Osvajaju Sloveniju s više od 100 vozila i 220 ljudi

Autor: Suzana Varošanec , 27. lipanj 2017. u 22:01
Vlasnik Cammea Vladimir Minovski/Tomislav Miletić/PIXSELL

U Sloveniji je prva na redu Ljubljana, slijedi Maribor i potom ulazak u sve veće slovenske gradove.

Cammeo Grupa, najveći domaći taksi prijevoznik sa 7 milijuna prevezenih putnika, kreće u novu razvojnu fazu kroz regionalno širenje svoje osnovne djelatnosti.

Najavljuje brzi ulazak i to već ovog ljeta na tržište Slovenije, konkretnije posrijedi je početak poslovanja u kolovozu u Ljubljani, što je posljedica slovenskog okvira kojim je prije tri godine, a za razliku od postojećeg u Hrvatskoj, liberalizirano taksi tržište. U Sloveniju dolaze s više od 100 automobila te će zaposliti 220 ljudi od prvog dana, izričit je direktor i vlasnik Cammea Vladimir Minovski uoči svog današnjeg službenog posjeta Sloveniji. "Pripreme smo već odradili, sljedeći korak su zapošljavanja, a prve vožnje se mogu očekivati početkom kolovoza. Drago mi je što smo već dobili brojnu podršku, a moram priznati i da sam pomalo iznenađen lakoćom početka poslovanja u Sloveniji – od početne papirologije do prve vožnje proći će tek koji mjesec", kaže Minovski.

Dakle, zatvoreno tržište i ograničeni broj dozvola u RH donijeli su prevagu za navedenu odluku, pri čemu je odlučujuće da je Cammeo kako financijski, tako i operativno te logistički spreman širiti se na sva tržišta koja su dovoljno liberalizirana. Nakon 11 godina rada u Hrvatskoj, izgradnje brenda i standarda u pružanju taksi usluge navedeno širenje na druga tržišta dio je prirodnog tijeka rasta poslovanja. U Sloveniji prva na redu je Ljubljana, slijedi Maribor i potom ulazak u sve veće slovenske gradove. Pritom se u Cammeu ne očekuju dramatične reakcije od strane tamošnje konkurencije, nego će sudeći po iskustvu dolaska Cammea u Zagreb, i ondje svi profitirati, od potrošača do drugih taksi službi koje će pratiti nove trendove.

 

700 taksija

trenutačno djeluje na području Ljubljane

U širenje na domaćem tržištu Cammeo je ne tako davno krenuo na valu liberalizacije iz Rijeke, a danas iza sebe ima rekordne rezultate. Lanjsko im je poslovanje donijelo prihode od 85 milijuna kuna te neto dobit oko 11 milijuna kuna. Oba pokazatelja, pak, smještaju ovu tvrtku u društvo poduzetnika s visokim stopama rasta. Kompanija, dakle, ne kani stagnirati u uvjetima postojećih ograničenja hrvatskog taksi tržišta te se okreće k jedinoj opciji za mogući rast, tj. prvom regionalnom iskoraku u taksi djelatnosti. Dosad je poslovanje preko granice bazirala na izvozu vlastitog softverskog proizvoda poznatog pod imenom Taxi navigator koji u regiji koriste, primjerice, u Srbiji i Makedoniji te na Kosovu te u novije vrijeme i na udaljenom tržištu Katara u Aziji.

Međutim, Cammeo je, kako doznajemo, želio još više truda uložiti kod kuće pa onda razvijati poslovanje izvan Hrvatske, no u nedostatku takve mogućnosti zbog ograničavajuće zakonske regulative svoje kapacitete za širenje usmjerava na susjedna tržišta, što ujedno s druge strane donosi jednako velik izazov za ovaj brend. I u Sloveniji će trebati isporučiti i postaviti standarde usluge istovjetne onoj u Hrvatskoj, u što će u prvoj fazi biti uloženo najviše napora s organiziranjem taksi djelatnosti u Ljubljani. Također, veliki će izazov biti kako vratiti povjerenja građana Ljubljane prema taksi usluzi te stvoriti kod njih naviku korištenja taksija. U prvoj fazi planirano ulaganje iznosi tri milijuna eura, dok će cjelokupna investicija u trogodišnjem razdoblju iznositi pet milijuna eura.

Vozači će biti Cammeovi zaposlenici i to se tretira kao još jedan izazov s obzirom na to da su vozači navodno potplaćeni. Cammeo im nudi stalni posao, sa sigurnom plaćom i uz niz benefita kao što je mogućnost da im je stalno na raspolaganju vozilo. Neto plaća će, kako doznajemo, iznositi tisuću eura plus javna davanja. Pored toga, u međuvremenu provedena istraživanja tržišta pokazuju da na slovenskom taksi tržištu dominiraju prihvatljive cijene, što je posljedica konkurencije koja se razvija pod utjecajem liberalizacije.

Također je prisutno i puno taksi udruženja, a od negativnih značajki spominje se prosječna visoka starost vozila, što je limitirajuće za sam standard usluge. Predstavlja to, čini se, i jedan od važnijih razloga zašto tamošnji potrošači ne doživljaju taksi kao alternativu u prijevozu. Inače, u Ljubljani trenutačno djeluje oko 700 taksi vozila, no izgleda da se nije razvila nijedna tvrtka s konkurentnijom ponudom i u skladu sa suvremenim tehnološkim mogućnostima i s prepoznatljivim brendom.

Upravo zbog pozitivnog slovenskog iskustva koje je donijela liberalizacija – prije je postojalo 500 dozvola, a danas ih je 2500, odnosno 500 više nego u Hrvatskoj koja je po broju dozvola na začelju EU , Cammeo se zalaže za liberalizaciju taksi tržišta po principu Slovenije koja je ukinula ograničenja u smislu administrativnog određivanja broja dozvola što je također bilo u nadležnosti lokalnih vlasti.  Proces liberalizacije taksi tržišta u Hrvatskoj i mogućnosti koje se time otvaraju donijele bi pozitivne efekte na zapošljavanje i proračunske prihode. Kako Minovski podsjeća, Cammeo se već godinama zalaže za više dozvola i manju birokraciju u Hrvatskoj, ali promjene idu vrlo sporo od čega je šteta velika. Prema procjenama Cammea, kad bi se hrvatsko tržište otvorilo na isti način kao slovensko, otvorilo bi se oko 5000 novih radnih mjesta, što bi povuklo ulaganja stotina milijuna kuna u širenje tržišta.  

Komentirajte prvi

New Report

Close