Smart Industry
smart industry

Pet najčešćih grešaka u provođenju digitalizacije

Sever smatra kako je greška i prevelika uzbuđenost tehnologijom jer, kako je istaknuo, usvajanje tehnologije radi usvajanje tehnologije nije digitalna transformacija.

Lucija Špiljak
06. listopad 2020. u 15:05
Foto: Matija Habljak / Pixsell

Na konferenciji Smart Industry: Pametnim industrijama do održivog rasta hrvatskog gospodarstva, u organizaciji Poslovnog dnevnika, direktor tvrtke Codel Marijan Sever predstavio je pet najčešćih grešaka u provođenju digitalizacije. Ova zagrebačka tvrtka je na tržištu prisutna već 30 godina i za sebe kažu da su veterani industrije 4.0 već 20-ak godina. Između ostalog izgrađuju cjelovite projekte za digitalnu transformaciju, projekte po mjeri korisnika (bespoke solution), a navode i edukacijski sloj; seriju događanja na kojima propagiraju IR4.0 priču, how-to predavanja…

U prezentaciji je Sever kao prvu grešku u provođenju digitalizacije naveo to da tvrtke u Hrvatskoj ne znaju što rade. “Digitalna transformacija namijenjena je poboljšanju učinkovitosti, mora biti strateški ugrađena u poslovne ciljeve tvrtke. Strategija mora započeti s vrha, a zatim je treba propagirati po cijeloj tvrtki. Vođe često razvijaju strategiju, ali se ona ne prenosi kroz organizaciju”, upozorio je u prezentaciji Sever te dodao da je potrebno imati plan za tri godine ili više. Druga greška je to što nisu sve tvrtke fokusirane na transformaciju. Sever pritom ističe kako digitalna transformacija nije tehnološko pitanje, već i marketinško, prodajno i HR pitanje tvrtke. Dalje je istaknuo kako tvrtke griješe jer ne uspijevaju redefinirati uloge i kreirati nove. Naveo je ovdje socijalne izazove, poput nevoljkosti za promjenom i nedostatka vještina (IT i automatizacijski know-how, promjena zahtjeva za vještinama zaposlenika). Osim socijalnih tu su i tehnološki izazovi među koje, između ostalog, spada povezanost strojeva, decentralizacija, vizualizacija.

Sever smatra kako je greška i prevelika uzbuđenost tehnologijom jer, kako je istaknuo, usvajanje tehnologije radi usvajanje tehnologije nije digitalna transformacija. Kao zadnju grešku naveo je da tvrtke ne slušaju podatke, odnosno prikupljaju ogromne količine podataka koje potom ne koriste. “Netko tko želi i sljedećih 10-20 godina biti prisutan na tržištu mora implementirati suvremene tehnologije. To nije samo slijepa instalacija tehnologije nego i dodatnih promjena”, poručio je Marijan Sever.

Tvrtka Codel trenutno radi na projektu LGV i AGV s kojim su započeli prije par mjeseci. Naveli su između ostalog razvoj novog tipa delta robota, hardver i softver. U projektu su softvera za simulaciju, uz projekt Nachi partneri. Stručnjaci iz tvrtke stvaraju cjelovita rješenja, a tako je, podsjetimo, nastala i AIDA, programska suita kojom korisnik dobiva idealan okvir za digitalizaciju svoje proizvodnje, bilo da je cilj povećati efikasnost proizvodnje i smanjiti troškove, povećati kvalitetu proizvoda, ili podići razinu sposobnosti da se fleksibilno i brzo odgovori na konstantne nove zahtjeve tržišta.

New Report

Close