Mnogi ljudi COVID-19 krizu opisuju kao školski primjer ‘crnog labuda’ – iznimno rijetke pojave, koja ima dalekosežne posljedice i čiju ćemo prirodu tek pokušati objasniti. Ili možda bolje odgovara staroj latinskoj definiciji katastrofe, prema kojoj se radi o negativnoj pojavi, ali privremenoj u svojoj prirodi.
Bez obzira na to koji pogled zauzmemo u odnosu na ovu pandemiju, osobno mi je jedna stvar u potpunosti jasna: kriza povećava našu svijest o smrtnosti i ranjivosti te nam ukazuje na dragocjenost života. Kao majka koja se našla pred izazovom rada od kuće tijekom karantene – kao i mnoge druge majke – kriza me potiče na razmišljanje o dugoročnom utjecaju ove situacije na obitelji, društvo i poslovanje.
Mislim da možemo ustvrditi kako se život neće vratiti u ‘normalu’. Izvanredno stanje ove razine ima snagu transformacije ljudi, organizacija i nacija. Mijenja pogled na svijet i ono što nam je u njemu najvrjednije. Iznad svega, ova kriza me čini odlučnom da se usmjernim na sve pozitivno što vidim i pomognem svom timu, ali i cjelokupnom poslovanju, u daljnjem rastu.
Vrijeme za pokazivanje snage
Olakotna je okolnost što Coca-Cola ima snažne temelje koji su potrebni da bi se moglo oduprijeti ovakvom pritisku. U svibnju mjesecu slavimo ‘Dan osnivača’ – dan kada je John Pemberton 8. svibnja 1886. stvorio Coca-Colu. Od tada smo, kroz svoju dugu povijest, pokazali iznimnu otpornost i preživjeli, pa čak i dodatno rasli, nakon svjetskih ratova, prirodnih katastrofa i ekonomskih kriza.
Uz ovu trajnu sposobnost prilagodbe, čvrsto vjerujem da nikada nismo bili u boljoj poziciji da se nosimo s ovakvom krizom i iz nje izađemo još snažniji.
Optimistično očekujemo najbolje, ali planiramo scenarije i za najgore te, zajedno sa svojim partnerskim punionicama, prilagođavamo načine rada novoj situaciji i osiguravamo kontinuitet naše proizvodnje i poslovanja. Donijeli smo teške odluke i privremeno prekinuli naše oglašavanje kako bismo se posvetili onome što nam najviše – sigurnosti naših ljudi i davanju podrške zajednicama u kojima poslujemo.
Kao i većina, radimo od kuće kako bismo zaštitili jedni druge. Gdje to nije moguće – za radnike u našim tvornicama i u prodaji – činimo sve kako bi bili sigurni i zaštićeni. Osobno sam iznimno ponosna i zahvalna na otpornosti, posvećenosti i prilagodljivosti koju svi pokazuju.
Dok se prilagođavamo ovoj nepredvidivoj situaciji, važno je uvijek imati na umu da se jedna stvar neće promijeniti – svrha Coca-Cole. Ovdje smo da pružimo osvježenje potrošačima diljem svijeta i predvodimo promjene. Ova svrha je danas važnija nego ikada prije. Ona vodi našu viziju rasta u boljim vremenima i naše aktivnosti u teškim.
Podrška našim zajednicama
Svakoga dana imamo priliku vidjeti brigu i hrabra djela sugrađana u našim susjedstvima koja nas podsjećaju na ono što nas povezuje kao ljude. Kao tvrtka koja ima duboke korijene u zajednici, nismo mogli dopustiti da promatramo takvu situaciju bez da i mi ‘zasučemo rukave’ i damo svoj doprinos.
Naš sustav je jedinstven, građen je desetljećima s našim partnerskim punionicama i povezan je s lokalnim zajednicama kao rijetko koje drugo poslovanje. Možemo koristiti naše lokalne proizvodne pogone, opskrbne lance i dostavne mreže kako bismo osigurali neophodnu podršku gdje je potrebna, uključujući proizvodnju i transport medicinske opreme. Imamo partnerstva, znanje i doseg kroz koji možemo pomoći onima kojima je to najpotrebnije.
Možemo se posvetiti ovim važnim aktivnostima zahvaljujući paketu globalne podrške koji su osigurale The Coca-Cola Company, naše partnerske punionice i The Coca-Cola Foundation. Globalno doprinosimo s više od 120 milijuna dolara pomoći pogođenim zajednicama diljem svijeta. Naša neposredna podrška usmjerena je prema ljudima i organizacijama koji su na prvoj crti borbe protiv COVID-19 krize. Iskoristila bih ovu priliku da podijelim nekoliko primjera ove pomoći s tržišta kojeg sam dio, s obzirom da sam iznimno ponosna na ljude koji stvaraju promjene, a pritom pomažu održavanju našeg poslovanja.
Osvježenje za najranjivije
Od samog početka krize, činili smo sve kako bismo donijeli osvježenje onima koji se bore protiv epidemije i najranjivijim skupinama u svakoj državi u kojoj poslujemo.
Zajedno s našim partnerskim punionicama, Coca-Colom HBC, doniramo naše proizvode i neophodne namirnice bolnicama, karantenama, socijalnim samoposlugama, hitnim službama i organizacijama nevladinog sektora.
Na primjer, u Češkoj i Slovačkoj smo donirali više od pola milijuna litara naših proizvoda, kako bismo osigurali osvježenje medicinskom osoblju, policiji, djelatnicima u supermarketima i ranjivim skupinama u zajednici. U isto vrijeme, uz pića i medicinsku opremu, razveselili smo starije sugrađane u Češkoj tako što smo donosili glazbu i cvijeće u njihove domove, a serija online koncerata koje smo organizirali širila je optimizam među više od 800 tisuća ljudi na lokalnim kanalima društvenih mreža.
U Bugarskoj, naši donirani proizvodi dostavljeni su do više od 25 bolnica i društvenih organizacija diljem države, dok su volonteri iz našeg sustava u Grčkoj, uz doniranje proizvoda, provodili četiri sata dnevno u dostavi namirnica i neophodnih potrepština ranjivim skupinama u Ateni i Solunu.
Oni koji spašavaju živote
Naravno, zdravi i snažni medicinski djelatnici ključni su za pobjedu nad pandemijom, i stoga ih podržavamo na sve načine koji su u našoj mogućnosti. Jedan od najboljih načina na koji to možemo činiti je kroz podršku snažnim organizacijama i dugoročnim partnerima poput Crvenog križa i drugih lokalnih organizacija. Kroz The Coca-Cola Foundation, pomažemo tim organizacijama u svim državama u kojima poslujemo u distribuciji medicinske opreme i podržavamo ih u njihovim naporima da osiguraju jedinice intenzivne njege s opremom, uključujući respiratore, zaštitne maske, odjeću i uniforme, pa čak i vozila hitne pomoći.
Talijanski Crveni križ bila je prva organizacija u Europi koja je primila donaciju The Coca-Cola Foundation-a za podršku preopterećenom zdravstvenom sustavu, a naša tvrtka je u Italiji pokrenula i crowdfunding kampanju kako bi se prikupila dodatna pomoć. U Poljskoj smo bili prva tvrtka koja je podržala lokalni fond za osiguranje posebne opreme za bolnice i potaknula i druge tvrtke na doprinos.
U Hrvatskoj smo osigurali zaštitnu opremu i besplatne obroke za zdravstvene djelatnike u Klinici za infektivne bolesti dr. Fran Mihaljević. The Coca-Cola Foundation je Hrvatskom Crvenom križu donirala više od 2,5 milijuna kuna za pomoć u borbi protiv koronavirusa i građanima pogođenim potresom u Zagrebu. Za građane pogođene potresom osigurano je i više od 5 tisuća litara naših proizvoda.
Donacijama smo u borbi protiv koronavirusa pomogli i organizacijama Crvenog križa u Sloveniji te Bosni i Hercegovini. U Srbiji smo donirali IT opremu za Klinički centar, a naš tim u Mađarskoj, donirao je svoj oglasni prostor i marketinšku ekspertizu kako bi pomogao naporima mađarskog Crvenog križa. Kroz inicijativu ‘Od oglasa do pomoći’ (From Ad to Aid) u potpunosti smo posvetili naše marketinške kanale javnozdravstvenim porukama.
Mentalno zdravlje također je pod velikim pritiskom u ovom razdoblju pa u Ukrajini podržavamo takve tematske projekte pod zajedničkom krilaticom #SviSmoNaIstomBrodu (#WeAllInTheSameBoat). Projekt je podržalo Ministarstvo zdravstva i već je dosegnuo 200 tisuća ljudi. Također, kako bismo dali doprinos borbi protiv značajnog rasta nasilja u obitelji tijekom karantene, osigurali smo hitnu telefonsku liniju za žene.
Stojimo uz naše kupce
Kao što brinemo za naše ljude i zajednice, želimo podržati i naše kupce. Zajedno s Coca-Colom HBC pomažemo supermarketima, našim kupcima, da se lakše nose s dramatičnim promjenama u potražnji, uključujući povećane zahtjeve za dostavom proizvoda i učestalom kupovinom zaliha, a pritom pronalazimo i različite načine na koje možemo pomoći našim kupcima u snažno pogođenom HoReCa sektoru (hoteli, restorani, kafići i barovi).
U Austriji smo, primjerice, osnovali fond pomoći dugoročnom oporavku HoReCa poslovanja, u suradnji s Austrijskom gospodarskom komorom. U Švicarskoj radimo s našim partnerima u sektoru pripreme hrane i hotelijerstva kako bismo pokrenuli online platformu kroz koju ljudi mogu podržavati svoje omiljene restorane kupnjom vaučera za korištenje u budućnosti. Do sada je na ovaj način podržano tisuću prodajnih mjesta.
Snaga našeg opskrbnog lanca
Također se oslanjamo na snagu našeg opskrbnog lanca kako bismo osigurali neophodnu opremu. U Rusiji, Coca-Cola HBC koristi tehnologiju 3D printanja za izradu zaštitnih maski, dok smo se u Rumunjskoj udružili s tvrtkama Auchan i Leroy Merlin kako bismo opremili novi medicinski centar za pacijente s blagim oblikom COVID-19. Coca-Cola HBC također je posudila jedan od svojih mikrobioloških detektora kako bi podržala laboratorijsko testiranje koje omogućuje dodatnih sto testova dnevno.
Sve ove ideje i mogućnosti su podijeljene diljem naših tržišta i dok smo to činili, na raspolaganje smo stavili našu proizvodnju, marketing, logistiku i transportnu infrastrukturu onima koji se brinu za najranjivije.
Ovo nije kraj
Pandemija je zaustavila svijet. Ovo je dobar trenutak za zastati i promisliti. Povijesno gledano, globalne katastrofe prisilile su ljude da se suoče s prošlošću i počnu zamišljati novi početak.
Ova kriza nije ništa drugačija. Ona predstavlja prijelaz iz jednog svijeta u sljedeći – možda bolji. Već sada možemo vidjeti kako je ovo prilika za transformaciju i promjene. Smatram kako je sada važno promisliti što od toga trebamo unijeti u razdoblje post-epidemije. Ovo su tri promjene za našu organizaciju:
- U vrlo kratkom razdoblju ubrzali smo digitalizaciju našeg poslovanja i počeli primjenjivati rad na daljinu. Iako smo fizički odvojeni, nikada se nismo osjećali bliže jedni drugima, pritom cijeneći povezanost u ovom novom mrežnom iskustvu. Na primjer, tijekom nedavnog virtualnog sastanka s Coca-Colom HBC, ne samo da je tehnologija uspješno povezala 7 tisuća ljudi i sve regije našeg poslovanja, nego je sastanak pokazao nevjerojatnu energiju među nama. Kao da smo svi bili u istoj prostoriji. Iz tog razloga seriju sastanaka smo nazvali ‘All Hearts’.
- Postajemo bolja organizacija koja još brže uči zbog osnaživanja postojećih i nadogradnje novih vještina naših ljudi tijekom krize. Regularne virtualne edukacije sada obogaćuju živote sviju nas.
- Zbog krize smo postali majstori strateškog multitasking-a koji nam pomaže da reagiramo na hitne situacije te istovremeno gradimo poslovne modele i ponudu za budućnost.
U nepredvidivim vremenima mnoge se organizacije osjećaju paralizirano. Iznimno sam ponosna na osnaženost naših timova za donošenje odluka i agilnost s kojom pokrećemo nove inicijative i pripremamo se za nadolazeće mjesece.
Svi smo u ovome zajedno
Dok se svi susrećemo s budućnošću punom neizvjesnosti, otvaraju se brojne prilike da rastemo, ne zaustavljamo se i služimo svijetu na nove i još značajnije načine. Kada se god čovječanstvo suoči s dubokim promjenama, imamo dva izbora: možemo nositi teret naše prošlosti s nama – naše predrasude i stare obrasce razmišljanja, ili možemo ući u novo razdoblje sa što je moguće manje tereta, spremni boriti se za zdraviji, održiviji i povezaniji svijet.
Za našu tvrtku, ovo je razdoblje podsjetnik na važnost nepokolebljivosti u našoj viziji izgradnje bolje zajedničke budućnosti za sve. Stoga ostajemo predani našim ciljevima održivosti – Svijetu bez otpada, sigurnom pristupu pitkoj vodi za one kojima je to najpotrebnije, osnaživanju žena i smislenim i učinkovitim aktivnostima u području klimatskih promjena – a to je samo dio najvažnijih aktivnosti.
Nalazimo se u izazovnom razdoblju, ali sam sigurna kako možemo iz njega izaći kao bolje verzije sebe. Sve što trebamo je malo čarolije. A to je nešto što svi možemo pronaći u sebi i podijeliti s drugima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu