Zagreb Autocestama je potrebno restrukturiranje duga jer je opstanak s prihodima od trošarina neodrživ.
Dogodine će, npr,. taj prihod biti dovoljan tek za isplatu glavnice i kamata, rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić na skupu "Ekonomski i pravni aspekti monetizacije autocesta u Hrvatskoj" u organizaciji poslovne škole Effectus. Umjesto koncesije, od koje se odustalo, Vlada bi u studenome dionice HAC-ONC-a, po cijeni 700-800 kn ponudila mirovinskim fondovima i građanima. Tada bi se i tvrtka Autocesta Rijeka-Zagreb pripojila HAC-u te bi naslijedila i njezine obveze, koje bi bile na razini 4,3 mlrd. eura.
A pale bi nakon IPO-a na tri milijarde eura, što bi se onda rješavalo u aranžmanu s bankama. Ekonomski analitičar Josip Budimir poručio je da je potrebno i smanjiti broj ljudi u novoj tvrtki, a ministar je potvrdio plan od zadržavanja 50-ak ljudi. "Hoće li mirovinski fondovi sudjelovati u IPO-u, ovisit će o tome je li dug održiv nakon javne ponude dionica te koliki je njegov odnos prema EBITDA-i, ali i hoće li utjecati na upravljanje", rekao je Dubravko Štimac, predsjednik Uprave mirovinskog fonda PBZ CO.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu