Otočanima karte skuplje nekoliko kuna

Autor: Poslovni.hr/Hina , 26. travanj 2013. u 13:51
Photo: Zeljko Mrsic/PIXSELL

Poskupe li karte na državnim brzobrodskim linijama, to će poskupljenje za stanovnike otoka biti minimalno, za nekoliko kuna, priopćila je Agencija za obalni linijski pomorski promet.

Poskupe li karte na državnim brzobrodskim linijama, to će poskupljenje za stanovnike otoka biti minimalno, za nekoliko kuna, priopćila je Agencija za obalni linijski pomorski promet.

U priopćenju koje je reakcija na medijske spekulacije o navodnom drastičnom povećanju cijena, kaže se kako je točno da je predloženo uvođenje novih tarifa na brzobrodskim linijama od 15. lipnja, ali da će konačna odluka biti donijeta nakon konzultacija s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture i brodarima.

"Dođe li do poskupljenja ono će za otočane, dakle za osobe stalno nastanjene na hrvatskim otocima, biti minimalno. Točnije, radi se o nekoliko kuna", kaže se u priopćenju.

Tako bi primjerice, kako se navodi, karta od Splita do Lastova s 27 poskupjela na 30 kuna, od Splita do Rogača sa 16 i pol na 18 kuna, između Šibenika i Žirja s 11 na 12 kuna, a između Zadra i Silbe sa 16 na 18 kuna. Na nekim linijama, kao što su Zadar – Sali i Dubrovnik – Sobra (Mljet), korekcija cijena za otočane nije predložena.

U Agenciji za obalni linijski pomorski promet napominju da je prijedlog povećanja cijena zasnovan na detaljnoj analizi postojećih cijena i potrebi ispravka uočenih nelogičnosti. Cijene su analizirane prema razvijenosti otoka, duljini relacije, cijenama trajektne karte za istu relaciju te cijenama autobusne karte za sličnu kopnenu udaljenost.

Na temelju analize, cijene su usklađene za cijeli Jadran te je planirano povećanje cijena od 26,8 posto u izvansezonskom i 50,3 posto u sezonskom razdoblju pri čemu bi cijene povlaštenih karata za otočane bile prosječno veće za 11,6 posto.

Predviđeno poskupljenje neophodno je da bi se održalo normalno financiranje i funkcioniranje sustava brzobrodskih linija, na što se troši 38,2 posto ukupnog iznosa potpora u obalnom linijskom pomorskom prometu, kaže se u priopćenju. Riječ je o jedinom rješenju za održavanje sustava, ističu u Agenciji.

Podsjećaju pritom da su brzobrodske linije uvedene 2001. godine te da su cijene za otočane bile osjetno niže od realnih, a vrijedile su i za sve druge putnike.

Tek u lipnju 2011. godine, nakon što su cijene cijelo desetljeće ostale praktički nepromijenjene pa je putovanje brzim brodovima postalo osjetno jeftinije od plovidbe trajektima, uveden je novi tarifni sustav, ali ni tada cijene za otočane nisu povećane, navode iz Agencije.

Komentirajte prvi

New Report

Close