Pelješki most premostit će Malostonski zaljev između Komarne i Brijeste na Pelješcu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji te tako spojiti teritorij južne Dalmacije s ostatkom Republike Hrvatske. Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić ističe kako je taj projekt najvažniji i najzahtjevniji strateški infrastrukturni projekt u zemlji koji će zasigurno ostati upamćen i kao jedan od najvećih graditeljskih pothvata u hrvatskoj povijesti.
“Zahvat je vrlo složen prije svega u smislu temeljenja na ukupno 148 čeličnih pilota od kojih su najduži bili čak 128 metara. Prometnu plohu na mostu čine dva kolnika te je zabijeno preko 13 kilometara čeličnih pilota izrađenih u Kini pod budnim okom hrvatskih inženjera”, kaže predsjednik Uprave Hrvatskih cesta. Na gradilištu se trenutno izvode radovi na montaži i okrupnjavanju čelične rasponske konstrukcije te ugradnji kosih zatega što je također poseban izazov.
Škorić kaže kako je područje izgradnje izloženo jakim vjetrovima s referentnom brzinom koja prelazi 33,7 m/s, ali do sada nije bilo značajnijih problema u tijeku izgradnje zbog nepovoljnih klimatskih uvjeta Međutim, ističe Škorić, izgradnju je za vrijeme lockdowna usporila, ali nikako ne i zaustavila, pandemija uzrokovana virusom Covid-19.
“Rokovi postoje, a mi ćemo se potruditi i trudimo se da se oni i poštuju. Izgradnja napreduje zadovoljavajućom dinamikom zahvaljujući dobroj organizaciji i koordinaciji između Hrvatskih cesta i izvođača, kao i radovima koji su prije pandemije na mostu išli nešto brže od predviđenog”, kaže Škorić i dodaje kako bi ugradnja posljednjeg segmenta trebala biti završena do početka listopada ove godine, a završetak radova očekuje se u siječnju 2022. godine.