Hrvatska puna života, i paleta izvedenica tog najnovijeg turističkog slogana, od uzbuđenja, zabave, sigurnosti, vrijednosti, sve su to tajne turističkog doživljaja koji će zaintrigirati turiste da se vrate u Hrvatsku. Što je to kvalitetan turistički doživljaj, tko bi ga trebao kreirati, i držati nad njim uzde, ključna su pitanja na koje se tražio odgovor na panelu Turizam 2.0 Upravljanje doživljajem.
"To je pitanje svih pitanja, o kojem pričamo već godinama", kaže vlasnik kluba Papaya Ivan Bušljeta. "U korist obiteljskog turizma u zadnjih 50 godina difamirali su se ostali oblici turizma, poput mladenačkog. Danas je sve više mladih koji u sedam dana obilaze razne lokacije i žele puno toga vidjeti i iskusiti. Potrebna je suradnja svih; od privatnih iznajmljivača, organizatora festivala, ugostitelja pa sve do zdravstva i vatrogasaca", kaže Bušljeta. Recept za dobru suradnju je komunikacija. "U pripremi sezone svi zainteresirani bi trebali sjesti da pročešljamo sve situacije i potom nakon sezone vidjeti sve pluseve i minuseve. No, netko mora biti inicijator, to ne možemo mi privatnici, možda Hrvatska turistička zajednica, na nacionalnoj ili lokalnoj razini ili gradovi", predložio je Bušljeta.
Ipak, promjena nabolje ima, o čemu svjedoči organizator Garden festivala Nick Colden. "Vidio sam masivne promjene, primjerice kad smo došli 2003. nije bilo autoputa. No, i danas dalje nema dovoljno koordinacije", smatra Colden pozdravljajući Bušljetinu ideju. Posjetitelji festivala u potrazi za bankomatima ili taksisti koji naplaćuju apsurdne iznose, dobra su ilustracija manjka tog kvalitetnog pristupa na primjeru samo jednog događaja koji je Hrvatsku lansirao među top festivalske destinacije u Europi. "To se možda čine kao sitnice, ali nisu beznačajne gostu na odmoru. Posebno danas kada tako nešto odmah postane široko poznato uz pomoć socijalnih mreža", kaže Colden.
Više od 80 posto europskih turista Hrvatsku još prepoznaju kao 'sunce i more' destinaciju', porazni su podaci istraživanja Hrvatske turističke zajednice iz 2013. na više od 20.000 ispitanika Starog kontinenta. "Na nacionalnoj razini kroz edukcije moramo ponuditi lokalnoj zajednici modele razvoja turizma, a onda ljudi koji tamo žive mogu odrediti što im odgovara. Tko bi trebao upravljati doživljajem? Ne može to biti samo jedna institucija, svi moramo motivirati turiste da opet dođu", smatra Igor Borojević iz HTZ-a.
"Hrvatska već ima sunce i more, pa turisti online moraju vidjeti ponudu festivala, poznatih klubova, znamenitih mjesta za posjetiti i preporuke koju hranu probati… Ono što turist traži je vrijednost; da li dobiva ono što je platio", poručio je Wolfgang Pagl iz Expedia Lodging Partners Servicesa. A kad je plaćanje u pitanju, turisti se na odmoru žele osjećati ugodno kao i kod kuće, kaže Lucia Pesce iz Vise. Najvažnije su im sigurnost i pogodnosti, a posebno ih brine hoće li im kartice biti prihvaćene u zemlje u koje putuju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu