Pjenušci s hrvatskim potpisom najtraženiji su u Njemačkoj

Autor: Marta Duić , 30. prosinac 2021. u 06:41
Enosophijini su našli ljubitelje i na japanskom tržištu/Matija Turkalj

U fokusu domaćih vinarija lagane vrste, od autohtonih i svjetskih sorti.

Prema podacima HGK u prvih devet mjeseci ove godine domaći vinari izvezli su 403 hektolitra pjenušavih vina u vrijednosti 870.000 eura.

Glavna tržišta bila su Njemačka u koju je otišlo 122 hektolitra u vrijednosti 471.017 eura, a slijede Nizozemska, BiH i Slovenija. Godinu ranije za prvih devet mjeseci izvoz je bio nešto veći, 457 hl u vrijednosti 1.173.292 eura.

Rastući zahtjevi

Da je pjenušac izvozni adut svjesni su u vinariji Belje koja je upravo ovaj tjedan lansirala vrhunsko pjenušavo bijelo vina – La Belle Grand.

Kako kažu otamo, Grand je pjenušac brut stila, koji je jedan od najtraženijih u svijetu, a karakterističan je po “lijepom perlanju” mnogobrojnih sitnih mjehurića.

”Ljetos smo u našoj vinariji, u iznimno kratkom vremenskom roku, instalirali novu liniju i opremu za punjenje pjenušavog i gaziranog vina kako bismo proširili naš asortiman i zadovoljili sve veće zahtjeve tržišta za ovom rastućom kategorijom.

Belje je ljetos instaliralo novu proizvodnu liniju i opremu, a Grand je njihov prvi pjenušac pripremljen upravo za blagdane/PD

La Belle Grand je naš prvi pjenušac koji je pripremljen upravo za ovogodišnje blagdane. S njim slavimo završetak godine u kojoj smo osvojili 52 medalje”, ističe Marijan Knežević, voditelj razvoja vinarstva u Vinima Belje. Novi brend na tržištu je i slavonska Enosophia iz Feričanaca.

“U prvoj godini Enosophije ostvarili smo zaista lijepe rezultate. Iako smo na tržištu prisutni tek od srpnja, distribuirali smo gotovo 16.000 boca pjenušca.

Za sljedeću godinu planiramo proizvodnju i distribuciju ukupno 77.000 boca pjenušca, Nice to see you, Today Blance te Today rosea. Enosophia je brend koji je okrenut spajanju inovativnih tehnologija i tradicije u razvoju novih okusa.

Stvaramo lagana i moderna pjenušava vina, proizvedena Charmat metodom prateći zahtjeve tržišta”, kaže Martin Kovačević, glavni enolog vinarije Enosophia. Njihov Nice to see you pjenušac kombinacija je chardonnayja i pinota crnog, a Today blanc, nastaje iz sorte graševine.

”Trenutačno smo u 50 outleta, odnosno restorana i drugih ugostiteljskih objekata. U prvoj godini fokus nam je bio na predstavljanju brenda na domaćem tržištu, ali već smo ostvarili pozitivne rezultate i u izvozu.

Pjenušavim vinom Nice to see you Enosophia se plasirala na tržište Japana i očekujemo da će se taj trend nastaviti i u budućnosti. Naši pjenušci pod brendom Feravino našli su svoje ljubitelje u mnogim europskim zemljama, poput Belgije, Nizozemske, Švicarske te zemljama regije”, kaže Kovačević.

Kako objašnjava, pjenušac Today blanc, prvenstveno je namijenjen za plasman preko retaila, dok ga u HoReCa kanalu plasiraju kao welcome wine (za dobrodošlicu) ili kroz pripremu koktela.

Još aduta
Nice too see you također je dostupan putem HoReCa kanala, ali se može kupiti i putem web stranice brenda Enosophia. “Što se tiče planova u 2022. godini planiramo predstavljanje drugog Todaya – Today rosea, koji će se proizvoditi od sorte frankovke koja je upravo najzastupljenija u feričanačkom vinogorju”, otkriva Kovačević.

403

hektolitara pjenušavih vina izvezeno u prvih devet mjeseci 2021.

Izvozne adute ima i vinska kuća Pavlomir iz Novog Vinodolskog koja proizvodi četiri pjenušca u vrhunskoj kategoriji i to 15.000 boca godišnje.

“Proizvodnja se odvija metodom klasičnog vrenja u boci. Pjenušac 1288 radi se od sorti chardonnay, pinot bijeli, žlahtina i osvojio je prvo mjesto na sajmu Zagreb-Ljubljana.

Pjenušac San Marino radi se od žlahtine i Šampion je autohtonih sorti Hrvatske, pjenušac od Cabernet Sauvignona dobio je srebrnu medalju na Sabatini i pjenušac od graševine Palinkas grascco vrhunski pjenušac koji još nije bio na natjecanjima”, ističe Miroslav Palinkas iz vinske kuće Pavlomir.

Komentirajte prvi

New Report

Close