‘Ove godine mogli bismo imati prihode kao prije pandemije’

Autor: Marija Crnjak , 21. ožujak 2022. u 10:27
Nuša Korotaj, nova generalna direktorica Termi Sveti Martin/PD

Nuša Korotaj, nova generalna direktorica Termi Sveti Martin, o poslovanju, razvoju tvrtke, investicijama, zdravstvenom konceptu koji mijenja navike gostiju, održivosti resorta i radnoj snazi.

Nakon što je zadnje tri godine kao direktorica prodaje i marketinga bila dio tima Termi Sveti Martin, poziciju generalne direktorice Termi od početka ove godine preuzela je Mariborčanka Nuša Korotaj, a s tim i velik izazov daljnjeg razvoja tvrtke nakon pandemijske krize.

Iako je svjesna da ova pozicija nosi mnoge pritiske i odgovornost, u razgovoru za Poslovni dnevnik nova direktorica ovih međimurskih toplica ističe da ne sumnja kako će uz svoju vrlo dobro uhodanu ekipu ostvariti sve zacrtano.

Kako je tvrtka prebrodila pandemiju i sve što je ona donijela? Kako ulazite u novu sezonu?
Covid epidemija nas je pogodila kao i sve ostale u turističkoj branši, te je što se tiče prihoda i same organizacije svakako ostavila neke posljedice na nama. Ali ima tu i pozitivnih stvari s kojima smo izašli iz ove krize, s kvalitetnijom uslugom, potpuno drugačijom poslovnom strategijom i pristupom prema gostu.

Pandemija je ubrzala digitalizaciju poslovnih procesa i prebacivanje velikog dijela poslovanja online, i to je smjer u kojem trebamo ići i dalje. Nakon svega toga puno šire razmišljamo o održivom poslovanju svake pore našeg resorta i puno intenzivnije o razvoju kvalitetne individualne usluge.

Sada puno fleksibilnije i brže reagiramo u kritičnim situacijama, jako puno snage uložili smo u osmišljavanje novih programa i ponude, pokušali smo složiti procese tako da su sada još efikasniji. Trenutačno godina 2022. izgleda vrlo pozitivno, kao i ljetna sezona, i s prihodima računamo da se vratimo negdje blizu 2019.

Mislim da će wellness industrija uvijek biti u rastu jer raste i svijest ljudi da moraju nešto napraviti za sebe po pitanju zdravijeg načina života. Ali, jako teško je predvidjeti što će biti za mjesec dana jer smo samo prešli iz jedne krizne situacije u drugu.

Što vam je trenutačni fokus?
Trenutačno najviše vremena trošim na realizaciju plana investicija za 2022. godinu, gdje nam je želja realizirati nekoliko većih novosti koje će obogatiti ponudu kako za goste resorta pa tako i za lokalno stanovništvo.

Jedna od vrlo važnih stavki Terma Sveti Martin je kontinuirana i još jača suradnja s lokalnom zajednicom, u vidu dobavljanja domaćih i zdravih namirnica, te aktivna suradnja s različitim drugim tvrtkama i administrativnim ustanovama u Međimurju koje uvijek podržavaju naše ideje i zajedno s nama stvaraju turistički proizvod i brend prepoznat od strane ne samo gostiju, već i važnih nacionalnih i međunarodnih institucija.

I dalje ćemo ulagati maksimalne napore i angažman u podizanje kvalitete usluge i kvalitete smještaja te kroz to stvarati dodatne prihode i povećavati vrijednost poduzeću, i dalje želimo ulagati u naše zaposlenike, u njihovo zadovoljstvo na radnom mjestu te u njihovo educiranje, jako intenzivno investirati u energetsku učinkovitost, maksimizirati korištenje lokalno uzgojenih namirnica u pripremi hrane, još dodatno povećati suradnje s lokalnim dobavljačima hrane i pića, te se maksimalno involvirati u razvoj lokalne zajednice i uključiti je u naš razvoj.

U planu nam je i digitalna tranzicija koju smo već započeli, a želimo je implementirati u sve procese.

Razvili ste Healthness koncept, što to uključuje?
Razvoj Healthness resorta prije nekoliko godina bio je ključan trenutak za Terme Sveti Martin, kad smo odlučili da se maknemo od ponude običnih toplica, što nas je dovelo do toga da sada osiguravamo bolju kvalitetu usluge našim dosadašnjim gostima, a privlačimo i nove goste. Gostima se sviđa ideja zdravog odmora u resortu gdje se sve vrti oko zdravlja, harmonije duha i tijela te odgovornog ponašanja prema okolišu i svim živim bićima.

Cilj je dalje razvijati naš resort u smjeru healthnessa, uvoditi inovacije i proizvode koji se temelje na zdravom, domaćem, prirodnom i lokalnom kako bismo zadržali naš epitet lidera kontinentalnog turizma Hrvatske.

Gledajući unatrag nekih desetak godina postali smo pioniri ponude koja mijenja životne navike gostiju i to je ono što nam je i dalje najvažnije u našem poslovanju. Ne želimo biti samo resort gdje će gost doći, dobro se najesti, malo okupati i otići kući, već želimo da svaki od njih kod nas pronađe nešto što će im promijeniti način života, bilo to uvođenje namirnica lokalnih OPG-ova, bavljenje aktivnostima u prirodi ili jogom i meditacijom, izrada vlastite prirodne kozmetike ili davanje više pažnje očuvanju okoliša. Sve su to stvari koje gost tijekom svojeg boravka u našim termama može naučiti, vidjeti i doživjeti.

Prvi ste hotel u Hrvatskoj koji je dobio naljepnicu EU Ecolabel – što to obuhvaća?
Mi smo održivi resort u mnogim segmentima, od male potrošnje električne energije, zaokruženog lanca od ulaska hrane do reciklaže i smanjenog otpada, štednje vode i brojnih drugih detalja. Terme Sveti Martin zaista žive na održivi način i provodimo ga već godinama, a dobivanje EU Ecolabela samo je kruna našeg “zelenog poslovanja”.

Certifikat je oznaka izvrsnosti u zaštiti okoliša koja se na europskom nivou dodjeljuje tvrtkama koje udovoljavaju visokim ekološkim standardima. Kako bi se dobila ova oznaka morali smo zadovoljiti niz standarda i kriterija koji su ključni za očuvanje okoliša i zeleno poslovanje.

Provođenjem projekata energetske učinkovitosti s ciljem smanjenja emisija stakleničkih plinova, instaliranjem pročistača otpadnih voda i uređaja za kompostiranje, selekcijom i razvrstavanjem otpada, izbacivanjem opasnih kemikalija, postavljanjem solarne pametne klupe, te punionica za električne bicikle i automobile stvoren je sustav zelenog poslovanja koji se primjenjuje u svim odjelima Terma Sveti Martin, a u njegovu provedbu uključeni su svi zaposlenici.

Redovitom edukacijom osoblja, pa i informiranjem gostiju, pokušavamo svima otvoriti vidike koliko je važno očuvanje okoliša i kako možemo već s malim stvarima zaštititi okoliš u kojem radimo ili boravimo.

S obzirom na velik utjecaj hotelske industrije i turizma na okoliš, jedan od naših strateških ciljeva je da sve ono što je štetno za prirodu svedemo na nivo koji na njoj ostavlja što manji negativni trag. Tako smo na primjer u hotelske sobe stavili perlatore kako bi optimizirali protok vode te smanjili njeno prekomjerno trošenje, jednokratnu kozmetiku zamijenili smo lokalnom bio kozmetikom u dispenzerima.

Svaka hotelska soba je opremljena senzorima kako bi se optimizirala potrošnja drugih energenata poput električne energije. Uređajima za mjerenje kakvoće i tvrdoće vode optimiziramo uporabu deterdženata prilikom pranja posteljine, a osmislili smo i način kako goste potaknuti na štednju, poklonom koji gost dobije zauzvrat ako mu ne trebamo očistiti sobe i svaki dan mijenjati posteljine i ručnike.

Svjesni smo i problema vezanih uz otpad pa smo se odlučili na razvrstavanje otpada, goste potičemo i na racionalno uzimanje hrane kako bi se smanjio otpad, a prošle smo godine investirali i u kupnju kompostera, koji u 24 sata pretvara sve otpatke u kompost koji se može koristiti kod nas u resortu za održavanje okoliša ili se pokloni lokalnim OPG-ovima, te na taj način stvaramo zatvoreni krug suradnje.

U potpunosti smo ukinuli upotrebu jednokratnih plastičnih predmeta te kod nas nećete pronaći plastične žlice za kavu, jednokratne plastične čaše ili pak plastična jednokratna pakiranja, iz otpadnih ulja radimo mirisne svijeće i svaki dan tražimo načine kako to još dodatno smanjiti na minimum.

Kako rješavate pitanje radne snage, hotelske kuće najavljuju povećanja plaća u ovoj sezoni?
Svakako su uvijek u našem fokusu zaposlenici, te njihove obitelji i cilj nam je da svima omogućimo što bolje radne uvjete, kako s financijske strane, tako i s emocionalne, na način da s osmjehom dolaze na posao. Zaposlenici danas imaju drukčija očekivanja od onih prije desetak ili dvadesetak godina.

Nije više dovoljno samo reći što, kako i kada nešto uraditi, već žele biti uključeni, te žele sudjelovati u svim aspektima posla koji rade. To smo prepoznali te usvajamo načine kako se prilagoditi svim našim zaposlenicima, te moram reći da nemamo velikih problema s fluktuacijom radnika u onoj mjeri koja bi nam mogla poremetiti procese.

Vrijeme u kojem živimo svakako je izazovno, postoji mnogo faktora koji utječu na visinu prihoda, no svakako da ćemo se i ove godine potruditi što više zadovoljiti tu financijsku stranu i potrebe naših zaposlenika. Uz to potrudit ćemo se u kreiranju dodatnih boniteta uz ove koje već nudimo, te se još više u tom smjeru poboljšati, kako bismo postali poslodavac koji visoko kotira na tržištu rada.

Komentirajte prvi

New Report

Close