Oni su patentirali dobivanje goriva iz smeća

Autor: Darko Bičak , 12. studeni 2013. u 17:30
Ilustracija (Reuters)

Značenje riječi “smeće” bi se u narednom razdoblju mogla redefinirati ako se realizira plan kanadske tvrtke Enerkem koja je patentirala proces dobivanja goriva iz smeća.

Značenje riječi "smeće" bi se u narednom razdoblju mogla redefinirati ako se realizira plan kanadske tvrtke Enerkem koja je patentirala proces dobivanja goriva iz smeća. Kako prenosi CNN, radi se o start up tvrtki koju podržavaju mnogi poslovni sustavi iz segmenta gospodarenja otpadnom i energetike u Sjevernoj Americi, između ostalih i Valero Energy s 22 tisuće zaposlenih i prihodom većim od 80 milijardi dolara. Enerkom razvija proces kojim se gorivo može dobiti gotovo iz svega smeća, izuzev metala, stakla i kamena. Dakle, sve drvo, biljke, plastika, tekstil i drugi materijali, kao i industrijski otpad, su pogodini za ovaj alkemijski postupak. Sa CNN-a pojašnjavaju da se radi o procesu kojim se otpad s deponija pretvara u sintetski plin, a zatim se plin kroz više kemijskih postupaka pretvara u metanol ili etanol, a koji su pak već i sada poznato biogorivo.

Na ovom problemu energetski i ekološki stručnjaci rade već više od desetljeća, no svaki dosadašnji pokušaj je propadao jer je postupak dobivanja goriva bio preskup i neisplativ – spaljivanje otpada je iziskivalo preveliki trošak energije i previše zagađivalo okoliš, a također je bilo razlike u kvaliteti biogoriva iz otpada i onog klasičnog koje se dobiva iz kukuruza. Nasuprot tome, u Enerkemu tvrde da su razvili sustav kojim se otpad može obrađivati pri malim temperaturama, dakle bez velikog utroška energije i s minimalnim zagađenjem.

Marie-Hélène Labrie, potpredsjednica Enerkema, naglašava da se radi o neslućenim mogućnostima primjene ove tehnologije. Samo u Sjevernoj Americi se godišnje akumulira smeća dostatnog za proizvodnju 14 milijardi litara goriva, a što zadovoljava gotovo 10 posto ukupne potražnje za gorivom. Dodatna prednost Enerkemove tehnologije bi mogla biti što se radi o relativno jednostavnim pogonima koji bi se mogli instalirati uz gotovo svaku gradsku deponiju te bi se tako ostvarile velike uštede na transportu "sirovine". Takvo biogorivo bi se povratno moglo koristiti u javnom gradskom prijevozu. Ova kanadska tvrtka će do kraja godine otvoriti svoj prvi pogon u Edmontu u kanadskoj Alberti, a nakon toga u Montrealu i američkom Pontotocu u Missisipiju.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close