Ovog ljeta smo dobili vrhunske i zahtjevne goste koji će se vratiti

Autor: Marija Crnjak , 21. rujan 2020. u 11:50
Foto: Marko Dimić / Pixsell

Analiza odredišta s najmanjim padom noćenja u odnosu na 2019.

Po broju gostiju i potražnji turistička sezona 2020. nas je s jedne strane vratila u osamdesete, kad nam je sunce i more bilo više nego dovoljno, a s druge strane jasno nam je pokazala da će ono što vrijedi naći kupca i u najgoroj krizi, koliko god stajalo. Pokazuju to statistike i iskustva s terena, ukazujući nikad jasnije na to što hrvatski turizam trenutno nudi, i što mu u budućnosti treba.

Kako bismo otkrili koja su odredišta i turistički proizvodi ove godine bili najstabilniji u pogledu potražnje i realiziranog prometa, analizirali smo podatke o odredištima s najmanjim padom noćenja u odnosu na jako dobru 2019., i to samo u komercijalnom smještaju, bez vikendaša. Prvi na toj ljestvici našao se Omiš koji je u ovoj sezoni imao 35 posto manje noćenja, vrlo slično prošli su gradovi Pag i Rab, slijede Crikvenica, Cres, Krk. Sve su to destinacije s primarno razvijenim privatnim smještajem te kampingom, segmentima koji su u 2020. imali najveći fizički promet. Na ljestvici 30 odredišta koje je za nas izvukla Hrvatska turistička zajednica u donjoj polovici su sva istarska hotelska odredišta, a na samom dnu su Dubrovnik koji je imao potop s 80 posto pada, te Zagreb i Split koji su imali svega 32 posto lanjskih noćenja.

“Presudno za ovogodišnji rezultat je bilo to što Omiš ima tradiciju kvalitetnog privatnog smještaja, i domaćine koji jako dobro komuniciraju s gostima, i oni se vraćaju. Uz kamping ponudu, imamo i dugu rivijeru, a ovo ljeto dolazili su najviše gosti koje zanima samo more i plaža. Nisu nam došli gosti koji istražuju destinaciju i okolicu.

Tako nam nisu igrali mnogi proizvodi koje godinama razvijamo kako bi podigli kvalitetu. Također, nakon 2019. koja je bila odlična i prihodovno, gosti su ove godine manje trošili nego inače, i rezale su se cijene, tako da ćemo tek vidjeti financijske rezultate”, ispričala nam je direktorica turističke zajednice Omiša Petra Bartulović.

80 posto pada

imao je Dubrovnik, lani hrvatska turistička perjanica

Izuzetak su kuće za odmor s bazenom u zaleđu Omiša, koje su imale dobru popunjenost bez korekcija cijena, što je trend koji se istaknuo u cijeloj zemlji. Najbrojniji gosti Paga i ove godine su domaći gosti i Slovenci, a i tamo su fizički promet izvukli kampovi i privatni smještaj. Direktorica TZ-a Vesna Karavanić ističe da je za odabir njihovih turista bilo jako važno to što je područje Grada Paga bilo doista sigurno.

Rab je ovog ljeta zbog distance otkazao, odgodio ili tek simbolički obilježio neke od svojih najboljih turističkih aduta kao što su Kantuni, Rab Film Festival ili Rabska fjera.

Trošak testiranja

Šefica TZ-a Ivana Matušan ističe da osim što je auto destinacija, Rab ima vjerne turiste koji mu se vraćaju. Inače, Rab je prvi u zemlji inicirao sufinanciranje troškova testiranja za svoje goste kojima je to bio uvijet za povratak u zemlju, zaradivši kredite za sljedeću godinu.

“I iz pregleda top ovogodišnjih emitivnih tržišta vidi se da su to naša tradicionalna automobilska tržišta, jer su gosti ove godine birali poznate i dostupne destinacije, te pozate smještajne objekte koji osiguravaju manji doticaj s drugim gostima”, ističe analitičarka Sanja Čižmar.

Ističe da je u pripremi sljedeće sezone u promociji važno informirati ključna tržišta o odmaku od masovnog turizma i postojanju destinacija i turističkih proizvoda koji omogućuju uživanje u prirodi, aktivnosti na otvorenom, uživanje u lokalnoj kulturi i eno gastronomiji bez većih sigurnosnih rizika. Analitičari ističu kako je manji indeks popunjenosti u istarskim hotelima i dalje donosi veći prihod od 60 posto popunjenog apartmanskog smještaja u Dalmaciji, jer se radi o proizvodu s puno većom dodanom vrijednošću. Zbog toga brojanje noćenja nema smisla, no zasad je jedini pokazatelj sezone, dok se ne zbroje prihodi. No, ima još jedan kriterij odabira koji se u ovoj sezoni pokazao ključnim i ponovit će se u 2021., a to je top kvaliteta i usluga, ma koliko koštala.

Pokazuju to i podaci ankete Hrvatske udruge turizma da su hotelski objekti i kampovi s pet zvjezdica od otvaranja u proljeće imali značajno bolju potražnju od prosječnog smještaja. Tu se istaknuo segment malih luksuznih butique hotela, koji su ovog ljeta radili gotovo kao lani. Kruno Kapetanović, vlasnik Vile Kapetanović *4 i Hotela Navis *5, tvrdi da mu je ove godine najbolje radio Hotel Navis, koji je do kraja kolovoza ostvario čak 70 posto lanjskog prometa, i to s podizanjem cijena.

Bolji promet 3 posto

“Ove godine najbolje je išlo ono što je najkvalitetnije, da ne kažem najskuplje. U srpnju smo zabilježili 3 posto bolji financijski promet nego lani. Naš restoran Laurus, koji ima preporuku Michelinovog vodiča, već u prvom vikendu nakon otvaranja bio je pun. Ovog ljeta dobili smo prvu klasu gostiju iz Njemačke, koji su zbog pandemije imali ograničen izbor destinacija. Imali smo sjajne goste iz Mađarske, Slovačke, Poljske, koje zanima gastronomija, vina, lokalni OPG-ovi, koji znaju što žele i kamo su došli. Bili su oduševljeni time što su kod nas dobili i vjerujem da će se vratiti i preporučiti nas, i to je odličan kapital za sljedeću sezonu.

Namučili su se da dođu do nas, jer zapadni Europljani imaju potrebe za godišnjim odmorom kao što imaju potrebu za dobrim snom. Pokazali smo im da Hrvatska ima svjetski turistički proizvod”, kaže Kapetanović koji očekuje da će na temelju ovogodišnjih rezultata porasti motivacija za dodatan razvoj segmenta malih obiteljskih hotela.

Komentirajte prvi

New Report

Close