Iako su hitni pacijenti s otoka i iz zaleđa Dalmacije krajem ovog tjedna trebali ostati bez hitnog helikopterskog prijevoza, jer 9. siječnja završava provedba pilot projekta Hitne helikopterske medicinske službe (HHMS) a još nije izabrana nova zdravstvena administracija koja mora odlučiti o sudbini tog projekta, pronađeno je privremeno rješenje po kojem će ta usluga pacijentima ostati dostupna još dva tjedna, doznaje se u ponedjeljak u Ministarstvu zdravlja.
Dvotjedni produžetak hitnog helikopterskog prijevoza
HHMS se u protekla četiri mjeseca pokazao uspješnim projektom, u čijem sklopu su medicinskih timovi dvaju helikoptera od 9. rujna do 31. prosinca imali ukupno 219 hitnih intervencija, najčešće u zbrinjavanju pacijenata s traumom (46), srčanim (47) i moždanim udarom (17), hitnom zbrinjavanju trudnica (14), te hitnim stanjima kod djece (14).
Dosadašnji pomoćnik ministra zdravlja Miljenko Bura izjavio je Hini da su uspjeli postići dogovor s talijanskim tvrtkama koje pružaju usluge hitnog helikopterskog prijevoza o dvotjednom produžetku pružanja usluga, na temelju Zakona o javnoj nabavi koji omoguje ugovaranje usluge za dodatnih 10 posto vrijednosti ukupnog iznosa natječaja, no nakon toga razdoblja sudbina projekta je neizvjesna.
"Tehnička Vlada ima jedino tu mogućnosti a mi u ovom trenutku ne možemo preuzeti odgovornost i ostaviti pacijente bez hitnog helikopterskog prijevoza. Projekt je dokazano povećao dostupnost i kvalitetu zdravstvene zaštite ljudima na otocima i u zaleđu Dalmacije koji su, za razliku od transporta vojnim helikopterima koji je trajao i po 2-3 sata, sada zbrinuti u sklopu tzv. zlatnog sata, a najčešće u roku od 45 minuta", kaže Bura.
Medicinski helikopteri brži od vojnih
Dva helikoptera koja sudjeluju u zbrinjavanju hitnih pacijenata iz baza na Krku i Braču, znatno su brži od vojnih helikoptera. Od dojave do polijetanja potrebne su im četiri minute, a posjeduju svu potrebnu medicinsku opremu, pa i intenzivnu jedinicu koja medicinskom timu omogućuje da pružanje medicinske pomoći pacijentu započne na mjestu događaja i kroz cijelo vrijeme transporta do bolnice.
Podaci o dosadašnjim intervencijama HHMS-a pokazuje da je helikopter iz baze na otoku Krku od 9. rujna do kraja godine imao 98 intervencija, od čega 97 u Primorsko-goranskoj županiji i jednu u Zadarskoj županiji.
Medicinski tim iz baze na otoku Braču obavio je 121 intervenciju, među kojima 77 u Splitsko-dalmatinskoj, te 44 u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Svi pacijenti nalazili su se na teže dostupnim lokacijama i otocima, a upravo im je HHMS, ističe se, osigurao jednakost u dostupnosti hitne medicinske skrbi.
U Ministarstvu zdravlja pritom naglašavanju kako je posebna kvaliteta u pružanju zdravstvenih usluga postignuta u slučajevima srčanih bolesnika i bolesnika s moždanim udarom, od kojih su svih 64-ero zbrinuti unutar "zlatnog sata", što je za te bolesnike doslovno značilo spašavanje života.
HHMS puno jeftinije rješenje
Bura tvrdi da se HHMS pokazao i puno jeftinijim rješenjem, s obzirom da je cijena sata leta medicinskog helikoptera niža od sata leta vojnog transportnog helikoptera, a vojne letjelice su i sporije zbog čega intervencije duže traju, pa je razlika u cijeni još i veća.
U Hrvatskoj su godinama izdvajani milijuni eura za neadekvatan prijevoz u transportnim helikopterima, pa Bura smatra da novac treba racionalnije trošiti i s većim učinkom na kvalitetu zdravstvene zaštite. "To ne znači da nismo zahvalni MORH-u za sve ove godine rada, naprotiv, i njima treba osigurati adekvatne letjelice za dio posla koji će raditi i ubuduće", kaže dosadašnji pomoćnik ministra zdravlja.
"Pilot projektom željeli smo dokazati potrebu za tom vrstom hitne medicinske usluge i privući interes gospodarstvenika iz Hrvatske, kako bi se mogli organizirati i s domaćim resursima konkurirati na natječaju za trajniju uspostavu takvog servisa. Obveza nam je organizirati HHMS u civilnom sektoru kako bi se te usluge mogle naplaćivati i na taj način prestati s rasipanjem novca, kao što je to bilo svih proteklih godina kada su te usluge bile besplatne i za sve strance u Hrvatskoj", rekao je Bura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Strenja Linić kritizirala loš ugovor koji je potpisala Milanovićeva Vlada
Komentirala je ugovor koji je potpisala Vlada Zorana Milanovića.
“Hrvatskoj je potreban ovaj period od četiri mjeseca.
To je sve ove godine obavljao helikopter Hrvatske vojske.
Ovaj ugovor s agencijom koja je to obavljala, taj ugovor treba imati s adekvatnom helikopterskom službom.
Prva odluka ministra trebala bi biti ili produžavanje ili sklapanje ugovora s drugom firmom.
Problem hitne službe je bitan i za otoke i dalmatinsko zaleđe.
To je projekt vrijedan 10,7 milijuna kuna i dosad je to obavljao helikopter Hrvatske vojske,”
rekla je Strenja Linić i objasnila da
ova tvrtka, s kojom je Milanovićeva vlada potpisala ugovor, nije odrađivala letove niti noću, niti po lošim uvjetima,
što su inače naši helikopteri HV-a radili sve ove godine.
Prema nekim navodima, za vrijeme pregovora upravo vas je zvao SDP?
“Tu smo priču završili, rekla sam da mene nisu zvali, osim razgovora koji su dio političke igre, odgovorila sam vam na pitanje o helikopterskoj službi”, kazala je Strenja Linić i otišla.
http://direktno.hr/en/2014/domovina/35232/Strenja-Lini%C4%87-kritizirala-lo%C5%A1-ugovor-koji-je-potpisala-Milanovi%C4%87eva-Vlada.htm
97 intervencija iz baze na Krku u cijeloj PG i 1 u Zadarskoj zupaniji, a ne samo na otoku Krku. Dakle nije prenemaganje.
Za taj novac – mogli ste već napraviti odjel HITNE POMOĆI na Krku, sa liječničkim timom – bilo bi
jeftinije – nego se prenemagati helikopterima u krugu zračne linije s Rijekom …….
Uključite se u raspravu