba jačati. Kako je otkrila Dalić, Žito pola svoje proizvodnje izvozi, a značajno izvozno tržište je Hrvatska. Potom Italija, Austrija i druge zemlje zapadne Europe gdje se ne izvozi samo kruh već i slastičarski proizvodi. Upravo u jačem izvozu Dalić vidi veliku priliku za Žito.

“Želimo da Žito osnaži svoje dominantne pozicije na slovenskom tržištu, da postanemo relevantan igrač u pekarstvu na hrvatskom tržištu, a naravno i na drugim susjednim zemljama Slovenije”, istaknula je.

Posljednja od većih investicija u okviru ciklusa koji bi trebao završiti do kraja ove godine sigurno će doprinijeti ovim željama. “Žito ima oko tisuću zaposlenih i sigurno će nam investicije pomoći da radnu snagu, koju je teško naći u Sloveniji, kao i u Hrvatskoj, bolje iskoristimo te da budemo produktivniji i efikasniji.

Bez ovog restrukturiranja, u okolnosima u kojima smo bili, sigurno bismo danas bili u mnogo težoj situaciji. Sada nam se pak pružaju velike mogućnosti, prvenstveno na tržištima zapadne Europe i isto tako na tržištu Hrvatske gdje možemo biti više prisutni”, poručio je Bujanović. Matjaž Han, slovenski ministar gospodarstva, također je prisustvovao otvaranju te važne investicije, kako je rekao, ne samo za kompaniju Žito, već i za Sloveniju i njezinu konkurentnost.

150

milijuna eura ukupno je uložila Podravka do kraja 2023. u sklopu investicijskog ciklusa

Samo 1. kvartal 25 milijuna
“Vidim da je ovaj investicijski proces, u koji je Grupa Podravka uložila vlastiti novac, uspješno završio. Upravo je to i naša uloga. Osigurati poslovno okruženje koje će omogućiti uspješno provođenje investicija”, poručio je Han napomenuvši da se to ulaganje uklapa u Akcijski plan povećanja konkurentnosti slovenskog gospodarstva koji je u pripremi.

Investicije u Sloveniji samo su dio velikog investicijskog ciklusa Podravke koje su zacrtane Strategijom poslovanja Grupe do 2025. Do kraja prošle godine u sklopu njega Podravka je uložila 150 milijuna eura, a samo u prvom kvartalu ove godine gotovo 25 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close