Nešto manje od 60 posto cestovnog teretnog tržišta u EU sastoji se od vozila starijih od pet godina, daljnjih 26 posto je između 6 i 9 godina starosti, dok ih je 15 posto staro više od 10 godina, pokazuju podaci Eurostata. Hrvatsko gospodarstvo starošću je teretnoga voznog parka ispod europskog prosjeka, ali kad su posrijedi teretnjaci stariji od deset godina, lošije od Hrvatske, u kojoj je takvih nešto manje od petine, stoji niz zemalja EU: Španjolska, Portugal, Poljska, Češka, Rumunjska, Cipar te Bugarska i Grčka koja je s čak 60 posto teretnjaka dobi 10+ u cestovnom prometu europski rekorder.
U sedam najrazvijenijih država članica vozila starija od 5 godina čine najmanje dvije trećine ukupnog cestovnog prijevoza tereta. Najmlađa je teretna cestovna flota u Njemačkoj, s čak 83% teretnih vozila mlađih od pet godina, a slijede je Luksemburg, Francuska i Švedska.
Dok relativno solidno Hrvatska stoji s udjelom teretnjaka starih više od 10 godina, s flotom mlađom od pet godina situacija je znatno slabija. Takvi teretnjaci u nas čine 38 posto i manje ih je samo u Bugarskj, Cipru i Grčkoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu