Globalno tržište ekoloških proizvoda vrijedi čak 45 milijardi eura, a europsko 21,5 milijardi eura. Svjetsko tržište svake godine raste po stopi od 10 posto od 2010. godine, a po tom segmentu, tvrde stručnjaci, ne zaostaje ni Hrvatska. Kako kažu u Ekozoni, prvoj hrvatskoj certificiranoj ekološkoj robnoj marki, u Hrvatskoj se trenutno obrađuje samo trećina ukupnih obradivih površina. Od toga, na svega 2,9 posto obradivih površina uzgajaju se ekološki proizvodi.
U 2011. godini zabilježeno je 1.494 ekološka proizvođača, dok se u najnovijim podacima spominje njih 1.757 što je porast od 17,6 posto. No, premda je Ministarstvo poljoprivrede donijelo je akcijski plan za povećanje ekološki obradivih površina od osam posto do 2016. godine, stvari se kreću presporo, tvrde stručnjaci.
"Ulaskom u EU Hrvatskoj će biti dostupna poprilična sredstva namijenjena ruralnom razvoju, ali samo uz kontinuirana ulaganja u edukaciju potrošača, poljoprivrednika i trgovaca hrvatska poljoprivreda može se nastaviti razvijati te priskrbiti značajniji udio na EU tržištu", tvrde u Ekozoni
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu