Nakon već postavljenih policijskih kamera i najave uvođenja kamera za nadzor brzine na autocestama, sljedeće godine i na 40 lokacija na državnim cestama Hrvatske ceste postavit će kamere za nadzor prometa. I to na po dvije lokacije u svakoj županiji. HC će te kamere postaviti u sklopu uspostave Središnjeg centra za nadzor i upravljanje prometom na državnim cestama i Nacionalne pristupne točke (NPT), a do 2025. namjeravaju postaviti kamere na 300-tinjak lokacija diljem Hrvatskem, piše Večernji list.
U Cestama objašnjavaju da će se, ovisno o vrsti kamera koje će se postaviti, osim klasičnog videonadzora moći očitavati i registarske oznake, prepoznavati incidentne situacije na cesti poput rasutog tereta, prometne nesreće te detektirati i prolazak vozila kroz crveno svjetlo, brzina kretanja vozila… Svi podaci prikupljeni s tih kamera bit će, navode u HC-u, dostupni i policiji. Na manjem broju lokacija postavit će se samo po jedna kamera, dok će na većini biti dvije, tri ili četiri kamere. U HC-u objašnjavaju da je svrha sustava videonadzora koji se koriste u cestovnom prometu prikupljanje podataka o cestama, cestovnom prometu i vremenskim prilikama, s ciljem optimalnog upravljanja prometom i povećanja sigurnosti. S prometnica će se prenositi i slike da bi se vozače informiralo o trenutačnim uvjetima na cestama.
A s obzirom na ograničenost komunikacijske infrastrukture smještene uz državne ceste, podaci sa svih kamera i drugih uređaja na lokacijama prenosit će se putem mobilne mreže. U Cestama kažu da će kvaliteta slike biti vrlo visoka, a kapacitet snimanja ovisit će o broju kamera i kvaliteti pohranjenih podataka. Snimljeni materijali skladištit će se minimalno 48 sati. Preduvjeti za integraciju sustava videonadzora na državnim cestama, napominju u HC-u, stvorit će se u uspostavom Središnjeg centra. Realizacija prve faze tog projekta očekuje se sljedeće godine, kad se postavljaju i kamere na 40 lokacija. U Središnji centar i NPT slijevat će se sve informacije s hrvatskih cesta i autocesta.
HC je sagradio zgradu tog Centra u Karlovcu, koja se upravo oprema. Testna faza rada očekuje se u listopadu sljedeće godine. U HC-u objašnjavaju da se Hrvatska ulaskom u EU obvezala na uvođenje inteligentnih transportnih sustava (ITS), a dio toga je Središnji centar i NPT. U Centru će se objedinjavati prometni podaci iz postojećih regionalnih centara za upravljanje i nadzor prometa na državnim cestama te integrirati već uspostavljeni ITS podsustavi na državnim cestama, kao što su sustav brojenja prometa i meteosustav. HC je dosad na mreži državnih i županijskih cesta instalirao gotovo 550 automatskih brojila prometa te oko 90 meteopostaja, a uspostavom Centra omogućit će se nadzor prometa iz jedne jedinstvene aplikacije 24 sata dnevno, 365 dana u godini. U Centru će se prikupljati i podaci o stanju i prohodnosti cesta pa će se kvalitetnije i pravodobnije koordinirati i upravljati prometom kad je riječ o izvanrednim situacijama: prometnim nesrećama, odronima, preprekama na cesti, jakom vjetru, zimskim uvjetima i slično.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ma…sve je to lijepo,
ali jedva čekam da se netko sjeti uvesti kategorije vozačkih dozvola prema sposobnosti vlasnika, pa da lijepo na stražnju stranu vozila ima naljepnicu s maksimalnom dozvoljenom brzinom, kao kamioni.
Ideš na ispit, praktični ispit, i ako si DOBAR, vozi s DOBRIM vozilom koliko ide, ako si panj, i se uz to voziš u mrtvačkom sanduku, zalijepim ti max 50, pa nećeš smjeti ni prismrditi brzoj cesti ili autocesti .
Zašto klinci do 25 imaju neka ograničenja ( mislim znam zašto , ali… ) , a starci preko 65-70 i više , nemaju ? A ista su opasnost na cesti, svaki u svojoj domeni ?
jasno je da ovo više nema veze sa sigurnošću na cestama nego s bezočnim pljačkanjem građana koji će voziti mrvicu više od ograničenja.a tih ograničenja ima strašno glu-pavih na način da čim izađeš iz naseljenog mjesta “povećaju” brzinu na “velikih” 60 na sat i normalno da će te oderati čim voziš malo brže! problem je što su ograničenja stavljana bez imalo mozga i potrebe kad su auti imali očajne kočnice, kad je asfalt bio pun rupa, kad nije postojao ni servo a kamoli današnji napredni sustavi prepoznavanja opasnosti i automatskog usporavanja vozila…asfalt je od tada postao bitno bolji, rupe su sanirane, ceste proširene, auti 100% bolji nego nekad,a ali prig-lupa ograničenja su ostavljena da bi policija mogla derati građane i puniti proračun jer netko vozi 10-15 brže od glu-pavih limita! vrhunac ludila su ograničenja na autocestama od jadnih 110 na sat kao što je na istarskom y!
Naslov:”Otkriveno na kojim će cestama biti postavljene nove kamere..” Naravno,u tekstu ispod naslova ni riječi o cestama na kojima će biti postavljene nove kamere,osim općenite info da će biti po dvije u svakoj županiji. Moje pitanje. Zašto čitatelje vučete za nos lažnim naslovima,ispod kojih se ne nalazi najavljeni sadržaj? Je li klik važniji od čitatelja?
Uključite se u raspravu