Okrugli stol HSLS-a: Raspisati referendum o monetizaciji autocesta

Autor: Poslovni.hr/Hina , 06. ožujak 2014. u 15:02
Ilustracija; Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Član predsjedništva HSLS-a Josip Budimir istaknuo je da autoceste, kao ključni infrastrukturni sustav, moraju ostati u državnom vlasništvu.

Sudionici današnjeg okruglog stola o monetizaciji hrvatskih autocesta, koji je u Rijeci organizirala Hrvatska socijalno-liberalna stranka, smatraju da se autoceste ne smiju davati u koncesiju te da bi se morao raspisati državni referendum kako bi građani mogli reći jesu li za ili protiv.

Član predsjedništva HSLS-a Josip Budimir istaknuo je da autoceste, kao ključni infrastrukturni sustav, moraju ostati u državnom vlasništvu.

Naveo je da bi obje tvrtke u državnom vlasništvu koje upravljaju autocestama, Autocesta Rijeka-Zagreb i Hrvatske autoceste, trebalo integrirati čime bi se uštedilo 300 milijuna kuna koliko stoji odvojene upravljačke strukture. Predložio je i uvođenje naplate putem vinjeta čime bi se, ustvrdio je, ostvarila efikasnija naplata.

Bivši dugogodišnji ravnatelj Hrvatske uprave za ceste Aleksandar Čaklović je kazao da bi obje te tvrtke trebalo preustrojiti, potom razmotriti mogućnost refinanciranja kredita za gradnju autocesta kao i izdavanja obveznica, u cilju ostanka sustava autocesta u državnom vlasništvu. Očekivana dobit od koncesije, odnosno monetizacije, tri milijarde eura nije dovoljan ni za pokriće preostalog iznosa kredita od četiri milijarde eura, rekao je.

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić je ustvrdio da su autoceste najvažnija imovina sagrađena nakon osamostaljenja Hrvatske, a motiv gradnje, rekao je, bio je razvojni a ne komercijalni. Naveo je da se, u slučaju koncesioniranja autocesta, može očekivati povećanje cijena te daljnje seljenje prometa na druge, usporedne ceste i posljedično zagušenje prometa i smanjenje sigurnosti na prometnicama.

Stanić je istaknuo da sve građane, kao vlasnike autocesta, treba pitati o tome žele li ih davati u koncesiju. Uz to, bilo bi dobro što prije pronaći načine kako raskinuti ugovore s sadašnjim privatnim koncesionirima, a to su BINA Istra i Autocesta Zagreb-Macelj, kako bi se sve tvrtke koje upravljaju autocestama objedinile.

Predsjednik CROMA-e Vladimir Ferdelji založio se za uvođenje sustava vinjeta za naplatu autocestarine. Usprotivio se koncesioniranju autocesta, navevši da bi u tom slučaju preustroj u tvrtkama obavljao privatni partner s mnogo manje socijalne osjetljivosti nego što bi to činila država.

Komentirajte prvi

New Report

Close