Philip Morris već osmu godinu zaredom podržava najbolje hrvatske impact poduzetnike

Autor: PD VL native tim , 17. listopad 2024. u 22:00
Iza projekta book&zvook stoje Ljubica Letinić i Lana Deban/PD

Ukupna vrijednost ovogodišnjeg programa iznosi 90.000 eura.

Među 10 impact poduzetnika koji su ove godine nagrađeni u programu “Pokreni nešto svoje” našli su se book&zvook, Source Robotics i Tiny Meow. Iako je riječ o potpuno različitim primjerima tehnološke inovacije, svaka od njih doprinosi tehnološkom i kulturnom napretku Hrvatske na sebi svojstven način.

Program osmu godinu zaredom provodi Act Grupa, a pokrenuo ga je i financijski ga podržava Philip Morris Zagreb, kao jednu od aktivnosti društvene odgovornosti. “Motivacija za pokretanjem programa leži u činjenici da je Philip Morris kompanija koja je predana inovacijama, na kojima temeljimo naš poslovni uspjeh.

Program “Pokreni nešto svoje” tako se postavio kao prirodan mehanizam kojim Philip Morris ulaže u društveno odgovorno poslovanje, u ovom slučaju podržavajući hrvatske impact poduzetnike”, izjavila je Darija Jurica Vuković, rukovoditeljica regulatornih poslova i održivosti tvrtke Philip Morris Zagreb.

Know-how za maksimalnu podršku

Mentorstvom sudionici programa stječu ključna znanja za uspješno pokretanje i širenje svojih poduzeća.

Ideje s pozitivnim utjecajem
Riječ je o poslovnom modelu koji, uz financijsku dobit, teži stvaranju pozitivnog društvenog i ekološkog utjecaja, fokusirajući se na rješavanje ključnih problema društva poput nejednakosti, pristupa obrazovanju i očuvanja okoliša.

Tako je book&zvook odličan primjer korištenja tehnologije za očuvanje hrvatske kulturne baštine putem audio knjiga, čime se povezuje tehnologija i kultura. Iza projekta stoje Ljubica Letinić i Lana Deban, koje su nakon 20 godina rada na radiju, odlučile pokrenuti posao snimanja i distibucije knjiga na hrvatskom jeziku u digitalnom formatu, jer je to ono što je nedostajalo tržištu.

“Brzo smo shvatile da naše knjige neće biti moguće ‘dići’ na globalne servise za slušanje knjiga, jer su oni tada bili zatvoreni za naš jezik. Znale smo i da ih ne želimo objavljivati na CD-ima.

A to je značilo samo jedno: računalno programiranje. Morale smo izgraditi vlastiti sustav za distribuciju, svoj dućan za audio knjige. Od kada je krajem 2019. godine book&zvook kao mobilna aplikacija lansirana na Google i Apple storovima imamo gotovo 35.000 registracija, 120 naslova u ponudi i visok stupanj komfora slušanja”, kažu Ljubica i Lana.

Nenasilna videoigra Bura prikazuje dalmatinski krajolik i kulturnu baštinu/PD

Od kraja prošle godine knjige su dostupne i u mreži javnih gradskih knjižnica, a od ove godine i na globalnim servisima za audio knjige, kao što su Audible, Audiobooks, Storytel ili Spotify. Produkcija knjiga koju rade, u vlastitom studiju, je visoko kvalitetna, a knjige čitaju sami autori ili poznati hrvatski glumci.

Source Robotics mlada je tvrtka mehatroničara Petra Crnjaka (26). Iako ju je otvorio tek u veljači ove godine prodaja je krenula jako dobro nakon objave videa na YouTubeu.

“Na ideju pokretanja vlastitog posla došao sam iz svoje velike želje te iz ogromnog interesa javnosti za moje robotske projekte koje sam godinama radio. Još tijekom srednje škole uočio sam probleme u edukaciji što se tiče robota.

Naime, na razred od 30 učenika dostupan je jedan, koji košta 20.000 eura te ga se profesori boje dati učenicima. Tijekom preddiplomskog studija, za završni rad izradio sam industrijsku robotsku ruku za STEM edukacijske svrhe. Robot je bio jeftin za izradu (oko 1000 eura) te je imao odlične performanse. Sam robot je u međuvremenu objavljen kao open-source projekt, gdje drugi mogu sami izraditi robota.

Nakon objavljivanja, postaje jedan od najpopularnijih projekata robotske ruke na globalnoj razini te ga izrađuju i nadograđuju diljem svijeta. Nakon toga razvijoa sam nove robote i pokušavao riješiti što više problema. Paralelno uz to, radimo dijelove za robote koje firme mogu koristiti za razvoj vlastitih rješenja”, objasnio je Petar.

Među prvim kupcima bilo je američko sveučilište MIT, a najčešći klijenti su fakulteti koji opremaju svoje laboratorije te studenti koji koriste robota za istraživanje i diplomske radove.

7000

eura dobit će petero koji se kroz godinu u procesu mentoringa pokažu najboljima

Mentorstvom do uspjeha
Rea Budić (30) osnivačica je videogame development studija Tiny Meow. Njihov prvi proizvod je video igra Bura: The Way the Wind Blows, nenasilna videoigra koja prikazuje dalmatinski krajolik i kulturnu baštinu, a priča prati odrastanje djevojčice Rine.

“Video igre su me privukle jer je to interaktivni medij koji obuhvaća više različitih vrsta kreativnog izražavanja te zahtjeva konstantan rast i razvoj. Ideja za video igru Bura je došla kroz proučavanje starog načina života u Dalmaciji, o zajedništvu ljudi i o “pomalo” načinu života. Htjeli smo u video igri prikazati takvu zajednicu te uključiti elemente kulturne baštine s područja Dalmacije, poput narodnih nošnji, pletenja čipke, balota i sličnih”, pojasnila je Rea.

Bura je bila nominirana za Color of Indie nagradu, te je financirana od strane Hrvatskog audiovizualnog centra 2022. godine. Za igru se već rade predbilježbe putem najpopularnije gaming platforme STEAM.

“Program “Pokreni nešto svoje” mi puno znači, posebice u obliku mentorstva. Vođenje tvrtke je poseban pothvat koji, pogotovo s malim timom, zahtjeva drugačiju vrstu organizacije i pripreme. Mali broj ljudi uzima veći broj uloga te sam upravo uz podršku mentora naučila najefikasnije načine za vođenje takve tvrtke”, kaže Rea.

Dodaje i kako već postoji plan za sljedeću video igru, koja će također biti temeljena na dalmatinskoj predaji. Industrija video igara u Hrvatskoj je mala, a postotak žena u njoj još manji, no Rein plan je da njezine video igre postanu prepoznatljive kako u Hrvatskoj, tako i u svijetu.

Ana Brigović, voditeljica podrške poduzetnicima i poslovnog razvoja ACT Grupe i koordinatorica projekta PNS osvrnula se na program mentorstva koji provode.

“Mentorstvom sudionici programa stječu ključna znanja za uspješno pokretanje i širenje svojih poduzeća, mi im osiguravamo know-how i dajemo odgovore na pitanja koja ih muče pri pokretanju ili širenju svog biznisa. Osim toga, program je razvio snažnu alumni mrežu koja pruža stalne mogućnosti umrežavanja i povećava vidljivost kroz cjelogodišnju opsežnu medijsku kampanju”, rekla je.

Ukupna vrijednost ovogodišnjeg programa iznosi 90.000 eura, a od deset ovogodišnjih pobjednika, petero koji se kroz godinu u procesu mentoringa pokažu najboljima, financirat će sa po 7000 eura, dok će ostali dobiti po 3000 eura.

Preostali iznos namijenjen je mentorskoj podršci poduzetnika tijekom trajanja programa, a dodatno se također ulaže i u medijsku vidljivost dobitnika. Zanimljivo je istaknuti da je prema izračunu društvenog povrata, u 2023. program stvorio 3.97 eura društvenog dobra na svaki uloženi euro.

* Sadržaj omogućio Philip Morris Zagreb

Komentirajte prvi

New Report

Close