Odluka o prodaji HŽ Carga očekuje se ovog tjedna

Autor: Darko Bičak , 23. prosinac 2013. u 09:19
Ministar Siniša Hajdaš Dončić od Rumunja traži financijska jamstva/Davor Javorović/PIXSELL

Grampet ne želi dati konačnu ponudu dok se ne utvrdi što točno Cargo posjeduje te tko će platiti troškove zbrinjavanja viška radnika i sudskih sporova.

Ovog tjedna bi se napokon trebala znati sudbina HŽ Carga – da li će ta tvrtka završiti u stečaju ili će je ipak preuzeti strateški partner, rumunjska Grampet grupa.

Iako se proteklih tjedana navodilo da je 20. prosinca krajniji rok u kojem se Rumunji moraju izjasniti žele li ili ne dati obvezujuću ponudu za Cargu, u petak se nije dogodilo ništa. Glavni razlog je što obje strane, i hrvatska Vlada kao vlasnik HŽ Carga i Grampet grupa kao kupac, imaju zamjerke na uvjete kupoprodaje. Jedna od stvari koje posebno zanimaju Rumunje su podaci o vlasništvu HŽ-a Cargo nad nekretninama, a zatražili su i razjašnjenje statusa tvrtke Agit. Pored toga, sporan im je i način zbrinjavanja viška radnika, kao i sudski procesi u kojima sudjeluje HŽ Cargo.

Neslužbeno, Grampit traži i 50 posto nižu cijenu za korištenje hrvatskih pruga, a što im vlada zbog antimopoloske regulative teško može odobriti. S druge strane, Hrvatska traži jamstva od oko 800 milijuna kuna, ali isto tako da Rumunji na sebe preuzmu sve financijske obveze koje bi se mogle naknadno pojaviti. Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, potvrdio je u petak da će ovog tjedna napokon biti donesena odluka – sjednica vlade je 27. prosinca. Iz samog Grampeta su se oglasili u subotu s pojašnjenjem kako nema krajnjeg roka od 20. prosinca koji bi bio pravno obvezujući i u kojem bi imali obvezu ponuditi bankovna jamstva ili cijenu.

"Ne može se tražiti da Grampet ponudi bilo koju cijenu ili bankovna jamstva prije nego dođe do sporazuma između dviju strana. Jedina obveza koju je Grampat ovaj tjedan preuzeo u svezi privatizacije hrvatske tvrtke u državnom vlasništvu je pokretanje razgovora s kreditorima HŽ Carga o financiranju. Ti razgovori su pokrenuti kao što je i planirano", navodi Grampet. U slučaju da se ubrzo ne nađe neko rješenje, Cargu prijeti stečaj i otpuštanje 1500 radnika.

Komentari (1)
Pogledajte sve

vlakovi u hrvatskoj su fondo. nitko ih nece kupit osim da ga se pokloni zbrine radnike o svom trosku . putujte autobusima http://spiritinmotion.org

New Report

Close