Ovog Uskrsa napokon ‘normalan’ turistički promet, očekuje se i solidna predsezona

Autor: Marija Crnjak , 27. siječanj 2022. u 22:00
Predsezona će sigurno još funkcionirati po last minute modelu/BORNA FILIĆ/PIXSELL

Sektorski stručnjaci optimistični, tvrde da vremena za dobru pripremu ima.

Ove godine Uskrs bi nam konačno mogao izgledati normalno kad je turistički promet u pitanju, pa bi i predsezona mogla imati tek dobre stare probleme punjenja svibnja između Praznika rada i sezone kupanja.

Na to možda ne upućuje aktualan buking koji je stao zbog trenutačne epidemiološke situacije, no predsezona će sigurno još funkcionirati po last minute modelu, bez značajnog organiziranog prometa. Ostvare li se predviđanja stručnjaka iz zdravstvenog sektora, agencije bi mogle prodisati već od lipnja, smatraju sugovornici Poslovnog dnevnika koji se već ozbiljno pripremaju za sezonu.

Ko zapete puške
“Ove godine u predsezonu ulazimo pod značajno drukčijim okolnostima nego u protekle dvije, što nam daje optimizam. Ako se epidemija krene smirivati u proljeće, uz procijepljenost koja je veća nego lani, imamo dosta vremena za pripremu Uskrsa koji pada relativno kasno, i to je dobra okolnost.

Uskrs je blizu 1. svibnja, i imat ćemo, bude li sreće, opet temu punjenja ostatka svibnja, kao i u normalnim godinama. Štoviše, i to bi nas moglo pozitivno iznenaditi jer nam partneri potvrđuju da je želja za putovanjima vrlo snažna, i kupci doslovce čekaju kao zapete puške da se administracija olabavi”, kaže Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK.

U tom smislu već su u sektoru dobro dočekana nova pravila Vijeća Europe, prema kojima će se gledati individualni status putnika umjesto epidemioloških karata. A za očekivati je da će prema proljeću padati šanse da budemo u teškoj incidenciji.

Staničić

Na razini cijele 2022. očekujemo realizaciju oko 90% rezultata iz rekordne 2019. godine, a u tome će veliku ulogu imati rezultati ostvareni u razdobljima pred i posezone.

U Hrvatskoj turističkoj zajednici očekuju daljnji rast interesa za putovanjima pa i bolju predsezonu od lanjske. “Na to upućuje i dosadašnji tijek turističkog prometa. U Hrvatskoj je u dosadašnjem dijelu godine ostvareno više od 502 tisuće noćenja, što predstavlja visokih 98 posto rezultata iz istog razdoblja 2019.

Pritom su najviše noćenja ostvarili domaći gosti, a zatim oni iz Njemačke, Slovenije i Austrije. Na razini cijele 2022. očekujemo realizaciju oko 90% rezultata iz rekordne 2019., a u tome će veliku ulogu imati rezultati ostvareni upravo u razdobljima pred i posezone”, kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Kad su u pitanju promotivne aktivnosti za predsezonu, na tržištu Njemačke na najvažnijim i najvećim travel/buking platformama kao što su Weg, Expedia, Reise reporter, Urlaubspiraten, tijekom veljače provest će se kampanja kojom će se ciljati oni koji bukiraju odmor puno ranije.

“Na njemačkom tržištu vlada velik interes za ranijom rezervacijom putovanja. Promotivne aktivnosti provodit će se i na ostalim tržištima za koja će se procijeniti da najbolje mogu odgovoriti na promotivne aktivnosti, a dodatni optimizam daju informacije i najave s pojedinih tržišta, kao što su V. Britanija i Danska, koje od veljače uvode puno blaže protokole i epidemiološke mjere koje idu i ka revitalizaciji putničke industrije”, kaže Staničić.

Življi zračni promet
Od početka travnja očekuje se i veći intenzitet zračnog prometa, kao i smanjenje ograničenja, odnosno pojednostavljenje mjera vezanih uz međunarodna putovanja. U HTZ-u tako očekuju da će Hrvatska u ostatku godine zabilježiti veći broj letova nego 2021.

“Interes zrakoplovnih prijevoznika za programe prema hrvatskim destinacijama na visokoj je razini što je, između ostalog, zasigurno i posljedica činjenice da je Hrvatska već dvije godine zaredom u samom vrhu Mediterana prema interesu turista i ostvarenog turističkog prometa”, zaključuje Staničić.

Komentirajte prvi

New Report

Close