Prema neslužbenim informacijama koje je objavio Novi list, rampa preko koje se vozila ukrcavaju i iskrcavaju s trajekta nije bila osigurana klinovima dok su petorica članova posade bila ispod nje na obali u Malom Lošinju. Kapetan broda primijetio je da rampa nije osigurana i krenuo je upozoriti posadu, no prije nego što je uspio, rampa je pala.
Pomorski stručnjaci naglašavaju da nitko ne bi smio biti ispod rampe ako ona nije osigurana klinovima. Također smatraju da rampa ne bi smjela naglo pasti, čak i ako je došlo do propusta, pod uvjetom da je sustav za njeno podizanje i spuštanje bio ispravan. Prema njima, na sustavu za podizanje i spuštanje rampe, bilo da se radi o hidrauličkom ili električnom sustavu, postoje sigurnosni mehanizmi, poput kočnica, koji bi trebali spriječiti naglo popuštanje i pad rampe.
Prema podacima iz Jadrolinije, predstavnici te tvrtke u ponedjeljak su u riječkoj bolnici posjetili ozlijeđenog pomorca. Ozlijeđeni pomorac je stabilno i pri svijesti te nije životno ugrožen. U kontaktu su i obići će i obitelji smrtno stradalih te im osigurati svu potrebnu liječničku, financijsku i drugu pomoć.
Posada broda Lastovo iskrcana je, a na brod se upućuje nova posada te će brod, nakon što je rampa podignuta na vlastiti pogon broda, uskoro nastaviti ploviti na redovnoj liniji.
Za članove posade broda Lastovo, koji su bili na mjestu nesreće, osigurana je psihološka pomoć, naveli su iz Jadrolinije.
U teškoj nesreći na rivi u Malom Lošinju, kada je u nedjelju oko 15 sati na pomorce pala više tona teška rampa Jadrolinijinog broda Lastovo, poginula su tri pomorca, a jedan je teže ozlijeđen te je helikopterom prevezen u riječku bolnicu.
Poginuli su vođa stroja i dvojica kormilara, dvojica pomoraca su iz predjela Splita, a jedan iz Zadra.
“Poduzet ćemo potrebne korake”
U medijima se prenose neslužbene informacije o uzrocima nesreće, da je riječ o ljudskoj greški te da rampa, kada je pala na članove posade, nije bila osigurana zaštitnim klinom.
Na upit Hine o utvrđivanju odgovornosti nakon nesreće, u ponedjeljak su iz Jadrolinije odgovorili da će, nakon što ih utvrde institucije koje istražuju uzroke i okolnosti nesreće, moći govoriti o svim činjenicama i okolnostima događaja, kao i odgovornosti te će poduzeti potrebne korake.
Dodaju da je Uprava Jadrolinije pokrenula te se provodi interna kontrola, propisana u slučaju ovakvih nesreća.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Jadrolinije u nedjelju su iskazali su žaljenje zbog strašne nesreće i sućut obiteljima preminulih osoba te nadu u oporavak ozlijeđenog člana posade. Duboku i iskrenu sućut obiteljima poginulih i svim pomorcima Jadrolinije uputio je i Sindikat pomoraca Hrvatske
Očevidom na mjestu događaja rukovodio je zamjenik županijske državne odvjetnice iz Rijeke, a uz policiju, na mjesto nesreće izašli su i djelatnici nadležne Lučke kapetanije i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koji će provesti istragu o uzrocima nesreće te djelatnici Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.
“S tim trajektom nikad nije bilo problema”
Predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta je u nedjelju, nakon nesreće rekao da Jadrolinija tuguje zbog trojice poginulih pomoraca te da s trajektom Lastovo nikad nije bilo problema.
Na pitanje novinara je li prije bilo problema na tom brodu koji je star više od 50 godina, Sopta je odgovorio da nikad nije bilo problema s tim brodom. “Ali, dopustite dan tuge i sućuti pa ćemo to drugi put komentirati”, dodao je i naveo da najprije treba vidjeti što se dogodilo.
“Hajdemo danas ovo pregrmjeti i vidjeti što se desilo pa ćemo lako oko odgovornosti”, odgovorio je na pitanje vidi li u svemu svoju odgovornost.
Brod “Lastovo” je trajekt za lokalne linije klasificiran kao ro-ro putnički brod. Izgrađen je 1969. u Japanu za japanskog naručitelja gdje je zaplovio pod imenom Ishizuchi. Brod 1978. godine postaje dijelom Jadrolinijine flote. Najčešće plovi na linijama splitskog okružja. Dugačak 72,7 metara, gaza 3,7 metara i širine 13,7 metara.
“Jadrolinija” ima 39 trajekata, dva trajekta na međunarodnim linijama, 12 katamarana i četiri klasična broda, a godišnje preveze 12 milijuna putnika i 3,5 milijuna vozila.
Državni tajnik: Svima je u interesu da se istraga što prije dovrši
Državni tajnik u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Josip Bilaver izjavio je u ponedjeljak kako je svima u interesu da se istraga o nesreći trajekta u Malom Lošinju, u kojoj su poginula trojica mornara, što prije dovrši.
“Jadrolinija ima dnevno 600 isplovljavanja na 57 brodova i ovakav događaj je nezapamćen. Svima nam je u interesu da se istraga što prije dovrši, da vidimo što se točno dogodilo, što je uzrok ove nesreće. S obzirom na toliki broj linija, naš sustav je siguran za sve putnike”, rekao je.
Komentirao je informaciju o starosti broda te ponovio da ne želi nagađati o uzroku nesreće.
“Je li to starost broda ili nešto drugo…? Cijelo vrijeme smo u kontaktu s Jadrolinijom i apeliramo da sigurnost bude što veća. Ne bih htio prejudicirati rezultate istrage, u medijima izlaze neslužbene informacije, međutim, trebamo pričekati. Nama je stalo da nakon što se istragom utvrdi uzrok nesreće, da se to više nikad u budućnosti ne dogodi, da se ovakvi događaji spriječe na vrijeme”, kazao je Bilaver.
Naglasio je da Lučka kapetanija redovito obavlja preglede, pa tako i za trajekt Lastovo.
“Bit će naznačeno kada je obavljen posljednji pregled Lastova. Putnici se mogu pouzdati u Jadroliniju i sve njezine radnike. Na nama je sada da vidimo kako možemo unaprijediti sustav da se ovakve nesreće u budućnosti ne događaju”, zaključio je Bilaver.
Na novinarski upit što se poduzelo nakon što se više puta upozoravalo da Jadrolinija ima stare brodove, Bilaver je rekao kako bismo svi htjeli da su brodovi potpuno novi.
“Realno, to nije moguće. Trenutačno je u procesu nabava šest novih plovila, u pripremi je nabava i tri nova katamarana, a to je proces koji traje”, otkrio je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu