Orbico grupa premašila milijardu eura prihoda

Autor: Suzana Varošanec , 01. srpanj 2014. u 14:59
Vlasnik Orbica Branko Roglić/ Žarko Bašić/ PIXSELL

Kupnjom 70 posto poljske Nave Orbico postaje najveći distributer robe široke potrošnje u Europi.

Distributerska kompanija Orbico u vlasništvu Branka Roglića novi je većinski vlasnik poljske tvrtke Navo Polska Grupa Dystrybucyjna (PGD), a to je i razlog što sam Roglić upravo danas u Varšavi nastupa na skupštini nove grupacije Nava Orbico. U skladu sa svojom vlasničkom pozicijom kao predsjednik skupštine on pod nadzor i upravljačku kontrolu stavlja tvrtku u kojoj je stekao 70 posto udjela.

Postoji i mogućnost dodatne opciju prema kojoj Orbico može otkupiti preostalih 30 posto sve do kraja 2014. godine, no kako bilo okončano je zapravo najveće preuzimanje u povijesti Orbica. Ujedno, time se otvara višestruko sjajna perspektiva kako za Orbicov biznis na mnogoljudnom tržištu Poljske, tako i za one hrvatske proizvođače koje muči pitanje kako izvoziti svoje proizvode u Poljsku. Naime, Navo posluje preko četiri svoje tamošnje kompanije, a sa 460 zaposlenika ostvaruje 216 milijuna eura godišnjeg prihoda u Poljskoj. Značaj takve pozicije kao i akvizicije prije svojeg jučerašnjeg avionskog leta direktno iz Ljubljane u Poljsku u razgovoru za Poslovni dnevnik Roglić je posebno i istaknuo.

 

17europskih

zemalja tržište je tvrtke Orbico

Precizirajući da je ta akvizicija najveći korak u povijesti njegove grupacije bio je vrlo ponosan i na činjenicu da nije bilo nijedne negativne reakcije u Poljskoj.  "Preuzimamo praktički četvrtinu našeg prometa i s Navom će nam prihod iznositi milijardu i pedeset milijuna eura godišnje. Nije bilo negativnih reakcija i u svim zemaljama imamo jako dobar imidž. S novom akvizicijom Orbico postaje najveći distrubeter roba široke potrošnje u Europi", kaže Roglić dodajući da se sad otvara veliki potencijal za rast tvrtke na poljskom tržištu zahvaljujući distribuciji novih bredovova, a s kojima Orbico inače radi. Imamo plan po kojem ćemo u sljedeće dvije godine udvostručiti prihod u Poljskoj na 400 milijuna eura", otkriva Roglić.  Za internacionalizaciju poslovanja hrvatskih poduzetnika Orbicovo preuzimanje druga je dobra vijest koja stiže u vrlo kratkom vremenskom razdoblju. Poticaj za optimizam kreće iz pravog izvora, odnosno od poduzetnika.

 

1,05mlrd.

eura prihod je cijele grupacije

Od objave Agrokorova preuzimanja Mercatora, Todorićevog posla stoljeća, pa do Roglićevog najboljeg posla otkad Orbico posluje prošlo je svega par dana. Za oba događaja smatra se da su veoma pozitivan pomak u prezentaciji hrvatske ekonomije na europskim prostorima, a posljedice bi za domaće proizvođače mogle biti i te kako značajne ukoliko ih budu znali iskoristiti. Otvaraju se nove izvozne prilike kao i novi kanali poticajni za izvoz hrvatskih proizvoda. Ovaj Orbicov kanal posebice se tiče manjih proizvođača koji nemaju snage sami se progurati na strane police. Roglić je na tom planu već počeo djelovati te je potvrdio da su za poljsko tržište u tijeku pregovori. Posebice velike šanse, i to zbog interesa koji je već detektiran, čini se ima Tvornica sardina iz Postira te proizvođači crnih vina s Pelješca. Zbog pomoći u izvozu Rogliću se već javilo desetak domaćih proizvođača.

Što će konkretno Orbico uspjeti u njihovu korist i koliko će pomaknuti njihove rezultate u Poljskoj tek će se vidjeti, no činjenica je da je poslujući u 17 europskih zemalja u prošloj godini ostvario 860 milijuna eura prihoda, te da u 2014. godini posluje bolje nego ikad. U prvom kvartalu ove godine najbolje smo radili od osnutka grupacije do danas, tvrdi Roglić. Riječ je o rastu od 4 posto koji je, naime, planiran za ovu godinu, a dosadašnji rezultati i potvrđuju da je plan realan jer se ostvaruje. Prihodi na cijelom nizu tržišta rastu po navedenoj stopi, uključujući što je posebno zanimljivo i Hrvatsku. Rast na domaćem tržištu rezultat je povećanih aktivnosti Orbica i veće  potrošnje, kaže Roglić.

 

400milijuna

eura u sljedeće dvije godine bit će prihod Orbica u Poljskoj

Za razliku od toga, postoje i tri tržišta Orbica koja odudaruju: Kosovo, Albanija i Makedinija. Riječ je o tradicionalno manje organiziranim tržištima gdje ROglićeva tvrtka kreće u nove investicije do kraja ove godine.  Određenim financijskim injekcijama stabilizirat ćemo poslovanje naših tvrtki u okviru tih tržišta, izjavio je Roglić za Poslovni. Upitan otkud toliki uspjesi, Roglić je naveo da je to posljedica jedne strpljive i štedljive poslovne politike. Razvijali smo se od zarađenog kapitala, kaže, onim tempom koji je dozvoljao vlastiti profit, a ne od kredit banaka. "Na hrvatskom tržištu nema prostora da se napravi onoliki biznis koliko je to potrebno da bi se mogli vratiti veliki krediti. U maloj i siromašnoj zemlji ne mogu se očekivati čuda, nego se biznis treba razvijati onim tempom kojim se razvija i ekonomija, odnosno vodeći računa o snazi ekonomije i potencijalima. To je recept uspjeha Orbica", iznosi Roglić.  

 

3200radnika

imat će Roglićeva tvrtka u 17 europskih zemalja

Fokus je njegove tvrtke na vrlo širokoj lepezi roba široke potrošnje, od proizvoda za ljepotu i zdravlje do proizvoda za kućanstvo i kućanskih aparata. U Poljskoj je prije Nava krenuo s neuporedivo manjom tvrtkom za distibuciju proizvoda iz Wella Professional branda. Ona ostvaruje 15 milijuna eura prihoda, no zanimljivo je da je upravo njezin direktor Branko Jović ključan za novu akviziciju. Naime, Jović koji poznaje poljsko tržište preuzima i vođenje poslovanja u novoj grupaciji Navo Orbico. Imenovat će ga na čelnu funkciju predsjednika Uprave danas konstituirani Nadzorni odbor. Predsjednik NO-a jest Poljak Marek Sobieski, no Orbico ima većinu članova u Nadzornom odboru.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Svaka čast! Imati 1 milijardu eura prihoda je stvarno dosta i 3200ljudi zaposleno. Čovjek se bavi trgovinom….Tako su svi krenuli, prvo trgovina, a onda kad tržišni uvjeti postanu dobri i kad se pojave poslovne prilike ide se u proizvodnju…tržište određuje koji je biznis ispaltiv za trgovinu a koji za proizvodnju i to tako jedino funkcionira…. Nek država smanji porez na dohodak, PDV i ostale namete…. pojavili bi se proizvođači svega i svačega….

Na čemu “svaka čast? Pa ne proizvodi baš ništa. Jedinu proizvodnju Croatia baterije je ugasio. Distribuira proizvode sa monopolok od preko 80%…Gillette,P&G….ljudi nemaju izbora pa kupuju te proizvode sa marzom od 4000%….

Svaka cast! [emo_palacg]

New Report

Close