‘Oko ZŠEM-a ćemo okupiti top lidere iz cijelog svijeta’

Autor: Marta Duić , 11. siječanj 2021. u 22:00
Početkom siječnja Mato Njavro stupio je na dužnost dekana Zagrebačke škole ekonomije i managementa

Jedan od prvih ciljeva je novi Programski savjet kako bi unaprijedili studijske programe.

Početkom siječnja Mato Njavro stupio je na dužnost dekana Zagrebačke škole ekonomije i managementa (ZŠEM) zamijenivši na toj poziciji osnivača i dugogodišnjeg dekana Đuru Njavru.

Kako objašnjava Njavro, na novoj dužnosti će se fokusirati na očuvanje vodeće pozicije te na daljnji razvoj poslovanja, a cilj mu je nastaviti rad na kvaliteti nastave i svih procesa ZŠEM-a te postići rast kroz širenje aktivnosti na domaćem i inozemnim tržištima.

Ukorak s najboljima

“Jedan od prvih ciljeva jest formiranje novog Programskog savjeta koji će oko ZŠEM-a okupiti vrhunske lidere iz cijelog svijeta kako bismo nastavili unaprjeđivati studijske programe, i razvijati nove prema svjetskim standardima.

ZŠEM je jedina institucija u Hrvatskoj s ovakvim međunarodnim Programskim savjetom koji će reflektirati međunarodni pogled i perspektivu ZŠEM-a. Svoju izvrsnost nastavit ćemo potvrđivati i graditi na usporedbi s najboljim sveučilištima i poslovnim školama u svijetu poput Harvarda, HEC-a ili Sveučilišta St. Gallen.

S jedne strane želimo mladim ljudima omogućiti da u Hrvatskoj imaju pristup obrazovanju koje je u svjetskom vrhu, a s druge strane želimo privući još veći broj stranih studenata. I jedne i druge, kao nepobitno kvalitetne kadrove i buduće lidere, želimo potaknuti da ostanu ovdje i nakon diplome te da u Hrvatskoj grade poslovne karijere podižući konkurentnost i uspješnost hrvatskog gospodarstva.

Obrazovni sustav može uspješno odgovarati na potrebe poslovne zajednice samo ako je okrenut budućnosti i uspješno predviđa trendove”, ističe Njavro.

Inače, ZŠEM niz godina kao izborne predmete studentima nudi programiranje, strojno učenje kao i edukaciju o počelima umjetne inteligencije, dok je katedru za menadžment zamijenila katedra za menadžment i digitalnu transformaciju.

Prva su poslovna škola akreditirana prema AACSB standardima koji su Hrvatsku još 2013. godine stavili uz bok američkim i europskim obrazovnim institucijama poput Harvarda, Stanforda ili Yalea, odnosno u kategoriju pet posto najboljih poslovnih škola u svijetu.

˝Privatno visokoškolsko obrazovanje kod nas je značajno agilnije od javnog, ali gledano po broju studenata još je uvijek u začecima. Sveučilišta i visoke škole treba razlikovati po kvaliteti obrazovanja, a ne po tome tko im je osnivač.

U svom javnom djelovanju zalagat ću se za evolutivni pristup razvoju privatnog školstva koji zakonski daje mogućnost visokoj školi da se akreditira u samostalni fakultet kada ispuni jasno propisane uvjete, a fakultetu da preraste u sveučilište po istom principu.

Zalagat ću se za to da privatno visokoškolsko obrazovanje postane dostupno većem broju mladih ljudi. U našoj školi širiti ćemo mogućnosti stipendiranja talentiranih studenata lošijeg socioimovinskog statusa, no smatram da bismo svi kao društvo profitirali kada bismo poput drugih zemalja imali i državno pomognut sustav studentskih kredita ili vaučera˝, poručuje Njavro.

Pandemija, potresi…

Kako kaže, pandemija i potresi predstavljaju velik izazov, no ZŠEM je pokazao da ima mogućnost brze prilagodbe. Njihovi studenti dolaze iz svih dijelova zemlje, tako da su među njima i studenata iz potresom pogođenih područja stoga su najavili da će osigurati fond stipendija za srednjoškolce na koji će se moći prijaviti srednjoškolci ili njihovi trenutni studenti.

“U prošloj godini preselili smo se na novi kampus, prvi smo u Hrvatskoj prešli na online nastavu u ožujku prošle godine, a i među prvima smo se vratili na kampus u rujnu poštivajući sve epidemiološke mjere. Brzu prilagodbu svim izazovima koje nam je donijela pandemija omogućio je naš distance learning sustav koji razvijamo od samog osnutka, a svaki naš kolegij je na online platformi za učenje još od 2002. godine.

Za uspješnu prilagodbu zaslužni su prije svega i naši profesori koji spremno upravljaju online alatima i s lakoćom pripremaju nastavu u hibridnom modelu, jedan tjedan online, zatim jedan tjedan na kampusu.

Redovite ankete zadovoljstva naših studenata i nastavnika, ohrabruju, studenti su zadovoljni i ponosni na prilagodbu ZŠEM-a, no svi žele čim brži povratak na kampus. Unatoč dobroj prilagodbi, naučili smo da tehnologija ne može zamijeniti fizički kontakt te se na proljeće nadamo normalnom izvođenju nastave.

Ova vremena su pokazala i ispravnost ranije usmjerenosti na kvalitetu, ispravno korištenje tehnologija i podučavanja na daljinu te izgradnje međunarodnog ugleda škole”, objašnjava za kraj Njavro.

Komentirajte prvi

New Report

Close