Odmor on-line kupuje četvrtina Hrvata

Autor: Bernard Ivezić , 04. travanj 2013. u 20:57
Polovica kupaca turističkih aranžmana u Hrvatskoj uzme i po šest mjeseci za odluku kamo otići na odmor, a svaki četvrti građanin takav aranžman kupi putem weba ili mobilne aplikacije

Booking se ne odvija samo na stranicama hotela već i na srodnim internetskim servisima, istaknuo je Jan Kamenicek iz TravelClicka.

Četvrtina Hrvata kupuje turističke aranžmane putem interneta, objavila je na konferenciji Webindustrija 2013, kojoj je Poslovni dnevnik medijski pokrovitelj, agencija Valicon."Internet je u svijetu turizma stvorio novu generaciju kupaca, tzv. turiste 2.0.

Polovica kupaca turističkih aranžmana u Hrvatskoj uzme i po šest mjeseci za odluku gdje na odmor, a svaki četvrti građanin takav aranžman kupi putem weba ili mobilne aplikacije", rekla je Kristina Črep, voditeljica ključnih kupaca Valicona. U Sloveniji 29 posto građana turističke aranžmane kupuje putem interneta. Hrvatska se za goste natječe i s Maldivima te im mora biti konkurentna ne samo cijenom nego i kvalitetom ponude."Suprotno uvriježenu mišljenju, većinu turista ne interesira samo cijena, već iskustvo i užitak, dakle odnos uloženog i dobivenog, a internet tu nudi mnogo mogućnosti", objasnila je Črep.Korisnike za neku destinaciju najprije privuku oglasi i članci, potom pretražuju internet za dodatnim informacijama i savjetuju se sa prijateljima, a kad dođe do odabira i zaključivanja kupnje, i dalje najradije odlaze u poslovnice turističkih agencija ili ih zovu telefonom.Jan Kamenicek, direktor prodaje za istočnu Europu TravelClicka, agencije koja hotelima savjetuje kako povećati prodaju na internetu, kaže da 20,7 posto prometa hoteli ostvare prodajom svoje ponude na internetu.

"Taj postotak raste i nije jednak u svim područjima. Hotel je ispod tog prosjeka ili zato što nema mogućnost on-line bookinga ili zato što je on kompliciran", istaknuo je Kamenicek.Napomenuo je da se booking ne odvija samo na stranicama hotela već i na svim internetskim servisima koji su postali dio on-line turističkog ekosustava. To je nova Googleova usluga Hotel Finder, ali i servisi poput Tripadvisora i Booking.coma. "Zagrebački hotel Esplanade dobar je primjer kako se to radi, na svim stranicama koje rade pregled ponude i uspoređuju cijene prisutan je sa svojim linkom na vlastite web stranice na kojima se može napraviti izravan booking", rekao je Kamenicek. Zdravka Škugor Ferdebar, direktorica Turističke zajednice grada Samobora, objasnila je pak kako e Facebook pokazao iznimno korisnim u privlačenju novih posjetitelja i sadržaja Samoborskog fašnika. "Za takav tip turističke ponude društvene mreže su se pokazale jako dobre kao alat za promociju novih sadržaja poput našeg Metloboja i najave 30-milijuntoga posjetitelja koji je prošao kroz fašnička vrata", istaknula je Škugor Ferdebar.

Turističke stranice

'Kronično boluju od nedostatka inventivnosti' 

Nagradu Masterweb za najbolju turističku internetsku stranicu odnio je web Estee.hr koji je izradila zagrebačka tvrtka LogIT. Mihovil Barančić, predsjednik CRANE-a, u ime žirija je istaknuo da je pobjednička stranica imala najmoderniji dizajn, interakciju s društvenim mrežama, integriranu chat komunikaciju i dosta dobar booking sustav. Žiri je, međutim, istaknuo da je kvaliteta većine prijavljenih radova bila ispod svih kriterija. Robert Slavečki, vlasnik Axiosa i član žirija, kazao je kako, sudeći po prijavama na ovaj natječaj, "hrvatske turističke web stranice, u pravilu, kronično boluju od nedostatka inovativnosti, lošeg kopiranja svjetskih web uspješnica, anemične vizualne prezentacije, lošeg copywritinga, statičnih i nezanimljivih fotografija, manjka kvalitetnih, akcijskih, videosadržaja i loše integracije sa socijalnim mrežama".

Komentirajte prvi

New Report

Close