Na izgradnju spojne ceste Krapina – Zabok, Zagorci čekaju još od kada je počela izgradnja autoceste Zagreb – Macelj. Od Gubaševa do Krapine trasa autoceste progutala je trasu stare zagorske magistrale, pa na tom djelu više nema odgovarajuće prometnice koji bi koristila stanovništvu ali i gospodarstvu.
Postojeće ceste koje bi trebale preuzeti ovu ulogu imaju loše tehničke karakteristike i najvećim djelom prolaze centrima naselja. Prva dionica u Zaboku, od Regeneracije do benzinske crpke izgrađena je i kategorizirana kao državna cesta D 24. Za spornu spojnu cestu koju su obećavale sve političke opcije na vlasti u Zagorju lokacijska dozvola je izdana 2011. da bi se ta dozvola izmijenila i dopunila 2011. te je 13,5 kilometra buduće ceste podijeljeno na tri dionice. Kako doznajemo od Jurice Krleže, člana Uprave u Hrvatskim cestama svaka je dionica funkcionalno podijeljena na dvije faze, kojima se osim svih građevinskih radova predviđa i izmicanje instalacija. Tako je moguće ishoditi pojedinačne građevne dozvole i u konačnosti pojedinačne uporabne dozvole.
U sklopu studije utjecaja na okoliš u siječnju 2007. napravljena je i prometna analiza prema kojoj se očekuje 4072 vozila na dan. To su podaci Hrvatskih cesta koje su i investitor te se očekuje skoro raspisivanje natječaja, a vrijednost radova te preslaganje instalacija za tu prvu fazu Zabok – Sveti Križ Začretje je 59,5 milijuna kuna.
Na cijeloj trasi predviđena je izgradnja 14 raskrižja, a potrebno je izmjestiti veći broj električnih vodova. Potrebno je presložiti i magistralni i distributivni plinovod na deset postojećih lokacija te izraditi prijelaze na još dvije planirane lokacije plinovoda. Trasa ceste se u cijelosti nalazi u nasipu visine od 1,2 do 3,2 metra i prolazi područjem doline Krapinice omeđena s jedne strane autocestom, a s druge željezničkom prugom. Predviđena je izgradnja pet mostova preko Krapinice.
Na lokaciji nadvožnjaka ‘Lepajci’ kod Krapine bilo je prijašnjom lokacijskom dozvolom predviđeno da trasa prođe u rasponu nadvožnjaka, no HAC i AZM naknadno su uvjetovali odmicanje trase van zemljišta koje je pod koncesijom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu