Organizacije i tvrtke koje prepoznaju važnost ljudskih potencijala te shvaćaju da ulaganje u ljude, privlačenje i motiviranje najboljih zaposlenika čini ključnu razliku koja dijeli uspješne od neuspješnih organizacija. U tom kontekstu ključne aktivnosti i zadaci unutar funkcije upravljanja ljudskim potencijalima svakako su planiranje potreba i strukture zaposlenih, analiziranje i oblikovanje poslova i radnih mjesta, praćenje i ocjenjivanje uspješnosti, motiviranje i nagrađivanje, obrazovanje i razvoj zaposlenih, stvaranje odgovarajuće organizacijske klime i kulture, odnosi unutar tvrtke i slično.
Ključna osoba može biti bilo tko izravno povezan s poslovima čiji gubitak može uzrokovati financijski pritisak na poslu. Primjerice, ta osoba može biti direktor tvrtke, partner, ključan prodavač, ključni projekt menadžer, ili netko s određenim vještinama ili znanjima koja su posebno vrijedna za tvrtku. Osiguravateljske kuće tvrde kako je ključnu osobu moguće osigurati za slučaj smrti kao posljedica nezgode ili kao posljedicu nezgode i bolesti.
Zaposlenicima s boljim prihodima koji su ujedno i na višim hijerarhijskim razinama, novac nije glavni motiv odlaska. Kod njih je u većoj mjeri prisutna kombinacija nekoliko materijalnih i nematerijalnih faktora. Takvi se zaposlenici odlučuju na odlazak iz tvrtke u potrazi za novim poslovnim izazovima, što je često praćeno i napredovanjem na više poslovne pozicije. U pravilu, najprije će otići oni najbolji, koji lako mogu naći novi posao.
Osiguranje ključne osobe važan je oblik osiguranja poslovanja. Ne postoji pravna definicija za " osiguranje ključne osobe". Općenito, ono se može opisati kao polica osiguranja koja će ˝izvaditi˝ posao i nadoknaditi financijske gubitke koji bi mogli nastati od smrti ili dulje poslovne nesposobnosti važnog člana poslovanja. Jednostavnije rečeno, osiguranje ključne osobe je standardno životno osiguranje koje se koristi za svrhe poslovne zaštite. Spomenuto osiguranje obično je u vlasništvu tvrtke, a cilj je da se nadoknadi nastale poslovne gubitke i olakšati kontinuitet poslovanja. Osiguranje ključne osobe ne može nadoknaditi stvarne gubitke koji su nastali, ali to se nadoknađuje s fiksnom novčanom svotom koja je navedena na polici osiguranja.
Mnoge tvrtke imaju ključnu osobu koja je odgovorna za većinu profita, ili je jedinstvena i teško zamjenjiva zbog posebnih vještina, te vještine predstavljaju intelektualno vlasništvo koje je od vitalnog značaja za cijelu organizaciju.
Poslodavac može postaviti ključnu osobu čije znanje, rad, odnosno ukupni doprinos smatra jedinstvenim za vrijednost tvrtke. U slučaju njegova odlaska, poslodavac može nadoknaditi troškove kroz zapošljavanje privremene pomoći ili zapošljavanje nasljednika te osobe no tvrtka i poslodavac će vjerojatno dosta patiti u slučaju gubitka ključne osobe.
Postoje četiri kategorije gubitak za koji osiguranje ključne osobe može dati naknadu:
- Gubici koji se odnose na duži vremenski period – u situacijama kada ključna osoba nije u mogućnosti odlaziti na posao, pružiti privremeno osoblje za zamjenu ili ako je potrebno financirati zapošljavanje i usavršavanje zamjene
- Osiguranje za zaštitu profita – riječ je o primjerima gdje zbog odlaska ključne osobe tvrtka izgubi prihod od prodaje, dolazi do gubitaka proizašlih iz kašnjenja ili otkazivanja bilo kojeg poslovnog projekta u koji je ključna osoba bila uključena, gubitaka vezanih uz mogućnosti da se posao proširi, gubitak specijaliziranih vještina ili znanja koje je ključna osoba posjedovala.
- Osiguranje za zaštitu dioničara ili interesa partnerstva – Obično je to osiguranje koje omogućuje da udjeli ili partnerstva budu kupljeni od strane postojećih dioničara ili partnera.
- Osiguranje za svakog zaposlenika koji je uključeni u jamstvo poslovnih zajmove ili bankovne kredite -Vrijednost osiguranja sklopljena je tako da je jednaka vrijednost jamstva.
Prilikom ugovaranja osiguranja ključnih osoba vrlo pozorno provjerite koji su sve rizici uključeni u pokriće police kako bi u slučaju nastupa osiguranog događaja bili sigurni da ćete dobiti isplatu osigurane svote.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu