Hrvatska kontrola zračne plovidbe objavila je oglas za novu generaciju kontrolora zračnog prometa, koji je otvoren do 15. listopada, a osim formalnih uvjeta vezanih uz obrazovanje i izvrsnog tjelesnog zdravlja, kandidati moraju biti maksimalno odgovorni i "zdravi u glavi" jer o njima ovisi sigurnost putnika.
Kako nam je pojasnila Marina Halužan, savjetnica za informiranje i odnose s javnošću Zračne plovidbe, u planu je kroz nekoliko mjeseci uz intenzivniju promidžbu pokušati pojačati interes za zanimanje kontrolora, kako bi se javio što veći broj kvalitetnih kandidata i slijedom toga odabralo njih 12 do 24 najboljih. Osnovno stručno osposobljavanje za prvu skupinu izabranih trebalo bi početi u siječnju 2015. godine.
"Zrakoplovi lete 24 sata dnevno i 365 dana u godini, pa su tome prilagođene usluge kontrole zračnog prometa, a kontrolori stoga rade u smjenama. Uobičajeno je da na radnom mjestu rade dva kontrolora u svakoj smjeni. Kontrolori se na radnom mjestu izmjenjuju svaka dva sata ili jedan sat, ovisno o intenzitetu i kompleksnosti zračnog prometa, jer se javlja umor i pad koncentracije, što može smanjiti točnost i brzinu njihovih reakcija. Svi kontrolori zračnog prometa funkcioniraju kao tim. Ovaj posao zahtijeva veliku odgovornost, jer je potrebno voditi brigu o sigurnosti zrakoplova. Isto tako, može iscrpljivati ljude i dovoditi ih do stresa, jer u jako kratkom vremenskom razdoblju primaju mnogo informacija na koje moraju biti sposobni brzo i točno reagirati", pojašnjava Halužan.
Kandidati stoga trebaju zadovoljiti prije svega sljedeće minimalne uvjete, završen sveučilišni preddiplomski studij iz područja zračnog prometa ili tehničke struke, ili završenu gimnaziju ili srednju školu tehničke struke, znanje engleskog jezika, izvrsno zdravstveno stanje da bi zadovoljio medicinske zahtjeve za kategoriju 3 zdravstvene sposobnosti.
Osim toga kandidati trebaju imati izvanredne kompetencije brzog i točnog donošenja odluka, izvanrednu sposobnost pamćenja, percepcije i pažnje, visoku razinu koncentracije i odličnog snalaženja u prostoru i vremenu, visoko razvijene komunikacijske vještine, samodisciplinu, dobru emocionalnu stabilnost i smirenost, socijalnu zrelost, visoku toleranciju na stres, sklonost timskom radu, te visoku motivaciju za zanimanje kontrolora zračnog prometa.
Kandidati također moraju znati da tipične aktivnosti kontrolora zračnog prometa podrazumijevaju održavanje stalnog radio kontakta sa zrakoplovom, upravljanje i usmjeravanje zrakoplova u zoni zračne luke i na zračnim putevima, davanje uputa i odobrenja pilotima zrakoplova u različitim fazama leta, razdvajanje zrakoplova primjenom propisanih normi razdvajanja, ovisno o opremi koja je na raspolaganju kontrolorima, a uobičajene norme razdvajanja su nadzorne i proceduralne, pružanje informacija o stanju uređaja za navigaciju, pružanje meteoroloških informacija, kao i ostalih relevantnih informacija za sigurni let zrakoplova.
Također, njihova dužnost uključuje uočavanje i prepoznavanje izvanredne situacije koje mogu ugroziti sigurnost zračnog prometa, te uzbunjivanje odgovarajuće agencije po potrebi, kao i koordinaciju sa susjednim sektorima i kontrolama zračnog prometa te primopredaju podataka o zrakoplovu.
Inače, u Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe ima 720 zaposlenih, od toga je 251 kontrolor zračnog prometa. Iako ovisi o brojnim faktorima, od vrste kontrole, prekovremenih sati, smjenskom radu, kako neslužbeno doznajemo prosječna plaća hrvatskih kontrolora leta premašuje 20 tisuća kuna, uz beneficirani radni staž.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu