Pet dobitnica Programa ekonomskog osnaživanja "ODVAŽNA", koje su među 120 prijavljenih projekata dobile financijsku te stručnu potporu u obliku mentorske i edukativne podrške predstavljeno je prošlog tjedna.
Četirima od njih dodijeljene su donacije u ukupnom iznosu od 250.000 kn, a jedan projekt je dobio podršku tvrtke Ikea u obliku dobavljačkog ugovora. U pitanju je projekt koji su pokrenule tvrtke Ikea Hrvatska i Mastercard u prosincu, a cilj mu je pružanje stručne i financijske podrške ženama u poduzetništvu, i to posebno onim projektima koji doprinose ekonomskom osnaživanju žena u nerazvijenim sredinama te ženama koje pripadaju marginaliziranim skupinama.
Rodna ravnopravnost
"Rodna ravnopravnost je ljudsko pravo i u skladu je s našim vrijednostima, a rodno ujednačeni timovi dokazano su uspješniji i kreativniji. Ipak, nije dovoljno poticati rodnu ravnopravnost isključivo u vlastitoj tvrtki, Ikea želi doprinijeti i osnaživanju ravnopravnosti u društvu", poručuje Hilde Van Criekinge, direktorica korporativnih komunikacija i održivog razvoja u tvrtki Ikea Jugoistočna Europa. Ana Subašić iz Mastercarda istaknula je kako je osnaživanje žena Mastercardu jedan od prioriteta, a podrška okruženja jedan je od ključnih elemenata za njihov poslovni uspjeh.
Među nagrađenim projektima je žitna lađa Zora tvrtke Aurora Colapis, koja posjetiteljima omogućava turističke izlete po Kupi, učenje o povijesti Karlovačkog Pokuplja te kušanje jedinstvenih lokalnih proizvoda. Projekt "Zora", koji doprinosi oživljavanju ovog ruralnog područja, pokrenula je Jasmina Cvetković s pet prijateljica. "Prve tri godine svakog poduzeća su najvažnije za daljnji razvoj. Istovremeno, tvrtkama početnicama je baš u tom, ključnom razdoblju za budućnost tvrtke, najteže doći do početnog kapitala.
Van Criekinge
Rodno ujednačeni timovi su uspješniji i kreativniji.
Naša tvrtka, Aurora Colapis, upravo se nalazi u toj fazi kada nam je potrebna dodatna podrška za opstanak i zato je potpora putem natječaja 'Odvažna' došla u najboljem trenutku. Naš je proizvod, žitna lađa Zora, dobro razvijen i prihvaćen među posjetiteljima, a u odnosu na prvu godinu postojanja (2017.), 2018. smo ostvarili porast broja posjetitelja za 80 posto. Uz pomoć ove potpore, nastavit ćemo ulagati u prodajne i promotivne aktivnosti kako bi naš proizvod bio još bolje prepoznat, kako među građanima Hrvatske, tako i turistima koji nas posjećuju", kaže Jasmina Cvetković.
Nova tržišta
Zahvaljujući donaciji istarski Mediteranski plesni centar bit će pretvoren u prostor visoke tehničke kvalitete, a ženskom timu Zagrebačkog plesnog ansambla bit će omogućene i edukacije o izradi višegodišnjeg poslovnog plana i razvoja EU projekata. "Cilj nam je u budućnosti izrasti u jedinstveni regionalni istraživački centar za izvedbene umjetnosti koji će nuditi redovni kulturni sadržaj te doprinijeti novim znanjima u plesnoj umjetnosti te sudjelovati u kreiranju i redefiniranju hrvatske plesne prakse. Važni koraci koji vode prema tome uključuju i angažiranje stručnjaka, ulaganje u infrastrukturu, nabavu opreme i opremanje prostora", ističe Petra Glad Mažar iz Zagrebačkog plesnog ansambla.
Projektu "Book cafea Paradiso" tvrtke Dandy iz Otočca donacija će pomoći u organizaciji književnih večeri, ali i osnaživanju lokalnih proizvođača koji će na događanjima moći predstaviti i svoju ponudu. Jeleni Bikić, vlasnici brenda prirodne kozmetike Silvan, dobivena donacija pomoći će u certificiranju proizvoda, odlasku na međunarodne sajmove i poslovnom umrežavanju. "Naš primarni plan je jačanje položaja na tržištu certifikacijom proizvoda znakom eko kozmetike te, paralelno s time, internacionalizacija poslovanja. Od samog početka Silvan je prepoznat kao brend svjetskog kalibra, a kruna svjetskog prepoznavanja jest činjenica da uskoro izlazimo u britanskom izdanju kultnog Vogue magazina",pohvalila se Bikić.
Posljednji nagrađeni projekt Fierce Women, prva društvena igra na domaćem tržištu posvećena ženama moći će se kupiti i u robnoj kući Ikea Zagreb. Igra uključuje karte ilustriranih portreta žena iz cijeloga svijeta koje su dale izuzetan doprinos društvu, a nastala je u suradnji poduzetnica u kulturi i umjetnica koje je okupila udruga K-zona iz Zagreba.
Kako do održivosti?
Na stručnoj raspravi "Odvažno do održivosti: kako zajedno još bolje odgovoriti na potrebe žena u poduzetništvu", koja se održala u sklopu dodjele potpora, istaknuto je kako je žensko poduzetništvo važan element gospodarskog rasta i treba ga osnaživati. Naime, istraživanje Svjetske banke pokazalo je kako je problem neravnopravnosti dubok, a državne institucije nisu svjesne problema.
Najveći izazov za napredak žena na tržištu rada je majčinstvo jer istraživanja pokazuju kako nakon povratka s porodiljnog, nerijetko dobivaju nižu plaću i bivaju prebačene na niže funkcije, a glavni problem onih u ruralnim sredinama pristup informacijama. Zaključak je da institucije i investitori moraju shvatiti da žene nisu društveno odgovorno poslovanje već tržišna niša.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu