Održiva putovanja su skuplja, gosti traže popuste i akcijske cijene

Autor: Marija Crnjak , 22. svibanj 2023. u 22:00
Gosti žele sve više učiniti svoje putovanje održivijim, pokazuje istraživanje Bookinga/Reuters

Na platformi se trenutačno može naći više od pola mlijuna objekata s etiketom Travel Sustainable.

Iako se sve više putnika odlučuje odabrati održivo putovanje, kojim će dati doprinos lokalnoj zajednici i sačuvati okoliš, putnicima se sve manje sviđa to što su održiva putovanja skuplja i očekuju popuste i akcije.

Usto im je teško pronaći održiva putovanja, te su nepovjerljivi prema onima koji tvrde da prodaju održive usluge, pokazalo je osmo izdanje godišnjeg izvješća platforme Booking.com o održivim putovanjima.

Raste svijest
Kako je poznato, Booking je pred dvije godine lansirao etiketu za održivost Travel Sustainable i filter za pretragu održivih objekata. Na platformi se trenutačno može naći više od pola mlijuna objekata s ovom etiketom, a usto imaju i filtere za pretraživanje usluga rentanja električnih i hibridnih vozila u 111 zemalja, u 95 gradova diljem svijeta preko Bookinga se može pronaći zeleni taksi prijevoz.

Istraživanje je uključilo mišljenja preko 33.000 putnika iz 35 zemalja uključujući Hrvatsku. “Vidimo značajan rast želje putnika za održiva putovanja, te svijesti o važnosti utjecaja putovanja na okoliš i kvalitetu života lokalnog stanovništva.

No, i dalje imamo nesrazmjer između namjera i stvarnog djelovanja, bilo zbog ograničenih informacija o opcijama ili percepcije da nema vjerodostojnih opcija”, izjavio je Glen Fogel, predsjednik Uprave Booking.coma, koji je lani u sklopu svog klimatskog akcijskog plana postavio cilj da do 2040. postigne neto nula utjecaj na klimu.

Održivost ili ušteda
Inače, pokazalo se da gosti poduzimaju sve više koraka da svoje putovanje učine održivijim, pa tako na odmoru isključuju klima uređaje kad nisu prisutni u objektu, više puta koriste isti ručnik, koriste vlastite višekratne boce vode, gase svjetlo kad ih nema, odvajaju otpad, odustaju od dnevnog čišćenja sobe.

Informacije o održivim rješenjima i putovanjima najčešće dobivaju iz medija i s društvenih mreža, 43 posto ispitanih smatra se dobro upućenima u održivost, a 53 posto kaže ih da su nedavne vijesti o klimatskim promjenama utjecale na njihov odabir za održiviji izbor putovanja.

No, putnici su sve manje sigurni čemu dati prioritet u nastojanju da pomire ono što im je važno sa zahtjevima svakodnevnog života. Uz rastuću inflaciju, putnici moraju izabrati između održivosti i uštede – polovica ispitanika tako ističe da su održiva putovanja preskupa, što je 11 posto više nego lani.

Skoro polovica ispitanika stoga treba savjete kako održivo putovanje učiniti jeftinijim, te žele popuste i poticaje za ekološki prihvatljive opcije, što je 12 posto više nego u lanjskom istraživanju. Njih 42 posto ističe da bi ih na održivija putovanja potaknuli popusti stranice za online rezervaciju putovanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close