Certifikat Poslodavac Partner je i ove godine proveo analizu kvalitete sustava upravljanja ljudskim resursima u vodećim hrvatskim kompanijama i proglasio Top 5 Poslodavaca Partnera:
- mjesto dijele Microsoft Hrvatska i Vipnet
- mjesto zauzima Coca-Cola HBC Hrvatska
- mjesto zauzima Pliva Hrvatska
- mjesto zauzima JGL
- mjesto zauzimaju Valamar hoteli i ljetovališta
Kompanije uvrštene na listu Top 5 Poslodavaca Partnera imaju izvrsno razrađene sustave upravljanja ljudskim resursima što podrazumijeva cjeloviti strateški pristup svim ključnim segmentima upravljanja zaposlenicima. Važnost koju pripisuju kvalitetnom upravljanju ljudima odlikuje se kroz svrstavanje odjela ljudskih resursa među ključne funkcije u kompaniji i kontinuirani razvoj procesa koji će podržati menadžere u kvalitetnom upravljanju njihovim timom i omogućiti im ostvarenje kompanijskih ciljeva.
Jedno od osnovnih načela u kompanijama s izvrsnim procesima upravljanja ljudskim resursima je transparentnost koja se očituje u dvosmjernoj komunikaciji sa zaposlenicima i jasno postavljenim očekivanjima od strane zaposlenika, ali i mogućnostima koje im kompanija nudi. Načelo transparentnosti i jasnih kriterija počinje od procesa odabira novih zaposlenika, nastavlja se kroz uvođenje u posao, postavljanju ciljeva i praćenje radnog učinka, nagrađivanje, edukaciju i razvoj karijere te redovitu komunikaciju i prikupljanje povratnih informacija koje su osnova za dalji razvoj.
Procese kompanija uključenih u projekt Certifikat Poslodavac Partner prema Knjizi standarda ocjenjuje stručni tročlani tim sastavljen od stručnjaka u ljudskim resursima koji dolaze iz vodećih kompanija u Hrvatskoj. Na listu Top 5 Poslodavaca Partnera su uvrštene kompanije koje ostvaruju najviše rezultate prema ocjenama stručnih timova.
Microsoft Hrvatska
Broj zaposlenika: 49
Ostvarena dobit za 2012. godinu: 4,332,000.00 kuna
Izvrsne prakse upravljanja zaposlenicima: Microsoft Hrvatska je uveo koncept u potpunosti otvorenog ureda koji potiče mobilnost, fleksibilnost, suradnju, inovativnost u radu i međusobno pomaganje.
Planovi u 2013. godini: Ciljevi Microsofta Hrvatska su lokalno osnažiti položaj žena u ICT industriji i ICT struku općenito te nastaviti sa razvojem i pozicioniranjem internih top talenata unutar Microsoft korporacije.
Izjava voditeljice ljudskih resursa Nathalie Lerotić Pavlik: „Osvajanje prvog mjesta na listi Top 5 Poslodavaca Partnera za 2012. godinu nas je iznimno razveselilo jer u Microsoftu veliku pažnju i brigu poklanjamo zaposlenicima, na svim razinama te u cijelom segmentu razvoja i upravljanja ljudskim potencijalima. Vrlo su nam važni pokazatelji zadovoljstvo zaposlenika i njihovi međusobni odnosi, a vjerujemo da naša korporativna kultura i sustav vrijednosti koji njegujemo čine razliku između dobrog i izvrsnog poslodavca.“
Vipnet
Broj zaposlenika: preko 1000
Ostvarena dobit za 2012. godinu: 522,2 milijuna kuna
Izvrsne prakse upravljanja zaposlenicima: Vipnet prepoznaje i nagrađuje vrhunski učinak te omogućuje brojne prilike za razvoj svim zaposlenicima. Stručnjaci sa visokim potencijalom dodatno se uključuju u različite talent programe. Jake strane su neformalna i otvorena komunikacija i dobri odnosi sa nadređenima i kolegama. Dodatno Vipnet prati životne promjene i potrebe svojih zaposlenika te im tako nudi mogućnost korištenja bazena i saune, organizira tečajeve ronjenja i plesa, ima korporativni vrtić, a mladim majkama i trudnicama osigurava fleksibilnije radno vrijeme što im znatno olakšava prilagodbu trenutnoj životnoj situaciji.
Planovi u 2013. godini: Planovi Vipneta za budućnost uključuju daljnji rad na korporativnoj kulturi integrirane kompanije kroz razvoj zaposlenika, nagrađivanje top performera, odnosno najboljih u svom segmentu posla te prepoznavanje i razvijanje talenata i ključnih pojedinaca.
Izjava rukovoditeljice ljudski potencijala Alis Kaznačić: „Ponosna sam što je ove godine kroz certifikat Poslodavac partner potvrđeno da u Vipnetu imamo najbolje prakse u upravljanju ljudskim potencijalima. To govori da idemo u pravom smjeru i motivira nas da i dalje podržavamo naše zaposlenike, a time i cjelokupni uspjeh naše tvrtke.“
Coca- Cola HBC Hrvatska
Broj zaposlenika: 556
Izvrsne prakse upravljanja zaposlenicima: U Coca-Coli HBC Hrvatska su razvili strukturiran sustav upravljanja i napredovanja utemeljen na procesima koji podržavaju stalnu izobrazbu i stjecanje novih znanja. Zahvaljujući njegovanju otvorene komunikacije mogu relativno brzo prepoznati kvalitete i vještine zaposlenika te im omogućiti napredovanje i prikladan plan izobrazbe na radnome mjestu.
Planovi u 2013. godini: Coca-Cola HBC Hrvatska je usmjerena na stvaranje i njegovanje okružja koje potiče inovacije i timski rad te na daljnje unapređenje sustava nagrađivanja. Temelj poslovanja Coca-Cole HBC Hrvatska je i korporacijska društvena odgovornost te su usmjereni nastaviti s uključivanjem zaposlenika u te projekte i time dati svoj doprinos zaštiti okoliša i voda, promicanju zdravih životnih stilova, promicanju razvoja mladih i zaštiti kulture, tradicije i baštine.
Izjava direktorice Odjela za ljudske potencijale Tanye Šplajt-Brainović: „Poslovne ciljeve tvrtke možemo ostvariti samo ako imamo motivirane i zadovoljne zaposlenike. U svojemu međunarodnom sustavu zaposlenicima stalno nudimo prilike za razvoj karijere i stjecanje iskustava u Hrvatskoj i izvan nje. Tomu u prilog govori podatak da su brojni zaposlenici Coca-Cole HBC Hrvatska danas priznati i uspješni stručnjaci u našemu sustavu diljem Europe, ali i Rusije, Kine i drugih zemalja.“
Pliva Hrvatska
Broj zaposlenika: oko 1800
Ostvarena dobit za 2012. godinu: 676.683.656 kn
Izvrsne prakse upravljanja zaposlenicima: Pliva podržava učenje i razvoj na radnom mjestu i izvan njega putem savjetovanja i mentorstva, multidisciplinarnih radnih skupina, seminara, kongresa, poslijediplomskih studija i specijalizacija te jezičnih i kompjutorskih tečajeva. Veliku pažnju posvećuje pridobivanju kadrova još u vrijeme njihova obrazovanja te dugu tradiciju stipendiranja studenata nama relevantnih fakulteta.
Planovi u 2013. godini: Pliva i u ovoj godini planira ulagati u zaposlenike s posebnim naglaskom na mlade djelatnike koji tek ulaze u svijet rada kako bi se što bolje prilagodili radnom okruženju, a ujedno tako pratit će i podržavati djelatnike koji se iskazuju na radnom mjestu. Brojne aktivnosti bit će i dalje vezane uz unaprjeđenje kvalitete života zaposlenika, kako bi se osigurao kontinuirani napredak, te zdrav i ugodan radni okoliš na obostrano zadovoljstvo.
Izjava direktorice ljudskih potencijala Blagice Petrovac Šikić: „Mnogi iznadprosječni studenti danas su Plivini djelatnici koji su nakon stručne prakse ostali raditi u kompaniji, a pojedini stipendisti danas su i visokopozicionirani direktori u kompaniji. Kroz stipendije, prakse i natječaje, želimo približiti poslovanje Plive mladim, perspektivnim ljudima te ujedno dobiti izvanrednu priliku za njihovim regrutiranjem.”
