Zagrebačka banka potpisala je sporazum s Ministarstvom uprave i agencijom FINA kojim će se omogućiti pristup sustavu e-Građani svim klijentima korisnicima tokena i m-tokena kojih u Zagrebačkoj banci ukupno ima 450 tisuća. Pristup sustavu e-Građani bit će moguć u rujnu ove godine, a klijentima će donijeti bržu i jednostavniju komunikaciju s državom, omogućiti lakši pristup brojnim e-uslugama javne uprave, uz uštedu vlastitog vremena i bez obzira na to gdje se nalazili.
'Drago nam je što ćemo pristupanjem sustavu e-Građani pružiti svoju potporu procesu digitalizacije kao jednom od nacionalnih prioriteta u svrhu jednostavnije komunikacije te povećati dostupnost uslugama javne uprave', izjavila je ovim povodom članica Uprave Zagrebačke banke Daniela Roguljić Novak.
Pomoćnica ministra uprave Leda Lepri napomenula je da je želja Ministarstva uprave zadovoljiti potrebe građana da poslove s javnom upravom obave bez trošenja dragocjenog vremena, pa tako i bez onog inicijalnog obilaska Fine radi dobivanja e-Pass-a i mTokena. 'Stoga smo izuzetno zadovoljni da se daje mogućnost velikom broju korisnika internetskog i mobilnog bankarstva Zagrebačke banke da se uključuje u e-Građane', ističe Lepri.
Podsjećamo, od ukupnog broja korisnika tekućeg računa u Zagrebačkoj banci njih čak 48% koristi internet bankarstvo, a 25% koristi mobilno bankarstvo. Pri tome je u posebnom porastu korištenje mobilnog bankarstva – samo u prvoj polovici 2015. godine broj korisnika m-zabe porastao je za 25%, a broj transakcija za čak 120% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Sustav e-Građani je projekt Vlade Republike Hrvatske pokrenut s ciljem modernizacije, pojednostavljenja i ubrzanja komunikacije građana i javne uprave te povećanja transparentnosti javnog sektora u pružanju javnih usluga.
Putem stranice https://pretinac.gov.hr građanima su trenutno dostupne 24 e-usluge i 38 e-poruka, a sustav se kontinuirano unapređuje novim uslugama i funkcionalnostima. Sustavom se trenutno služi više od 161 tisuća korisnika, koji su se dosada 2,6 milijuna puta prijavili na e-usluge. Najčešće korištena e-usluga je Osobni korisnički pretinac koja je dostupna i u verziji za mobilne uređaje (iOS, Android, i Windows phone), a korisnicima je u njihove Osobne korisničke pretince dosada poslano nešto više od 2,5 milijuna e-poruka.
U Europskoj Uniji je razvoj digitalnog tržišta i sustava e-uprave u intenzivnom razvoju. Gotovo 50% e-usluga mogu se u potpunosti obaviti na internetu putem jedinstvenog sustava, a 60% korisnika u EU zadovoljno je brzinom i jednostavnošću korištenja. Prema pokazateljima kvalitete razvoja sustava e-uprave najveći napredak u Europi dosad su ostvarile Danska, Finska, Island, Nizozemska, Norveška i Švedska.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu