Ova kriza je prilika za novi početak – nemojmo ju protratiti

Autor: Lana Popović , 31. svibanj 2020. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Dok se svi susrećemo s budućnošću punom neizvjesnosti, otvaraju se prilike da rastemo i služimo svijetu na nove načine.

Mnogi ljudi COVID-19 krizu opisuju kao školski primjer ‘crnog labuda’ – iznimno rijetke pojave, koja ima dalekosežne posljedice i čiju ćemo prirodu tek pokušati objasniti. Ili možda bolje odgovara staroj latinskoj definiciji katastrofe, prema kojoj se radi o negativnoj pojavi, ali privremenoj u svojoj prirodi.

Bez obzira na to koji pogled zauzmemo u odnosu na ovu pandemiju, osobno mi je jedna stvar u potpunosti jasna: kriza povećava našu svijest o smrtnosti i ranjivosti te nam ukazuje na dragocjenost života. Kao majka koja se našla pred izazovom rada od kuće tijekom karantene – kao i mnoge druge majke – kriza me potiče na razmišljanje o dugoročnom utjecaju ove situacije na obitelji, društvo i poslovanje.

Mislim da možemo ustvrditi kako se život neće vratiti u ‘normalu’. Izvanredno stanje ove razine ima snagu transformacije ljudi, organizacija i nacija. Mijenja pogled na svijet i ono što nam je u njemu najvrjednije. Iznad svega, ova kriza me čini odlučnom da se usmjernim na sve pozitivno što vidim i pomognem svom timu, ali i cjelokupnom poslovanju, u daljnjem rastu.

Vrijeme za pokazivanje snage

Olakotna je okolnost što Coca-Cola ima snažne temelje koji su potrebni da bi se moglo oduprijeti ovakvom pritisku. U svibnju mjesecu slavimo ‘Dan osnivača’ – dan kada je John Pemberton 8. svibnja 1886. stvorio Coca-Colu. Od tada smo, kroz svoju dugu povijest, pokazali iznimnu otpornost i preživjeli, pa čak i dodatno rasli, nakon svjetskih ratova, prirodnih katastrofa i ekonomskih kriza.

Uz ovu trajnu sposobnost prilagodbe, čvrsto vjerujem da nikada nismo bili u boljoj poziciji da se nosimo s ovakvom krizom i iz nje izađemo još snažniji.

Optimistično očekujemo najbolje, ali planiramo scenarije i za najgore te, zajedno sa svojim partnerskim punionicama, prilagođavamo načine rada novoj situaciji i osiguravamo kontinuitet naše proizvodnje i poslovanja. Donijeli smo teške odluke i privremeno prekinuli naše oglašavanje kako bismo se posvetili onome što nam najviše – sigurnosti naših ljudi i davanju podrške zajednicama u kojima poslujemo.

Kao i većina, radimo od kuće kako bismo zaštitili jedni druge. Gdje to nije moguće – za radnike u našim tvornicama i u prodaji – činimo sve kako bi bili sigurni i zaštićeni. Osobno sam iznimno ponosna i zahvalna na otpornosti, posvećenosti i prilagodljivosti koju svi pokazuju.

Dok se prilagođavamo ovoj nepredvidivoj situaciji, važno je uvijek imati na umu da se jedna stvar neće promijeniti – svrha Coca-Cole. Ovdje smo da pružimo osvježenje potrošačima diljem svijeta i predvodimo promjene. Ova svrha je danas važnija nego ikada prije. Ona vodi našu viziju rasta u boljim vremenima i naše aktivnosti u teškim.

Podrška našim zajednicama

Svakoga dana imamo priliku vidjeti brigu i hrabra djela sugrađana u našim susjedstvima koja nas podsjećaju na ono što nas povezuje kao ljude. Kao tvrtka koja ima duboke korijene u zajednici, nismo mogli dopustiti da promatramo takvu situaciju bez da i mi ‘zasučemo rukave’ i damo svoj doprinos.

Naš sustav je jedinstven, građen je desetljećima s našim partnerskim punionicama i povezan je s lokalnim zajednicama kao rijetko koje drugo poslovanje. Možemo koristiti naše lokalne proizvodne pogone, opskrbne lance i dostavne mreže kako bismo osigurali neophodnu podršku gdje je potrebna, uključujući proizvodnju i transport medicinske opreme. Imamo partnerstva, znanje i doseg kroz koji možemo pomoći onima kojima je to najpotrebnije.

120

milijuna dolara pomoći pogođenim zajednicama dodijeljeno je globalno

Možemo se posvetiti ovim važnim aktivnostima zahvaljujući paketu globalne podrške koji su osigurale The Coca-Cola Company, naše partnerske punionice i The Coca-Cola Foundation. Globalno doprinosimo s više od 120 milijuna dolara pomoći pogođenim zajednicama diljem svijeta. Naša neposredna podrška usmjerena je prema ljudima i organizacijama koji su na prvoj crti borbe protiv COVID-19 krize. Iskoristila bih ovu priliku da podijelim nekoliko primjera ove pomoći s tržišta kojeg sam dio, s obzirom da sam iznimno ponosna na ljude koji stvaraju promjene, a pritom pomažu održavanju našeg poslovanja.

Osvježenje za najranjivije

Od samog početka krize, činili smo sve kako bismo donijeli osvježenje onima koji se bore protiv epidemije i najranjivijim skupinama u svakoj državi u kojoj poslujemo.

Zajedno s našim partnerskim punionicama, Coca-Colom HBC, doniramo naše proizvode i neophodne namirnice bolnicama, karantenama, socijalnim samoposlugama, hitnim službama i organizacijama nevladinog sektora.

Na primjer, u Češkoj i Slovačkoj smo donirali više od pola milijuna litara naših proizvoda, kako bismo osigurali osvježenje medicinskom osoblju, policiji, djelatnicima u supermarketima i ranjivim skupinama u zajednici. U isto vrijeme, uz pića i medicinsku opremu, razveselili smo starije sugrađane u Češkoj tako što smo donosili glazbu i cvijeće u njihove domove, a serija online koncerata koje smo organizirali širila je optimizam među više od 800 tisuća ljudi na lokalnim kanalima društvenih mreža.

U Bugarskoj, naši donirani proizvodi dostavljeni su do više od 25 bolnica i društvenih organizacija diljem države, dok su volonteri iz našeg sustava u Grčkoj, uz doniranje proizvoda, provodili četiri sata dnevno u dostavi namirnica i neophodnih potrepština ranjivim skupinama u Ateni i Solunu.

Oni koji spašavaju živote

Naravno, zdravi i snažni medicinski djelatnici ključni su za pobjedu nad pandemijom, i stoga ih podržavamo na sve načine koji su u našoj mogućnosti. Jedan od najboljih načina na koji to možemo činiti je kroz podršku snažnim organizacijama i dugoročnim partnerima poput Crvenog križa i drugih lokalnih organizacija. Kroz The Coca-Cola Foundation, pomažemo tim organizacijama u svim državama u kojima poslujemo u distribuciji medicinske opreme i podržavamo ih u njihovim naporima da osiguraju jedinice intenzivne njege s opremom, uključujući respiratore, zaštitne maske, odjeću i uniforme, pa čak i vozila hitne pomoći.

Talijanski Crveni križ bila je prva organizacija u Europi koja je primila donaciju The Coca-Cola Foundation-a za podršku preopterećenom zdravstvenom sustavu, a naša tvrtka je u Italiji pokrenula i crowdfunding kampanju kako bi se prikupila dodatna pomoć. U Poljskoj smo bili prva tvrtka koja je podržala lokalni fond za osiguranje posebne opreme za bolnice i potaknula i druge tvrtke na doprinos.

U Hrvatskoj smo osigurali zaštitnu opremu i besplatne obroke za zdravstvene djelatnike u Klinici za infektivne bolesti dr. Fran Mihaljević. The Coca-Cola Foundation je Hrvatskom Crvenom križu donirala više od 2,5 milijuna kuna za pomoć u borbi protiv koronavirusa i građanima pogođenim potresom u Zagrebu. Za građane pogođene potresom osigurano je i više od 5 tisuća litara naših proizvoda.

Donacijama smo u borbi protiv koronavirusa pomogli i organizacijama Crvenog križa u Sloveniji te Bosni i Hercegovini. U Srbiji smo donirali IT opremu za Klinički centar, a naš tim u Mađarskoj, donirao je svoj oglasni prostor i marketinšku ekspertizu kako bi pomogao naporima mađarskog Crvenog križa. Kroz inicijativu ‘Od oglasa do pomoći’ (From Ad to Aid) u potpunosti smo posvetili naše marketinške kanale javnozdravstvenim porukama.

Mentalno zdravlje također je pod velikim pritiskom u ovom razdoblju pa u Ukrajini podržavamo takve tematske projekte pod zajedničkom krilaticom #SviSmoNaIstomBrodu (#WeAllInTheSameBoat). Projekt je podržalo Ministarstvo zdravstva i već je dosegnuo 200 tisuća ljudi. Također, kako bismo dali doprinos borbi protiv značajnog rasta nasilja u obitelji tijekom karantene, osigurali smo hitnu telefonsku liniju za žene.

Stojimo uz naše kupce

Kao što brinemo za naše ljude i zajednice, želimo podržati i naše kupce. Zajedno s Coca-Colom HBC pomažemo supermarketima, našim kupcima, da se lakše nose s dramatičnim promjenama u potražnji, uključujući povećane zahtjeve za dostavom proizvoda i učestalom kupovinom zaliha, a pritom pronalazimo i različite načine na koje možemo pomoći našim kupcima u snažno pogođenom HoReCa sektoru (hoteli, restorani, kafići i barovi).

U Austriji smo, primjerice, osnovali fond pomoći dugoročnom oporavku HoReCa poslovanja, u suradnji s Austrijskom gospodarskom komorom. U Švicarskoj radimo s našim partnerima u sektoru pripreme hrane i hotelijerstva kako bismo pokrenuli online platformu kroz koju ljudi mogu podržavati svoje omiljene restorane kupnjom vaučera za korištenje u budućnosti. Do sada je na ovaj način podržano tisuću prodajnih mjesta.

Snaga našeg opskrbnog lanca

Također se oslanjamo na snagu našeg opskrbnog lanca kako bismo osigurali neophodnu opremu. U Rusiji, Coca-Cola HBC koristi tehnologiju 3D printanja za izradu zaštitnih maski, dok smo se u Rumunjskoj udružili s tvrtkama Auchan i Leroy Merlin kako bismo opremili novi medicinski centar za pacijente s blagim oblikom COVID-19. Coca-Cola HBC također je posudila jedan od svojih mikrobioloških detektora kako bi podržala laboratorijsko testiranje koje omogućuje dodatnih sto testova dnevno.

Sve ove ideje i mogućnosti su podijeljene diljem naših tržišta i dok smo to činili, na raspolaganje smo stavili našu proizvodnju, marketing, logistiku i transportnu infrastrukturu onima koji se brinu za najranjivije.

Ovo nije kraj

Pandemija je zaustavila svijet. Ovo je dobar trenutak za zastati i promisliti. Povijesno gledano, globalne katastrofe prisilile su ljude da se suoče s prošlošću i počnu zamišljati novi početak.

Ova kriza nije ništa drugačija. Ona predstavlja prijelaz iz jednog svijeta u sljedeći – možda bolji. Već sada možemo vidjeti kako je ovo prilika za transformaciju i promjene. Smatram kako je sada važno promisliti što od toga trebamo unijeti u razdoblje post-epidemije. Ovo su tri promjene za našu organizaciju:

  • U vrlo kratkom razdoblju ubrzali smo digitalizaciju našeg poslovanja i počeli primjenjivati rad na daljinu. Iako smo fizički odvojeni, nikada se nismo osjećali bliže jedni drugima, pritom cijeneći povezanost u ovom novom mrežnom iskustvu. Na primjer, tijekom nedavnog virtualnog sastanka s Coca-Colom HBC, ne samo da je tehnologija uspješno povezala 7 tisuća ljudi i sve regije našeg poslovanja, nego je sastanak pokazao nevjerojatnu energiju među nama. Kao da smo svi bili u istoj prostoriji. Iz tog razloga seriju sastanaka smo nazvali ‘All Hearts’.
  • Postajemo bolja organizacija koja još brže uči zbog osnaživanja postojećih i nadogradnje novih vještina naših ljudi tijekom krize. Regularne virtualne edukacije sada obogaćuju živote sviju nas.
  • Zbog krize smo postali majstori strateškog multitasking-a koji nam pomaže da reagiramo na hitne situacije te istovremeno gradimo poslovne modele i ponudu za budućnost.

U nepredvidivim vremenima mnoge se organizacije osjećaju paralizirano. Iznimno sam ponosna na osnaženost naših timova za donošenje odluka i agilnost s kojom pokrećemo nove inicijative i pripremamo se za nadolazeće mjesece.

Svi smo u ovome zajedno

Dok se svi susrećemo s budućnošću punom neizvjesnosti, otvaraju se brojne prilike da rastemo, ne zaustavljamo se i služimo svijetu na nove i još značajnije načine. Kada se god čovječanstvo suoči s dubokim promjenama, imamo dva izbora: možemo nositi teret naše prošlosti s nama – naše predrasude i stare obrasce razmišljanja, ili možemo ući u novo razdoblje sa što je moguće manje tereta, spremni boriti se za zdraviji, održiviji i povezaniji svijet.

Za našu tvrtku, ovo je razdoblje podsjetnik na važnost nepokolebljivosti u našoj viziji izgradnje bolje zajedničke budućnosti za sve. Stoga ostajemo predani našim ciljevima održivosti – Svijetu bez otpada, sigurnom pristupu pitkoj vodi za one kojima je to najpotrebnije, osnaživanju žena i smislenim i učinkovitim aktivnostima u području klimatskih promjena – a to je samo dio najvažnijih aktivnosti.

Nalazimo se u izazovnom razdoblju, ali sam sigurna kako možemo iz njega izaći kao bolje verzije sebe. Sve što trebamo je malo čarolije. A to je nešto što svi možemo pronaći u sebi i podijeliti s drugima.

Komentirajte prvi

New Report

Close