JGL
Broj zaposlenika: 628
Ostvarena dobit za 2012. godinu: 67.930.200,46 kn
Izvrsne prakse upravljanja zaposlenicima: Kontinuitet mjerenja angažiranosti zaposlenika omogućava JGL-u dobar uvid u to koliko su njihovi HR-procesi učinkoviti. Cjelokupni menadžment tvrtke dobiva povratnu informaciju kroz percepciju uspješnosti upravljanja organizacijom i zaposlenicima. Usmjerenost na zaposlenike i HR kao strateški partner poslovanju te angažiranost kao jedan od zajedničkih korporativnih ciljeva, indikatori su visoke svjesnosti menadžmenta kako je ulog u zaposlenike najvažniji preduvjeti uspješnosti.
Planovi u 2013. godini: Temeljem rezultata istraživanja, postavljaju kratkoročne i dugoročne akcijske planove s konkretnim inicijativama, a samo neke od inicijativa na kojima rade u 2013. su: leadership programi, inicijative za razvoj zaposlenika i upravljanje karijerom te sustavna revizija vrednovanja radnih mjesta kao osnova za transparentniji sustav nagrađivanja zaposlenika.
Izjava direktorice upravljanja ljudskim resursima Lorene Dika: „Od samog početka želja nam je bila poslati jasnu poruku da istraživanja stavova zaposlenih nisu sama sebi svrhom već da nam je krajnji cilj jasnije razumjeti i sagledati gdje leži naša snaga u održavanju pozitivnih rezultata, ali i dodatni potencijal povećanja zadovoljstva radom i radnim okruženjem, procesima i uvjetima rada, a time neposredno i naše učinkovitosti, produktivnosti, rasta i uspješnosti kompanije koje smo svi dio.“
Valamar hoteli i ljetovališta
Broj zaposlenika: oko 3000 zaposlenika u sezoni
Ostvarena dobit za 2012. godinu: 63,6 milijuna kuna
Izvrsne prakse upravljanja zaposlenicima: Valamar je prije više od sedam godina pokrenuo internu edukaciju pod nazivom Valamar akademija, iz koje su proizašli brojni današnji direktori objekata i voditelji odjela u hotelskim operacijama. U 2012. pokrenuta je i Valamar akademija za prodaju, marketing i upravljanje prihodima. Predstavnici ljudskih resursa prisutni su prilikom davanja povratnih informacija menadžment timu i time je Valamar izgradio snažan kredibilitet kod njihovih zaposlenika.
Planovi u 2013. godini: Daljnji izazovi u Valamaru su kontinuirano unapređenje rezultata poslovanja, daljnji porast zadovoljstva gostiju i svih radnika grupacije.
Izjava direktorice ljudskih resursa Gordane Fabris: „Naša misija je biti turističko-ugostiteljska kompanija koja je prvi izbor putnika, partnera i zaposlenika na hrvatskom dijelu Jadrana te naš uspjeh definiramo i kada smo prvi izbor za svakog zaposlenika. Na usluzi smo svojim gostima, ali i jedni drugima. Stoga, veliku pažnju posvećujemo prijedlozima koje dobivamo kroz anketu korporativne kulture i klime od naših zaposlenika. Oni predstavljaju temelj za budući razvoj našeg poslovanja i interne organizacije te odnosa prema zaposlenicima. ”
Projekt podržavaju portal MojPosao kao generalni pokrovitelj i poslovni tjednik Lider kao medijski pokrovitelj. Kako bi zadovoljili standarde certifikata, kompanija mora imati najmanje 75% ukupnih mogućih bodova, ali i najmanje 70% bodova u svakom od 5 ocjenjivanih područja: Strategija, Regrutiranje i selekcija, Rad, motivacija i nagrađivanje, Usavršavanje i razvoj te Odnos prema zaposlenicima.
Trenutačno je 24 kompanija dobitnik certifikata u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini: Atlantic Grupa, Belupo lijekovi i kozmetika, Cemex Hrvatska, Coca-Cola HBC Hrvatska, Erste & Steiermarkische Bank, Henkel Croatia, Hrvatska banka za obnovu i razvitak, INA, JGL, JT International Zagreb, JT International predstavništvo u Bosni i Hercegovini, Kozmo, Lidl Hrvatska, Merck Sharp & Dohme, Microsoft Hrvatska, Pliva Hrvatska, Sberbank, SOS Dječje selo Hrvatska, SOS Dječija sela Bosna i Hercegovina, Sandoz, Tele2, Valamar hoteli i ljetovališta, Vipnet i Zagrebačka pivovara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu