Prva dama, Sanja Musić Milanović poslala je pismo ravnateljici Klasične gimnazije u Zagrebu Zdravki Martinić-Jerčić zbog zaključne ocjene njezinog mlađeg sina iz matematike, a koja je nakon njezinog dopisa promijenjena iz četvorke u peticu. U pismu navodi nepravilnosti koje je uočila u radu predmetne profesorice iz matematike, a zbog kojih je, tvrdi, njezin sin zakinut za odličnu ocjenu iz tog predmeta.
Pismo je sada Večernji list objavio u cijelosti:
Poštovana gospođo Martinić-Jerčić,
ovime Vas i pisano obavještavam o mnoštvu nepravilnosti koje su vezane uz rad predmetne nastavnice matematike, a koje su uzrokovale zakidanje djece za nastavno gradivo, a potom i za ocjene.
Ukratko ću ih pobrojati:
– Izostanak predmetne nastavnice matematike zbog pripreme za stručni ispit u trajanju od nekoliko tjedna, bez osigurane zamjene.
– Pisana provjera po njezinom povratku na nastavu za neodržano gradivo, odnosno za cca 20% održanoga nastavnog gradiva.
– Greška pri postavljanju zadatka u pisanoj provjeri, koju rješava davanjem novog zadatka (za koji mi Vi ravnateljice kažete da nastavna profesorica matematike kaže da nije novi, nego da su samo nove brojke u zadatku, što je naravno novi računski zadatak), a čime oduzima oko 10 minuta od ukupnog vremena i diskriminira učenike koji su pisali tu grupu (5-7 minuta trebalo je mojem sinu da bude siguran da je zadatak krivo postavljen i postavi upit predmetnoj nastavnici matematike, 1-2 minute trebalo je predmetnoj nastavnici matematike da ustanovi grešku i zada nove brojke koje će biti moguće izračunati i dodatne 2-3 minute učenicima za novi izračun, što je raspon od 8 do 12 minuta). Navodi da su mogli dodatno pisati provjeru pod velikim odmorom, učenici to nisu naveli. Treća strana nije bila prisutna.
– Odlazak na godišnji odmor dana 17. lipnja 2022., na dan kada imaju predzadnji sat matematike
– Neodržani puni zadnji sat nastave na kojem samo zaključuje ocjene i pušta ih doma nakon 20 minuta, o čemu postoji zapis kod osiguranja o vremenu ulaska u automobil, a to mogu i osobno potvrditi jer sam u 13:40 bila doma kad je moj sin došao iz škole koja mu je trebala trajati do 14 sati. Napominjem da to radi, odnosno ne pruža mogućnost ispravka zadnji sat i čak ih na pola nastavnog sata pusta doma usprkos činjenici da na predzadnji sat na kojemu bi možda dozvolila ispravak nije došla jer je bila na godišnjem odmoru.
– Ponudila je trima učenicima da pišu za odličnu ocjenu test iz cjelokupnog gradiva matematike, koje uključuje i gradivo koje nije ispredavala ni ona, niti zamjena, jer škola nije uspjela osigurati zamjenu. Neispredavano gradivo kojega je pismeno provjerila i zbog čega je i nastala ova situacija, odnosno, čisto matematički gledano, aritmetički prosjek za vrlo dobar.
I dalje ostaje potpuno nejasno kako je moguće dozvoliti pisanu provjeru gradiva za koje nije održana nastava, odnosno kako je moguće tu ocjenu računati u prosjek na isti način kao i ocjene za koje je nastava održana u punom obimu. Neuzimanjem ocjene iz provjere u izračun zaključne ocjene, ocjene za gradivo koje nije održano zbog višetjednog izostanka predmetne nastavnice matematike i nepronalaženja zamjene za vrijeme njezina izbivanja kod mojega bi sina dovelo do aritmetičkog prosjeka ocjena za odličan. Dakle, osim što je zakinut za znanje, zakinut je i za ukupnu ocjenu iz istoga razloga, višetjednog izostanka predmetne nastavnice matematike s nastave bez osigurane zamjene.
Uz to, predmetna nastavnica matematike nije dala tijekom cijele godine niti jednu ocjenu iz zalaganja, čime šalje jasnu poruku da se ne treba truditi i raditi. Razredniku, prof. Gjurašinu je, kako mi je sam rekao, rekla da bi trebala dati ocjenu ili ocjene iz zalaganja jer se Marko, kao jedan od rijetkih, zalaže. Ali nije. Ravnateljica mi je rekla da taj element ocjenjivanja više nije nužan. Iako ocjena iz zalaganja nije nužna, nego preporučljiva, jasno govori o odnosu prema trudu i zalaganju učenika.
Uz sve gore navedeno, a svjesna da se brojnim učenicima dižu ocjene, nije mi jasan ovakav stav ne samo predmetne nastavnice matematike nego i cijele stručne službe koja svjesna svih nepravilnosti ne čini ništa osim daljnjeg zakidanja učenika. Zašto postoje dvostruki kriteriji u istoj školi, zašto se nekima izlazi u susret dizanjem ocjena, a u ovom slučaju se svjesno grubih pedagoških propusta i dalje zakida i kažnjava učenike!? Želim biti jasna da niti jednom nisam ni usmeno, a niti sada pismeno zatražila da se ocjena zaokruži na odličan, samo tražim objašnjenje za sve uočene nepravilnosti koje učenike zakidaju kako u znanju, tako i ocjenama, a za što nisu krivi i na što nisu mogli utjecati ni oni, niti mi roditelji.
Napominjem da nisam išla na razgovor s predmetnom nastavnicom matematike jer je razrednik rekao da za time nema potrebe u ovom trenutku i da će on razgovarati.
Na brojne pedagoške propuste predmetne nastavnice matematike, pravodobno i u više navrata, upozoravala sam usmeno od listopada 2021. godine i razrednika i stručnu suradnicu pedagoginju.
U iščekivanju Vašeg pisanog odgovora kao odgovorne osobe kako za zakonitost rada škole u cjelini, tako i za rad nastavnika koji u njoj rade, srdačno Vas pozdravljam.
Sanja Musić Milanović”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu