Početak kraja plaćanja skupe cestarine na AZM-u

Autor: Agencija VLM , 27. siječanj 2013. u 13:10
Thinkstock

Ukupno 13,5 kilometara ceste podijeljeno je na tri dionice, tako je moguće dobiti pojedinačne građevne i u konačnosti uporabne dozvole

Na izgradnju spojne ceste Krapina – Zabok, Zagorci čekaju još od kada je počela izgradnja autoceste Zagreb – Macelj. Od Gubaševa do Krapine trasa autoceste progutala je trasu stare zagorske magistrale, pa na tom djelu više nema odgovarajuće prometnice koji bi koristila stanovništvu ali i gospodarstvu.

Postojeće ceste koje bi trebale preuzeti ovu ulogu imaju loše tehničke karakteristike i najvećim djelom prolaze centrima naselja. Prva dionica u Zaboku, od Regeneracije do benzinske crpke izgrađena je i kategorizirana kao državna cesta D 24. Za spornu spojnu cestu koju su obećavale sve političke opcije na vlasti u Zagorju lokacijska dozvola je izdana 2011. da bi se ta dozvola izmijenila i dopunila 2011. te je 13,5 kilometra buduće ceste podijeljeno na tri dionice. Kako doznajemo od Jurice Krleže, člana Uprave u Hrvatskim cestama svaka je dionica funkcionalno podijeljena na dvije faze, kojima se osim svih građevinskih radova predviđa i izmicanje instalacija. Tako je moguće ishoditi pojedinačne građevne dozvole i u konačnosti pojedinačne uporabne dozvole.

U sklopu studije utjecaja na okoliš u siječnju 2007. napravljena je i prometna analiza prema kojoj se očekuje 4072 vozila na dan. To su podaci Hrvatskih cesta koje su i investitor te se očekuje skoro raspisivanje natječaja, a vrijednost radova te preslaganje instalacija za tu prvu fazu Zabok – Sveti Križ Začretje je 59,5 milijuna kuna.

Na cijeloj trasi predviđena je izgradnja 14 raskrižja, a potrebno je izmjestiti veći broj električnih vodova. Potrebno je presložiti i magistralni i distributivni plinovod na deset postojećih lokacija te izraditi prijelaze na još dvije planirane lokacije plinovoda. Trasa ceste se u cijelosti nalazi u nasipu visine od 1,2 do 3,2 metra i prolazi područjem doline Krapinice omeđena s jedne strane autocestom, a s druge željezničkom prugom. Predviđena je izgradnja pet mostova preko Krapinice.

Na lokaciji nadvožnjaka ‘Lepajci’ kod Krapine bilo je prijašnjom lokacijskom dozvolom predviđeno da trasa prođe u rasponu nadvožnjaka, no HAC i AZM naknadno su uvjetovali odmicanje trase van zemljišta koje je pod koncesijom.     

Komentirajte prvi

New Report

Close