Počela gradnja tvornice Rimčevih robotaksija, proizvodnja kreće 2026.

Autor: Siniša Malus , 11. veljača 2025. u 22:00
U početku je planirana proizvodnja od nekoliko stotina vozila, s postupnim povećanjem kapaciteta u skladu s dinamikom razvoja projekta/PD

Izgradnja pogona, troškovi održavanja te dodatna sredstva dolaze iz privatnih investicija i nisu povezani s europskim novcem.

Na 28.500 kvadratnih metara unutar novog poslovnog parka VGP Park Zagreb u Lučkom kraj Zagreba, započela je gradnja prve tvornice za autonomna električna vozila u Hrvatskoj.

Projekt zajedno realiziraju Verne, hrvatska kompanija koja razvija inovativni ekosustav urbane autonomne mobilnosti, i europska kompanija VGP, poznata kao pružatelj visokokvalitetnih nekretnina za logistiku i industriju.

Prvi u regiji
U sklopu novog poslovnog parka od ukupno deset hektara u Lučkom – VGP Parka Zagreb, napreduju radovi na izgradnji tvornice za velikoserijsku proizvodnju autonomnih električnih vozila.

“Izgradnja Verne tvornice za velikoserijsku proizvodnju strateški je važan korak za našu kompaniju i značajan doprinos razvoju automobilske industrije budućnosti u Hrvatskoj. Ovo je prva tvornica takve vrste u regiji, čime Hrvatska zauzima ključnu poziciju u modernoj automobilskoj industriji.

Sva Verne vozila proizvodit će se u Hrvatskoj te odavde izvoziti na globalna tržišta. Zadovoljni smo zbog suradnje s VGP-om, liderom u industriji, koji svojim tehničkim iskustvom osigurava uspješnu realizaciju ovog zahtjevnog projekta. Bitno je naglasiti kako izgradnja Verne tvornice, troškovi njezina održavanja te dodatna sredstva koja će Verne uložiti u opremanje dolaze isključivo iz privatnih investicija i nisu povezani s EU financiranjem”, istaknuo je Marko Pejković, glavni izvršni direktor i suosnivač Vernea.

400

radnih mjesta otvorit će se u tvornici u Lučkom

Pokretanje radova na VGP Park Zagreb predstavlja ulazak VGP-a u Hrvatsku. Proizvodni pogon za autonomna električna vozila bit će izgrađen prema potrebama i specifikacijama Vernea. Proizvodni pogon opremit će se najmodernijom tehnologijom za proizvodnju, sklapanje i testiranje Verne autonomnih vozila. Realizacija ovog projekta Hrvatskoj će donijeti brojne koristi te predstavlja značajan iskorak našeg gospodarstva prema razvoju digitalnih i zelenih tehnologija u proizvodnji.

Po završetku gradnje, tvornica će otvoriti do 400 radnih mjesta. Dovršetak građevinskih radova predviđen je za kraj ove godine, dok će tvornica s radom po planu projekta započeti 2026. godine. U početku je planirana proizvodnja od nekoliko stotina vozila, s postupnim povećanjem kapaciteta proizvodnje u skladu s dinamikom razvoja projekta.

Kako će izgledati vozilo?
Vlasnik Rimac Automobila Mate Rimac predstavio je u lipnju prošle godine robotski taksi nazvan Verne, koji bi trebao prvo početi voziti po Zagrebu 2026. godine. Radi se o, kako tvrde, potpuno autonomnom električnom vozilu izgrađenom na novoj platformi koja je u potpunosti prilagođena autonomnom načinu vožnje.

Vozilo je veličine Golfa, s baterijom dostatnom za 14 sati vožnje. Podsjetimo, na prezentaciji robotaksija se dogodila nezgoda, kad je Rimac pokušao mobitelom dozvati taksi. Rimac je htio prikazati kako izgleda naručivanje robotaksija putem aplikacije, no nakon što je pozvao taksi, nije došao, odnosno vozilo se nije pokrenulo.

“Možda je to efekt prezentacije; kad smo isprobavali naručivanje i dolazak robotaksija, radio je. Moj tim će provjeriti što se dogodilo’, rekao je tom prilikom Rimac. Tijekom prezentacije je suosnivač i glavni direktor dizajna u P3 Adriano Mudri još je jednom pokušao dozvati robotaksi, koji je još jednom odbio poslušnost. Kasnije je Rimac objasnio da je zablokirala kočnica.

Rimčevo vozilo će inače imati dva sjedala, neće biti upravljača ni papučica, kao ni tipične ploče s instrumentima. Vozilo ima zaslon od 43 inča koji se može koristiti, među ostalim za dijeljenje informacija o putovanju tijekom vožnje.

Verne surađuje proteklih godina s tvrtkom Mobileye čiju će platformu za autonomnu vožnju Mobileye Drive integrirati u Verne vozilo. Sustav tvrtke omogućava fleksibilnost, funkcioniranje autonomne vožnje na svim lokacijama, različitim vrstama cesta i u različitim vremenskim uvjetima, uz prilagodbu lokalnim stilovima vožnje Potpisali su ugovore s 11 gradova u EU, VB i Bliskom istoku, u tijeku su pregovori s više od 30 gradova diljem svijeta koji planiraju surađivati s Verneom.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close