Praznik rada bit će prvi ozbiljan test na kojem će se vidjeti je li se turistički sektor uspio "pokrpati" s kadrovima.
Naime, ove je godine vikend uoči tog praznika i termin kada se, nakon zimske pauze, otvara većina restorana i hotela. Stoga u ovih nekoliko tjedana kreće žestoka utrka hotela i ugostitelja za sezonskim radnicima, a u većini objekata nastavlja se sve do srpnja i špice sezone.
Bolji uvjeti rada
Na terenu doznajemo da su veliki hoteli uglavnom mirni za ovu sezonu i da se najveća panika stvara među malim poslodavcima. Kažu nam da je kadrovska kriza plaće za 2018. u nekim segmentima povećala i do 20%, uvjeti za radnike znatno su bolji, pogotovo kad su u pitanju kvalificirana zanimanja kuhara i barmena, dok je prosječna plaća u turizmu od lani porasla oko 7%. Samo na portalu Moj posao u kategoriji turizam i ugostiteljstvo aktivno je 670 oglasa, a kako je u jednom moguće naznačiti da se traži više izvršitelja, broj slobodnih radnih mjesta još je i veći.
Najtraženija zanimanja su konobar/barmen, kuhar, pomoćni radnik u kuhinji te recepcionist. Portal ove godine bilježi rast broja oglasa u turizmu za 47 posto. Hotelske tvrtke pak ne otkrivaju koliko im radnika nedostaje, jer, kažu, zapošljavaju na dnevnoj bazi. U Valamaru tvrde da su naišli na velik interes i zadovoljni su brojem pristiglih prijava. Zbog novih investicija otvaraju 600 novih radnih mjesta. U Plavoj laguni su dosad predali i zahtjeve za oko 300 radnika iz BiH.
Zoran Šimunić s portala Gastroposao ističe kako su ove godine poslodavci puno ozbiljnije shvatili pitanje kadrova: "Radnici su u puno boljoj poziciji, smještaj sezonaca puno je kvalitetniji, i više se razmišlja o zadržavanju radnika boljim ugovorima". Na Gastronomadu se nudi oko 250 pozicija, od pomoćnih radnika u kuhinji koji nemaju plaću ispod 5000 kuna, glavnih kuhara s oko 12.000, do kuhara na brodu koji mogu zaraditi i do 25.000. Raste potražnja na jugu (Korčula, Dubrovnik, Split) pa su plaće veće od onih u Istri u kojoj su u prosjeku niže, jer prevladavaju velike kompanije. Potražnja raste i u Zagrebu.-
Društvene mreže su mamac
Doznajemo da mali poslodavci isplaćuju veće plaće, što mogu jer im je kraća sezona i niži troškovi poslovanja. Stoga se nerijetko događa da mali početkom sezone "kradu" radnike velikim hotelima, zbog čega su se ovi naučili raditi "zalihe" sezonaca. Velike kompanije poput Valamara i Plave lagune radnike traže i preko vlastitih promocijskih kanala, najviše na društvenim mrežama. One su trenutno najisplativiji kanal za to, tvrdi Šimunić čiji portal na Facebooku ima oko 100.000 reakcija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu