Oznakom '0 km – creski proizvod' od sredine srpnja poljoprivredni proizvođači ovog ponajvećeg jadranskog otoka jamče posjetiteljima lokalno uzgojeno voće i povrće.
Otočno voće i povrće prodaje se na štandu na glavnom creskom trgu i u lokalnoj voćarni koja dio asortimana nabavlja od lokalnih proizvođača, a cilj oznaka je olakšati plasman i kupcima ponuditi kvalitetan, lokalno uzgojen proizvod. Oznaku 0 km- creski proizvod i slogan "Uživajte u svježem i lokalnom" osmislila je Otočna razvojne agencija (OTRA) u suradnji s Ulikom, lokalnom udrugom za razvitak poljoprivrede i agroturizma, a za označavanje u voćarnama pripremljene su pločice A3 i A4 formata.
Olakšano prepoznavanje
"Razvoj oznake rezultat je realizacije jedne od mjera koja je u cilju intenziviranja promidžbenih aktivnosti bila planirana u Poljoprivrednoj strategiji Grada Cresa. Ideja je bila promovirati kratki lanac prodaje s obzirom na to da je danas u mnogim zemljama zapadne Europe nabava hrane iz kratkog lanca već prilično raširena praksa, naročito za proizvode poput voća i povrća. Cilj je bio da creski poljoprivrednici iskoriste nove trendove u nabavi hrane, prvenstveno izravnom prodajom proizvoda na lokalnom turističkom tržištu, čime bi ostvarili i nešto veće cijene u odnosu na veleprodaju.
Toić
Oznaka je već pobudila interes ostalih lokalnih proizvođača.
Kako bi se potrošačima olakšalo prepoznavanje lokalnih proizvoda, razvijen je poseban zajednički žig kratkog lanca pod nazivom Creski proizvod – 0 km", objašnjava Ugo Toić, ravnatelj OTRA-e. Oznaku zasad koriste četiri proizvođača voća i povrća, a Toić napominje kako je ova sezona zamišljena kao testna faza u kojoj će promatrati rekacije potrošača i korisnika te prikupljati komentare i sugestije za unapređenje cijelog sustava dodjele oznake i njene promidžbe.
"Reakcije gostiju su vrlo pozitivne, Talijani odmah prepoznaju značenje i vrijednost znaka s obzirom na to da se slične oznake već neko vrijeme koriste u mnogim talijanskim regijama. Ostali strani gosti često pitaju radi li se o lokalnim proizvodima kako bi se dodatno uvjerili da su dobro shvatili poruku, a domaći gosti su pozitivno iznenađeni. To se posebice odnosi na proizvode koji se prodaju u voćarni, jer je prije bilo gotovo nemoguće razlikovati lokalne proizvode od onih koji su nabavljeni od veletrgovaca s kopna. Otočani poznaju lokalne proizvođače pa se njihova reakcija svodila na pohvalu inicijative", poručuje Toić.
Širenje na med, ulja…
Interes su pokazali i ostali proizvođači te se očekuje da će iduće sezone u sustav ući još otočnih proizvoda i proizvođača. "Oznaka se zasad koristi samo za svježe voće i povrće, ali je već pobudila interes proizvođača drugih lokalnih proizvoda poput meda, voćnih prerađevina, eteričnih ulja i slično.
Predstavnici udruge Ulika će se idućih dana sastati i s njima kako bi se razmotrila mogućnost korištenja oznake i za te proizvode. Za ovu sezonu je možda već kasno, ali zato ima dovoljno vremena da se korištenje oznake proširi i na druge proizvode već idućeg proljeća", zaključuje Toić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uvijek bi prije kupila naše od uvoznog no nikad nećemo znati što točno kupujemo. Koliko ko šprica i s čime ne znamo, ali sigurna sam da ne uvozimo kvalitetno povrće i voće. Prije bih rekla da uvozimo najjeftinije i ono što normalni ljudi vani ne žele jesti.
Nula kilometara a špricano otrovima 8 puta što sam vidio i što su mi rekli recimo da naši ljudi rade na krastavcima jer inače ne uspiju i onda kažu dobila rak, pa kako to. Možeš to objesit mačku o rep. Možda je kvalitetnije ono od 1200 km.
Uključite se u raspravu