Od 1. srpnja 2013. upitan posao za 600 carinika

Autor: Ksenija Puškarić , 02. listopad 2012. u 12:03
Carininici nisu oduševljeni opcijom preseljenja/PXL

Za onima koji rade na carinskim prijelazima sa Slovenijom i Mađarskom i dalje će biti potrebe.

Oko 600 zaposlenih na carinskim prijelazima sa Slovenijom i Mađarskom od 1. srpnja 2013. godine, kada Hrvatska uđe u Europsku uniju, bit će višak. Kako doznajemo iz sindikalnih izvora, u tijeku su pregovori s Ministarstvom financija i Carinskom upravom o sudbini tih ljudi, a prema prvim najavama, za većinu će i dalje biti posla, ali na carinskim prijelazima sa Srbijom, Bosnom i Hercegovinom i Crnom Gorom.

No, carinici koji žive, primjerice, na području zapadne Istre nisu oduševljeni idejom da se zbog posla sele u istočnu Slavoniju. Navodno je od 600-tinjak ljudi njih samo 50-ak njih izrazilo mogućnost promjene destinacije rada."Najveći problem bit će s carinskim prijelazima na zapadnoj i sjevernoj državnoj granici, odnosno u carinarnicama Osijek, Virovitica, Koprivnica, Varaždin, Krapina, Zagreb, Rijeka i Pula, gdje će se drastično smanjiti opseg poslova", tvrdi Božo Prka, predsjednik Carinskog sindikata Hrvatske. Naime, nakon ulaska Hrvatske u EU svi ugovori o prijevozu i poslovnoj suradnji doživjet će velike promjene. Postupak će se maksimalno ubrzati, a sve carinske formalnosti postat će minorne. Carina će voditi računa o sigurnosnom aspektu, pratit će robu, ali neće biti nepotrebnih zadržavanja i robe i prijevoznika na graničnim prijelazima.

Što će se onda dogoditi s viškom ljudi, Prka ne želi spekulirati, ali naglašava da ljudi ne žele otići bez poticajnih otpremnina. Sada imaju pravo tek na tri prosječne plaće, što im, smatra on, nije neki motivator."S ulaskom Hrvatske u EU opseg poslova ipak se neće toliko smanjiti jer će se sva roba koja u Uniju ulazi preko Hrvatske cariniti kod nas pod važećim europskim zakonima. Ministarstvo financija stoga ulaže velika sredstva u edukaciju carinika o europskim propisima, pa zbog toga vjerujemo da će dobar dio kolega ipak ostati na carini", ističe Prka.Osim carinika,  ulaskom Hrvatske u Europsku uniju na granicama sa Slovenijom i Mađarskom više neće biti posla ni za špediterske tvrtke, koje zapošljavaju nekoliko stotina radnika, čija je sudbina također upitna.

Komentirajte prvi

New Report

Close