Zbog velikog interesa za pristajanje putničkih brodova u Osijeku tamošnja Lučka uprava kreće u gradnju novog putničkog pristaništa.
Postojeće riječne kruzere prima osam godina, a ova godina koja traje do potkraj listopada trebala bi biti rekordna. Potvrđuju to i podaci da se više puta u ovoj godini dogodilo da istodobno pristanu tri kruzera, što ranije nije bio slučaj. Za ovu sezonu najavljivano je bilo uplovljavanje oko 80 kruzera, a iz dostupnog rasporeda u narednih nešto više od mjesec dana koliko još traje sezona, u osječku luku trebalo bi pristati njih 19. Kako Osijek postaje stanica na ruti kružnih putovanja Dunavom od Beča do Crnog mora, postojeći kapacitet Osječani će povećati novim putničkim pristaništem.
Radi se dokumentacija
Osim putničkog, priprema se i idejni projekt za tri nova sportska pristaništa – Donji grad i Nemetin, te Labov u Nardu, a izrađuje ga, kao i za putničko pristanište, osječka tvrtka Hidroing.Oba projekta u fazi su izrade potrebne dokumentacije, za koje je, kako ističu iz Lučke uprave, planirano da glavni projekti budu gotovi do kraja ove godine. Tada će, dodaju, biti poznata i njihova procijenjena vrijednost.
Što se financiranja tiče, iz Lučke uprave odgovaraju kako će, nakon što za projekte budu ishođene građevinske dozvole, projekte kandidirati dostupnim izvorima financiranja. Mali tim osječke Lučke uprave koji ima tek šest zaposlenika, pokazao se dosad inače vrlo uspješnim u osiguranju financijske podloge za svoje projekte kojima nastoje stvoriti uvjete za povećanje riječnog prometa na svom području.
U tijeku je, naime, u različitim fazama nekoliko velikih projekata ukupne vrijednosti 979 milijuna kuna. Za jedan od njih, gradnju terminala za pretovar rasutih tereta, prije nekoliko mjeseci Lučka uprava dobila je bespovratnu potporu iz europskih fondova u visini 90 posto troškova. Projekt je vrijedan 145,5 milijuna kuna, od čega će iz fondova biti osigurano gotovo 118 milijuna kuna. Njime se, među ostalim, predviđa izgraditi obalu za pretovar rasutog tereta s dva veza za brodove, postrojenja za pretovar i uspni koš, nastavak željezničkih kolosijeka, pristupne i kranske ceste, te izgradnju ostale infrastrukture.
Prvi iz struke
Osječani su posebno ponosni što je taj projekt ujedno i prvi projekt hrvatskih luka, morskih i riječnih, za koje je odobreno sufinanciranje iz europskih fondova. Iz Lučke uprave ističu kako bi izgradnja terminala prema planu trebala bi započeti iduće godine, a završetak u drugoj polovici 2021. godine. Sličnu potporu nadaju dobiti za još dva velika projekta – za izgradnju intermodularne infrastrukture, čija je procijenjena vrijednost procijenjena na 448 milijuna kuna.
U prvoj fazi koja obuhvaća izgradnju obalnih građevina investitor su Hrvatske vode, a Lučka uprava planira u 2019. i 2020. pristupiti izradi potrebne dokumentacije kako bi projekt prijavili za sufinanciranje iz europskih fondova, uz daljnje oslanjanje na Hrvatske vode. Projekt bi trebao biti okončan 2020. a u istim rokovima odvijat će se i realizacija izgradnje i rekonstrukcije južne obale lučkog bazena luke, za čije sufinanciranje se također računa na povlačenje novca iz Kohezijskog fonda EU.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu