Prosječna starost automobila u Hrvatskoj u 2018. godini iznosila je 12,6 godina, te je prvi put od 2007. godine smanjena, priopćio je u četvrtak Centar za vozila Hrvatske.
Naime, po prvi puta od 2007. godine zabilježen je pad prosječne starosti vozila M1 kategorije – motornih vozila namijenjenih za prijevoz putnika koja osim sjedala za vozača imaju najviše osam sjedala, pa ona za 2018. godinu iznosi 12,64 godine.
Kada je riječ o redovnim tehničkim pregledima, prosječna starost vozila M1 kategorije iznosi 13,5 godina, a razlika u odnosu na podatak o prosječnoj starosti od 12,6 godina postoji zbog toga što od 1. siječnja 2018. godine nova vozila na redovni tehnički pregled moraju doći tek dvije godine nakon prve registracije vozila. Novim vozilima smatraju se ona vozila koja nisu registrirana, nisu bila u prometu i nisu starija od jedne godine.
Prosječna starost cijelog hrvatskog voznog parka za 2018. godinu iznosi 14,6 godina, kaže se u priopćenju.
U Centru za vozila Hrvatske kažu kako posebno zabrinjava što je 70 posto vozila u Hrvatskoj staro deset i više godina.
Dodaju da je broj vozila s neispravnim sklopom na osnovnom redovnom tehničkom pregledu u 2018. godini iznosio 628.267 pri čemu se najveći broj nedostataka odnosi na uređaj za kočenje, osvjetljavanje i signalizaciju te osovine, kotače, pneumatike i ovjes.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Njemačka ima najmanje 15 puta gušći promet od Hrvatske, ima preko 5 mio. automobila starijih od 12 godina i opet se ide svako dvije godine na tehnički a kod novih vozila tek nako 3 godine. Ovo u Hrvatskoj je čista pljačka građana, da bi se udovoljilo lobby-jima.
Uključite se u raspravu