Pandemija nije pogodila samo hrvatsko gospodarstvo već i one koji će ga graditi u budućnosti – školarce i studente koji su mjesecima nastavu i predavanja pratili online. Bio je to poseban izazov i za roditelje koji školarcima nisu mogli kod svih predmeta pružiti adekvatnu pomoć niti uslijed pandemije organizirati instrukcije. Tom je izazovu kod prirodnih predmeta doskočio Robert Pavlik, osnivač i vlasnik prve hrvatske platforme specijalizirane za online instrukcije iz matematike pod nazivom eMatematika, koja je u opticaju od početka listopada na web stranici ematematika.hr.
“Pandemija je na neki način ‘vjetar u leđa’ ovom konceptu jer je ubrzala proces prilagodbe online instrukcijama i predavanjima, za što bi inače trebalo možda i nekoliko godina. Djeca su jednostavno dobila upute da se prebace na online školovanje, a roditelji su shvatili da i takav koncept može funkcionirati, iako treba dobra priprema i tehnička i profesionalna educiranost instruktora, odnosno predavača”, objašnjava Pavlik.
Fokusirani su na sve učenike koji trebaju pomoć s matematikom, bilo da je riječ o ispravku negativne ocjene ili pripremi za natjecanje.
“Želimo se pozicionirati na hrvatskom tržištu kao tim koji rješava vaše matematičke probleme. Naše usluge trenutačno se sastoje od online instrukcija od 45 minuta, isporuke riješenih zadataka s postupkom i uz video pojašnjenje te zadataka s postupkom”, navodi Pavlik.
Perspektivno i originalno
Učenike su podijelili na tri razine – niži razredi osnovnih škola, viši razredi te srednja škola, jer su tako bolje organizirani i učinkovitiji s obzirom na to da neki instruktori više vole rad s djecom, a neki s tinejdžerima ili studentima. Cilj je angažirati, ali i dugoročno zaposliti nekoliko stotina instruktora i privući više tisuća klijenata, sa željom da postanu prepoznatljivi po kvaliteti i zadovoljstvu klijenata.
“Želim definirati uži tim suradnika koji će imati želje, znanja i ideje kako razvijati ovaj koncept i u budućnosti. Temeljem stečenih iskustava želim doraditi platformu na jednu razinu kad ona tečno funkcionira kao složeni sustav s nekoliko jedinstvenih funkcionalnosti u administraciji aplikacije, no to je druga faza projekta”, navodi Pavlik, inače diplomirani inženjer strojarstva s više od 25 godina tehničkog i menadžerskog iskustva. Kako je i sam davao instrukcije po završetku fakulteta, s godinama se gradila i ideja o online instrukcijama.
Premda je platforma aktivna tek mjesec dana, već je angažirano oko 60 instruktora, uglavnom za instrukcije iz matematike i rješavanje matematičkih zadataka. Krenuli su i s instrukcijama iz fizike i kemije jer im pristižu i takvi upiti.
“Odaziv studenata i profesora s iskustvom je iznenađujuće velik tako da svaki dan postojećem popisu instruktora dodam 3 do 5 novih. Prepoznali su ideju kao perspektivnu i originalnu te žele sudjelovati u razvoju ovakve platforme”, kaže osnivač.
Instruktori su većinom studenti ili mlađi profesori i inženjeri, no stiže i sve više životopisa iskusnih školskih profesora i inih predavača. Kao najvažnije uvjete Pavlik izdvaja minimalno dvije godine iskustva u davanju instrukcija iz matematike, izvrsne komunikacijske vještine, pouzdanost, fleksibilnost u organizaciji instrukcija, te strpljivost i fokusiranost na dijete.
“Instruktori po završenim instrukcijama dobivaju ocjenu od klijenata i tako grade osobni ‘rating’. Ta komponenta procesa mi je jako bitna jer imam ogromno iskustvo poslovanja na internet platformama i zadnjih 15 godina redovito provjeravam ocjene kad nešto dogovaram, pregovaram i kupujem. Mislim da je ta povratna informacija izuzetno dragocjena za unapređenje poslovanja i izgradnju prepoznatljivog brenda”, smatra Pavlik.
Instrukcije se naručuju i plaćaju putem checkout procesa ‘Naruči instrukcije’ kroz tri koraka i već je cijeli proces relativno automatiziran, prvenstveno u komunikacijskom smislu.
U svakom se trenutku moraju vidjeti
“Uvijek postoji i potreba za predstavljanje telefonom ili videopozivom jer se radi o osjetljivim situacijama kad roditelji predaju djecu na edukaciju nekom tko ne dolazi u dom već se komunicira isključivo s distancom. Za realizaciju instrukcija koristimo provjerene platforme kao Zoom, Google Meet, Skype te nekoliko digitalnih pomagala, ovisno o iskustvima instruktora. Pritom sve što radimo mora ispunjavati dva uvjeta: da djetetu bude omogućen vrlo jednostavan pristup platformi i da tijekom sata stalno postoji videoveza da se instruktor i dijete mogu vidjeti u svakom trenutku”, objašnjava naš sugovornik. Pozitivne povratne reakcije stižu i od roditelja kojima se, između ostalog, sviđa što postoji velik izbor instruktora, a ocjene i recenzije nisu manje od ‘odličan’.
“I reakcije instruktora su fenomenalne jer ako uspijemo, više neće morati trošiti sat ili više na put koj realno ne mogu naplatiti. No, bez obzira na moj projekt, želio bih da što prije izađemo iz ove nenormalne situacije, jer ako potraje, možda će nam svima trebati instrukcije iz – psihologije”, zaključuje Robert Pavlik.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu