Za bolju konkurentnost i manju sezonalnost odredišta na Mediteranu potrebna su tehnološka pametna rješenja te bolja suradnja, istaknuto je u četvrtak na završnoj konferenciji međunarodnog projekta SMARTMED.
Projekt se provodio zadnje tri godine s uključenih 13 partnera iz devet zemalja Mediterana, među kojima je bila i Hrvatska te Ministarstvo turizma kao vodeći partner.
Projekt je koštao 3 milijuna eura i financiran je iz transnacionalnog programa Interreg, a osim vizije Mediterana kao zajedničkog prostora u kojem se kroz suradnju osnažuje turizam u smislu i uključivosti i održivosti, rezultirao je i s devet pilot projekata u sedam zemalja, ali ne i Hrvatskoj.
Voditeljica odjela iz Ministarstva Ksenija Slivar to je objasnila time što su u MINTS-u kao vodeći partner imali dosta posla oko pripreme, provedbe i koordinacije projekta. Istaknula je da u Hrvatskoj ima već primjera pametnog turizma, poput brojača gostiju na ulazu u staru jezgru Dubrovnika i digitalizacija ponude u istarskom Svetvinčenatu.
Realizirani smart projekti su pak iz Italije, Španjolske i Barcelone, Grčke, Portugala te Bosne i Hercegovine i Slovenije, koja je najviše napravila s radionicama i tečajevima za ruralni turizam i razvoj turizma na zapadu zemlje s ranjivim skupinama i za kulturnu baštinu.
“Sve zemlje su nakon projekta dobile analizu i alate kako poboljšati turizam uz korištenje IT-ja i novih tehnologija, koja uz održivost, suradnju i brigu o ljudskom kapitalu čini četiri ključna stupa za pametni ili smart turizam”, naglasila je vanjska suradnica na projektu Ivana Novoselec iz tvrtke Apsolon.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu