Stalni rast cijena mnoge je natjerao da itekako paze što i koliko kupuju. Gledaju cijenu, a s količinom u pakiranju kao da su se pomirili. Naime, mnogi su proizvođači u prepoznatljivom pakiranju, za istu cijenu, jednostavno smanjili količinu proizvoda, piše HRT.
Trend smanjenja količine proizvoda započeo je prije desetak godina, a najčešće je riječ o prehrambenim proizvodima. Najprije se “otopila” čokolada – i to sa standardnih 100 grama na “mršavih” 80 ili čak 75. Trend se nastavio na mnogim, većinom prehrambenim proizvodima, što je primijetila većina kupaca.
“To je redovito već tako unatrag proteklih nekoliko godina, ali osobito je sad u posljednje vrijeme kako su određeni proizvođači hrane i ostalih proizvoda iskoristili priliku digli cijenu i spustili gramažu”, rekao je Ivan.
“Sve je umanjeno i kava, sve je umanjeno. 175, 780. Glupo, a cijene su katastrofalne”, primijetila je Ane.
Umjesto naglog povećanja cijena, smanjuje se gramaža. Počelo je to prije 10-tak godina. Najprije u prehrambenoj, a onda i u drugim industrijama.
“Mogli ste pristati na to ili odbiti kupnju i ne pristati na to, međutim kupci su pristali. U međuvremenu je došlo do inflacije, do povećanja cijena i sada imate situaciju da imate manju gramažu proizvoda, a imate veću cijenu za taj isti proizvod”, kazao je prodajni savjetnik Emil Pavić.
Iako taj trend traje već godinama, kupci i dalje nemaju naviku provjeravati deklaracije.
“Većina ne primijeti jer nisu sad oni smanjili dimenzije pa da to primijetite. Ali recimo ja tjesteninu sam dugo kupovala u uvjerenju da kupujem 500 grama, a onda sam tek na ambalaži vidjela da je 400 grama”, rekla je Ana Knežević, predsjednica Udruge za zaštitu potrošača.
Zakon se ne krši, sve je legalno, jer je težina proizvoda istaknuta na ambalaži.
“Oni pokušavaju cijelo vrijeme da vi i dalje tražite istu količinu tih dobara, a da vam oni ne dižu cijenu jer su na neki način prisiljeni na to i da to bude nekakav win-win. Naravno, problem je kad se jednom postigne takva vrsta potražnje, ona se više nikada ne vraća na onu otprije”, rekao je Pavić.
Sve je teže pronaći proizvod koji je zadržao težinu, ali i cijenu. Kupci lakše prihvaćaju smanjenje gramaže nego poskupljenje. Iako manja količina proizvoda za istu cijenu, u konačnici nije ništa drugo nego dizanje cijene.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu